У Зеленського хочуть спрямувати кошти від спецмит на імпорт російського дизпалива та скрапленого газу на субсидії для незаможних
Представник президента в Кабінеті Міністрів Андрій Герус заявив, що близько 2 млрд грн на рік від введених спецмит на імпорт із Російської Федерації дизпалива та скрапленого газу необхідно спрямувати на субсидії в житлово-комунальній сфері для малозабезпечених верств населення.
Як повідомляється в п'ятницю на сайті президента України, днями уряд затвердив постанову, якою ввів спецмито на імпорт із РФ дизельного палива (трубопровідним транспортом) і скрапленого газу.
За оцінками представника президента в Кабміні Геруса, завдяки цьому держбюджет отримає близько 2 млрд грн на рік. Ці кошти необхідно спрямувати на субсидії.
"Український бюджет додатково отримає близько 2 млрд грн на рік. На мою думку, ці кошти необхідно спрямувати на розширення програми субсидій для малозабезпечених верств населення", - зазначив представник президента в уряді.
За його інформацією, станом на січень 2018 року 6,9 млн домогосподарств користувалися субсидіями, однак унаслідок різних рішень і подій станом на січень 2019 року кількість субсидіантів зменшилася до 3,6 млн домогосподарств.
"Це вилилося у зниження платіжної дисципліни, збільшення боргів за житлово-комунальні послуги. На моє переконання, додатково 1-1,5 млн незабезпечених сімей обґрунтовано мають право на субсидії, тому ми зараз розробляємо відповідні зміни до правил отримання субсидій", - зазначив Герус.
Раніше Герус повідомив, що 17 липня Кабінет Міністрів України ухвалив постанову про введення спеціального мита на імпорт з Російської Федерації дизельного палива (трубопровідним транспортом) і скрапленого газу.
За його словами, згідно з рішенням уряду спецмито на дизельне паливо, що поставляється трубопровідним транспортом, становитиме 3,75% митної вартості з 1 серпня 2019 року та 4,0% з 1 жовтня 2019 року. У свою чергу мито на постачання скрапленого газу з 1 серпня дорівнюватиме 1,75%, з 1 жовтня - 3,0%.
"Відповідні мита знімуть понадринкову маржу трейдера-імпортера, яка виникала через логістику (дизельпровід) та інші фактори. Якщо типова ринкова маржа у крупному гурті становить $10-12 за тонну, то на поставках трубопровідним транспортом така маржа становила $35-40 за тонну. Таким чином, маржа трейдера буде приведена до звичайних ринкових рівнів і відповідне рішення ніяк не вплине на роздрібні ціни на АЗС", - написав Герус.