17:22 17.06.2020

Комітет ВР рекомендував прийняти за основу президентський законопроект про всеукраїнський референдум

3 хв читати
Комітет ВР рекомендував прийняти за основу президентський законопроект про всеукраїнський референдум

 Комітет Верховної Ради з питань організації державної влади, місцевого самоврядування та містобудування на своєму засіданні у середу, 17 червня, ухвалив рішення рекомендувати парламенту прийняти за основу законопроект №3612 "Про народовладдя через всеукраїнський референдум".

За відповідне рішення проголосували 18 із 23 присутніх на засіданні комітету народних депутатів.

Альтернативні до президентського законопроекту документи №2182 "Про всеукраїнський референдум" авторства Юлії Тимошенко та Сергія Соболєва із фракції ВО "Батьківщина" та №3177 "Про всеукраїнський та місцеві референдуми за народною ініціативою" депутатів Василя Німченка, Тетяни Плачкової та інших членів фракції "Опозиційна платформа - За життя" комітет рекомендував відхилити.

Документ є першим із анонсованих першим віце-спікером парламенту Русланом Стефанчуком законопроектом із пакету ініціатив про народовладдя.

Законопроект передбачає такі види всеукраїнського референдуму за предметом: затвердження закону про внесення змін до розділів I, III, XIII Конституції України, вирішення питання загальнодержавного значення, зміни території України, втрата чинності закону України або окремих його положень.

Не можуть бути предметом всеукраїнського референдуму питання, що суперечать положенням Конституції, загальновизнаним принципам і нормам міжнародного права, закріпленим у Загальній декларації прав людини, Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод; питання, спрямовані на ліквідацію незалежності України, порушення державного суверенітету та територіальної цілісності України, створення загрози національній безпеці України, розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі.

Предметом плебісциту також не можуть стати рішення стосовно законопроектів з питань податків, бюджету, амністії; віднесені Конституцією України та законами України до відання органів правопорядку, прокуратури або суду. На всеукраїнський референдум, згідно з текстом документу, може виноситися одне питання.

Проект закону розширює коло суб'єктів процесу референдуму, які реєструються в Центральній виборчій комісії (ЦВК) як прихильники або опоненти питання всеукраїнського референдуму. Ними можуть бути і політичні партії, і громадські організації, відповідно зареєстровані в Центральній виборчій комісії. На думку авторів, це сприятиме посиленню легітимації рішень, ухвалених на всеукраїнському референдумі, зміцненню зв'язків інститутів громадянського суспільства з органами державної влади.

Ключовою новацією законопроекту є визначення можливості впровадження електронних процедур при організації та проведенні всеукраїнського референдуму, зокрема електронних голосувань. Найскладніше тут технічно забезпечити захист персональних даних виборців і вберегти системи для електронних голосувань від несанкціонованих втручань. Тому в законопроекті передбачено, що питання електронних процедур у процесі всеукраїнського референдуму здійснюватиметься у порядку, визначеному законом.

Для забезпечення організації і проведення всеукраїнського референдуму законопроект передбачає створення автоматизованої інформаційно-аналітичної системи з забезпечення електронного голосування. Норми щодо впровадження процедур електронних голосувань мають набути чинності з початком роботи автоматизованої інформаційно-аналітичної системи щодо забезпечення електронного голосування після ухвалення відповідного рішення і його оприлюднення в газеті "Голос України", а також на офіційному веб-сайті ЦВК.

Задля гармонізації регулювання процедур підготовки і проведення виборів та референдумів в Україні положення законопроекту узгоджено з вимогами Виборчого кодексу 2019 року. Для реалізації положень законопроекту передбачене внесення змін до Кодексу адміністративного судочинства України, завдяки яким адміністративні суди зможуть розглядати справи стосовно предмета всеукраїнського референдуму, закону України "Про Конституційний Суд України", зміни до якого зобов'яжуть КСУ впродовж 30 календарних днів розглянути конституційність питання, що розглядається на референдумі.

Новели документа вносять корективи й до закону "Про запобігання корупції", в результаті правок до якого НАЗК буде зобов'язане перевіряти звіти про надходження і використання коштів фонду агітації за ініціативою проведення всеукраїнського референдуму, звіти про вступ і використання коштів фонду всеукраїнського референдуму.

Низку змін передбачено до законів "Про політичні партії в Україні", "Про Центральну виборчу комісію", на яку покладуть функцію створення комісій усіх рівнів під час проведення всеукраїнського референдуму.

Як повідомлялося, президент України Володимир Зеленський 9 червня зареєстрував у парламенті законопроект "Про народовладдя через всеукраїнський референдум".

Загрузка...

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

Завантаження...
РЕКЛАМА

ОСТАННЄ

Байден продовжив на рік санкції проти РФ, введені через Україну

Порошенко звинуватив Офіс президента в дискредитації "Євросолідарності" за допомогою санкцій проти Медведчука

МЗС України вимагає офіційних вибачень від прем'єра Словаччини через його некоректне висловлювання про Закарпаття

Профільний комітет рекомендує Ради прийняти за основу законопроект про "дерадянізацію" законодавства України

Президент Євроради анонсував ухвалення "важливих рішень" проти РФ після візиту в Україну

ЄС продовжить дипломатичні зусилля з відновлення територіальної цілісності України - президент Євроради

Зеленський розраховує на засудження Єврорадою російської агресії проти України за підсумками березневого засідання

Мінторг США вводить обмеження на експорт стосовно 14 компаній і структур з РФ, ФРН і Швейцарії

Мінфін США оголосив про санкції щодо Кирієнка, Бортнікова та ще п'ятьох росіян

Аваков: У Зеленського знайшлася політична воля зайняти однозначну позицію щодо нафтопродуктопроводу "Самара-Західний напрямок"

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
Завантаження...
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА