Інтерфакс-Україна
13:22 19.04.2019

Російський вплив на вибори і на кандидатів у президенти став однією з домінантних тем у передвиборній дискусії

3 хв читати
Російський вплив на вибори і на кандидатів у президенти став однією з домінантних тем у передвиборній дискусії

Російський вплив, зокрема, на вибори в Україні і на кандидатів у президенти України, став однією з домінантних тем у передвиборній дискусії, свідчать результати медіамоніторингу другого туру президентських виборів.

"Вибори знову були пріоритетною темою, яку висвітлювали і телеканали, й онлайн-медіа, а другою найбільш висвітленою темою стало питання президентських дебатів і неучасть одного з кандидатів (і для телеканалів, і для онлайн-медіа). ЗМІ також продовжували висвітлювати російську агресію на сході України", - йдеться в звіті за результатами моніторингу, представленому на прес-конференції на тему "Кого "обрали" українські ЗМІ" в п'ятницю в Києві.

Зазначається, що на висвітлення виборчої кампанії вплинуло те, що один із кандидатів у президенти Володимир Зеленський не хотів давати інтерв'ю, спілкуватися зі ЗМІ та брати участь у теледебатах.

"Незважаючи на те, що Петро Порошенко отримав більше висвітлення, ніж його конкурент на всіх, крім одного телеканалу, і на всіх, крім одного онлайн-ЗМІ, різниця в загальному обсязі висвітлення між двома суперниками була не суттєвою", - наголошується в звіті.

Також констатується, що в онлайн-виданнях залишався високий рівень матеріалів з ознаками замовності (джинси), але вона стосувалася не завжди самих кандидатів у президенти, а низки політсил та окремих політиків, які розпочали підготовку до парламентських виборів.

Крім того, в звіті зазначено, що повідомлення, які могли б вказувати на російський вплив, протягом періоду моніторингу спостерігалися рідше, ніж у попередні періоди. "При цьому російський вплив, зокрема, на вибори і на кандидатів у президенти, став однією з домінантних тем у передвиборній дискусії", - йдеться в документі.

За результатами моніторингу було виявлено 20 випадків можливого порушення Кодексу етики українського журналіста. Зазначається, що більшість із них пов'язані з порушенням стандарту відокремлення фактів від коментарів, відсутністю відділення і маркування реклами від новинного контенту.

Що стосується окремих телеканалів, то за період моніторингу обсяг висвітлення П.Порошенка і В.Зеленського на "UA:Перший" становить сумарно 45 хвилин із невеликою перевагою в сторону нинішнього президента. Переважно висвітлення мало нейтральний характер і майже 10% - негативний.

На телеканалі "Інтер" П.Порошенко отримав майже вдвічі більше висвітлення, ніж В.Зеленський. Половина обсягу висвітлення П.Порошенка була позитивною, тоді як В.Зеленського – переважно нейтральною.

На ICTV нинішній президент також отримав більше висвітлення, ніж опонент, а тональність їх висвітлення переважно мала нейтральних характер.

Телеканал "Прямий" виділив майже однаковий обсяг висвітлення, але 91% висвітлення П.Порошенка був нейтральним і 9% - позитивним, тоді як 15% освітлення В.Зеленського були негативними і 85% - нейтральними.

"5 канал" надав П.Порошенку майже вдвічі більше висвітлення, ніж В.Зеленському. Висвітлення обох кандидатів загалом було нейтральним або позитивним, із невеликим негативом у сторону В.Зеленського.

Телеканал "1+1" надав майже однаковий обсяг висвітлення кандидатам. Водночас 15% висвітлення П.Порошенка було негативним і 85% - нейтральним, а щодо В.Зеленського 98% було нейтральним і 1% позитивним.

На телеканалі "Newsone" П.Порошенко отримав більше висвітлення, 53% якого було позитивним, 22% - негативним, і інше нейтральним. Висвітлення В.Зеленського на 50% було позитивним і лише на 7% негативним.

На телеканалах "112 Україна" та "Україна" П.Порошенко отримав трохи більше висвітлення як кандидат. Висвітлення обох кандидатів мало переважно нейтральний характер.

На "СТБ" кандидати отримали майже однакове висвітлення, а його тон був переважно нейтральним або позитивним.

Медіамоніторинг другого туру виборів проводився з 1 до 12 квітня громадською організацією "Комісія з журналістської етики", "Платформа прав людини", "Український інститут медіа та комунікації" та "StopFake" за підтримки проектів Ради Європи.

Під моніторинг потрапили випуски новин у прайм-тайм на десяти національних каналах, восьми політичних ток-шоу, восьми онлайн-ЗМІ, також сторінки в соціальній мережі Facebook П.Порошенка та В.Зеленського, а також сторінки ЗМІ та окремих політичних програм.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Южаніна про обшук в квартирі її сина: я не планую складати мандат, трибуна моя

Діалог США з РФ нагадує теплу розмову, потрібно змінити тональність – Зеленський

Зеленський про Коаліцію рішучих: Європа ще не вирішила, що вона буде з Україною повністю, якщо не буде США

18-ий пакет санкцій ЄС може бути прийнятий у червні – Зеленський

"Розумна політика" ініціює відставку уряду Шмигаля

Трамп закликав Іран укласти угоду по атому, бо "буде набагато гірше"

ЄС закликав до дипломатичного врегулювання ситуації на Близькому Сході

Конкурс на голову БЕБ опинився під сумнівом через непрозоре оцінювання

Суд зобов’язав внести до ЄРДР відомості про кримінальне правопорушення з боку посадовців НБУ – партія "ЄС"

Рубіо, вітаючи РФ з національним днем, можливо, хотів показати готовність США до діалогу з Росією про припинення вогню – нардеп

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА