Інтерфакс-Україна
11:09 28.08.2019

Нардепи ВР VIII скликання звернулися до КС щодо тлумачення Конституції в частині здійснення місцевого самоврядування та державної влади в Києві - Кличко

3 хв читати
Нардепи ВР VIII скликання звернулися до КС щодо тлумачення Конституції в частині здійснення місцевого самоврядування та державної влади в Києві - Кличко

Народні депутати Верховної Ради VIII скликання від різних фракцій звернулися до Конституційного Суду України з конституційним поданням про надання офіційного тлумачення Основного закону в частині здійснення місцевого самоврядування та державної влади в Києві, повідомив мер столиці Віталій Кличко.

"Конституцією України визначено, що у місті Києві первинно та повноцінно діє місцеве самоврядування в Україні із особливостями, що встановлює "Закон про столицю". Статтею 141 Конституції передбачено, що територіальна громада на відкритих та прямих виборах обирає міського голову, який головує на засіданнях ради та очолює її виконавчий орган, терміном на п’ять років. Конституційний Суд України ще у 2003 році своїм рішенням дав роз’яснення, що Київський міський голова, обраний громадою, має бути призначений і головою Київської міської державної адміністрації. Тобто, призначення виключно Київського міського голову на посаду голови КМДА президентом України не є суміщенням посад, а є формою виконання Київським міським головою "ex officio" своїх повноважень, передбачених Конституцією та законами України", - наводить у середу вранці прес-служба Кличка текст конституційного подання.

У поданні пояснюється, що за цим самим прикладом, прямою нормою Конституції визначено, що головою Ради національної безпеки і оборони є президент України. Але, незважаючи на те, що зазначені норми є нормами прямої дії, окремі посадові особи в державі намагаються донести суспільству викривлену інформацію, щоб фактично відібрати в столиці місцеве самоврядування і керувати нею "в ручному режимі".

"Жодні зміни до законів, здійснені за часів Януковича, не містять правової новизни порівняно із 2003 роком та тим більше не можуть скасовувати чи звужувати гарантії, встановлені місцевому самоврядуванню Конституцією України. Рішення Конституційного Суду України є остаточними та не підлягають подальшому оскарженню або скасуванню" , - наголошується в поданні.

Народні обранці звертають увагу і на те, що Основний закон України встановлює різні дати виборів президента України і міських голів. А це унеможливлює встановлення юридичного зв'язку між припиненням повноважень обраного Київського міського голови та призначеного голови КМДА. До того ж на законодавчому рівні практично неможливо здійснити ефективний розподіл повноважень між законодавчим і виконавчим органами столичної влади та їхніми керівниками.

"Розподіл самоврядних повноважень Київського міського голови та виконавчого органу Київської міської ради і повноважень щодо реалізації державної політики голови Київської міської державної адміністрації та Київської міської державної адміністрації ніяк не може зменшувати закріплених нині та гарантованих державою самоврядних прав і можливостей їх реалізації. Більше того, на законодавчому рівні практично неможливо вичерпно та однозначно, із дотриманням принципу правової визначеності, здійснити ефективний розподіл зазначених повноважень між двома центрами прийняття рішень щодо однієї і тієї ж території та одних і тих же питань життєдіяльності, про що свідчать і положення статей 118, 143 Конституції України", - йдеться у конституційному поданні.

Так, подання покликане раз і назавжди врегулювати низку питань, які безпосередньо випливають із приписів Основного закону України.

"Ситуація, яка склалася в столиці, коли киян намагаються позбавити права обирати владу міста, є неконституційною, недемократичною та суперечить суті самоврядування. І справа не в прізвищах, не в тому, що Кличко тримається за якісь крісла. Йдеться про згортання реформи децентралізації, про позбавлення столиці самоврядування. Конституція України передбачає, що особливості здійснення місцевого самоврядування врегульовані окремим законом – "Законом про столицю". І ще в 2003 році Конституційний суд, аналізуючи положення Конституції і "Закону про столицю", чітко сказав, що головою КМДА може бути призначена тільки особа, обрана київським міським головою. Тобто людина, яку обрали мешканці столиці", - наводить коментар Кличка за зверненням нардепів до КС прес-служба мера.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Суд долучив до матеріалів справи про санкції проти Порошенка рішення ЄСПЛ про захист прав підсанкційних осіб

Стратегія нацбезпеки США націлена на економпартнерство та процвітання для досягнення миру та майбутнього України – посол

Питання проведення виборів потребує серйозного обговорення за участі всіх гілок влади – перший віцеспікер Ради Корнієнко

Розмови про вибори можливі лише після припинення вогню, заявляють в партії "Удар"

Україна підготує відповіді щодо політичних та юридичних викликів виборів під час воєнного стану

Поспіх із виборами може поставити під сумнів їх легітимність - нардеп

Верховна Рада продовжує роботу над законопроєктом про Державну ветеранську патронатну службу – Тарасенко

Для виборів потрібно безпекові умови, перемир'я і завершення воєнного стану - думки експертів та політиків

У ХАМАС погодяться скласти зброю в Газі тільки після створення палестинської держави

Унаслідок корупційного скандалу рейтинги Зеленського та його партії знизились приблизно на 4% – U electoral data Project

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА