Президент зобов'язав Кабмін спростити надання публічних послуг, упровадити дієвий механізм контролю
Президент України Володимир Зеленський доручив Кабінету Міністрів забезпечити поступове переведення окремих публічних послуг в електронну форму, спростити процедуру їх надання та впровадити дієвий механізм контролю.
Згідно з указом президента України №647/2019 від 4 вересня "Про деякі заходи із забезпечення надання якісних публічних послуг", уряд повинен запровадити нові підходи до створення та діяльності центрів надання адміністративних послуг (ЦНАП), зокрема: перейти до надання адмінпослуг обласних та районних державних адміністрацій центрами надання адміністративних послуг органів місцевого самоврядування на засадах співфінансування державою відповідних видатків із забезпеченням належної мережі центрів надання адміністративних послуг та доступності таких послуг з подальшим скасуванням обов’язку утворення центрів надання адміністративних послуг при районних державних адміністраціях. Крім того, спрямовувати частину оплати за надання адмінпослуг на матеріально-технічне забезпечення діяльності центрів і винагороду адміністраторам таких центрів.
У документі також порушено питання про доцільність подальшого надання адмінпослуг державними й комунальними підприємствами. Пропонується врегулювати питання оплати за адмінпослуги шляхом упровадження єдиних принципів визначення розмірів адміністративного збору за послуги, порядок його оплати та використання.
Пропонується також використовувати для консультацій фіз- і юрособами гарячих ліній, чат-ботів, електронних баз типових запитань і відповідей щодо найпопулярніших публічних послуг.
З метою спрощення отримання публічних послуг, забезпечення їх доступності пропонується скасувати паперову форму заяви за наявності відомостей, необхідних для отримання послуги, в інших поданих суб'єктом звернення документах або електронних ресурсах, поширити практику заповнення заяви уповноваженою особою суб'єкта або ЦНАП із подальшим підписанням суб'єктом звернення, впровадити механізм оперативного уточнення (виправлення) помилок, а також автоматичної перевірки повноти та достовірності відомостей у заявах в електронній формі, надання докладних описів адмінпослуги в автоматичному режимі, за бажанням суб'єкта направляти результати звернення за допомогою кур'єрського зв'язку.
Указ пропонує опрацювати питання запровадження реєстрації місця проживання декларативним принципом шляхом подання заяви в електронній формі, можливості зарахування виплат у соціальній сфері на банківський рахунок, дати можливість надання органами місцевого самоврядування та/або нотаріусами окремих публічних послуг, зокрема пов'язаних із реєстрацією актів цивільного стану, реєстрації транспортних засобів, видачею водійських посвідчень, реєстрацією земельної ділянки, наданням соціальних послуг, упровадити механізм надання комплексної електронної послуги, пов'язаної з оформленням права на земельну ділянку.
Крім того, пропонується передбачити можливість споживачам житлово-комунальних послуг через єдиний державний веб-портал електронних послуг подавати звернення в електронній формі з надання, встановлення, обслуговування, заміни та повірки вузлів обліку, отримувати інформацію про перебіг і результати розгляду таких звернень, здійснювати розрахунки за житлово-комунальні послуги.
Указ набуває чинності з дня, наступного за днем його опублікування.