11:21 18.10.2017

Вітчизняний бізнес відповів МВФ на спробу втручання у внутрішні справи України

7 хв читати

У відповідь на лист  Постійного представника МВФ в Україні від 05.10.2017, в якому пан Йоста Люнгман закликав спікера Верховної Ради Андрія Парубія і прем'єр-міністра України Володимира Гройсмана не ухвалювати законопроект № 7115, ми, бізнес-спільнота та експерти, які об’єднують тисячі представників бізнесу, висловлюємо свою категоричну незгоду з позицією Міжнародного валютного фонду.

Будь-які спроби вирішення життєво важливого для свободи підприємництва в Україні питання роботи системи блокування податкових накладних без врахування законних інтересів національного бізнесу або під тиском, здатним впливати на справедливість і розумність прийняття державних рішень, викликають крайню ступінь нашої стурбованості.

Залучення до внутрішньополітичних та внутрішньо економічних процесів зовнішнього партнера нашої держави – Міжнародного валютного фонду – носить ознаки неприпустимого втручання в фіскальний суверенітет України і, на наш погляд, грубо суперечить базовим цілям МВФ, викладеним в його Статуті.

Ще більш прикрим є той факт, що співробітники МВФ, даючи негативну оцінку законодавчій ініціативі в питанні діяльності системи блокування податкових накладних, не володіють повною та об'єктивною інформацією ані про зміст національного податкового законодавства, ані про поточну ситуацію в нашій країні.

Щодо першого, робиться помилкове припущення про наявність прямого нормативного взаємозв'язку між автоматичною системою відшкодування податку на додану вартість та роботою системи блокування податкових накладних. Щодо другого, у вигляді факту підноситься неочевидна теза про успішність роботи системи блокування.

Не погоджуючись з позицією МВФ щодо законопроекту № 7115, "Про внесення змін до підрозділу 2 розділу ХХ "Перехідні положення" Податкового кодексу України щодо зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних", ми заявляємо про нагальну потребу у його прийнятті, оскільки на сьогодні ми вбачаємо це єдиним кроком, спрямованим на припинення руйнації малого та середнього бізнесу України.

В контексті підтримки законопроекту № 7115 керівництву МВФ від Асоціації платників податків України (АППУ), Українського союзу промисловців і підприємців (УСПП) та Спілки підприємців малих, середніх і приватизованих підприємств України (СПМСППУ) направлений спільний офіційний лист-звернення. В аналітичній довідці, доданій до листа-звернення, деталізується фактологія проблеми, аби картина ситуації, що склалася в податковій сфері України, була повною та об'єктивною.

Як бізнес та громадяни незалежної держави, сподіваємось на розуміння з боку МВФ та впевнені, що, незалежно від професійної позиції, в шанованій фундації усвідомлюють: права і свободи українців перебувають під захистом суверенної України!

Ініціатива малого та середнього бізнесу "Бізнес Help!"

Громадська ініціатива "Рух бізнесу України"


Додаток 1 до звернення представників бізнес-спільноти України до Міжнародного валютного фонду


Аналітична довідка

За період з 1 липня по 30 вересня 2017 року були заблоковані податкові накладні понад 14,7 тисячам платників ПДВ, що становить 7,9% від загальної кількості діючих платників ПДВ. За кількістю податкових накладних кількість заблокованих податкових накладних за цей період становить 0,6%, а сума ПДВ по таких накладних – 7,6 млрд. грн. або 2,1% від загальної суми ПДВ за всіма поданими на реєстрацію податковими накладними.

За даними ДФС України, станом на 28.09.2017 р платниками на підтвердження реальності операцій було подано документів до 68,5% податкових накладних від загальної кількості заблокованих податкових накладних. З них ДФС прийнято позитивних рішень по більш 71% податкових накладних, що свідчить про похибку, несумісною з подальшою роботою системи. Аналіз динаміки позитивно прийнятих комісією ДФС України рішень свідчить про погіршення роботи системи, яка станом на 25.07.2017 р. мала похибку на рівні 52,5%, станом на 01.09.2017 р. – 69,1%, станом на 03.10.2017 р. – вже 76,1%.

В підтвердження негативного впливу системи блокування на діяльність реального сектору економіки та наявності суттєвих недоліків системи адміністрування ПДВ ВГО "Асоціація платників податків України" (далі – АППУ) та ВГО "Український союз промисловців і підприємців" (далі – УСПП) провели свої дослідження за зверненнями платників податків.

АППУ провела опитування своїх членів, в якому взяли участь майже 500 підприємств з різних регіонів України, які зіткнулися з проблемою блокування реєстрації податкових накладних, серед них:

- у 50% опитуваних підприємств випадки блокування податкових накладних були більше одного разу;

- 74% платників податків скаржилися на те, що фіскальним органом не зазначається порушення конкретного критерію ризику, що змушує в подальшому платників податків надавати копії підтверджуючих документів, які знову ж не задовольняють Комісію ДФС України;

- 73% опитуваних підприємств обурливо скаржилися на те, що Комісією ДФС України при розгляді їх пояснень та наданих ними документів не дотриманий термін 5 робочих днів;

- у 72% підприємств були випадки збою роботи Кабінету платника податків, внаслідок чого повідомлення про блокування реєстрації приходили з істотною затримкою;

- у 33% підприємств взагалі були випадки, коли електронна система показувала, що ПН зареєстрована, при цьому у квитанції до цієї ж накладної вказувався номер і дата рішення про відмову в реєстрації;

- 44% підприємств звернулися до суду для відшкодування з бюджету шкоди, збитків, які були понесені внаслідок блокування реєстрації податкових накладних.

- у 348 підприємств (84%) "паралізовано" ведення повноцінної господарської діяльності, а в окремих випадках взагалі припинено – 26 підприємств (6%).

За даними УСПП, до якого звернулось 96 платників податків, з яких 2 – представники офісу великих платників податків, платникам було заблоковано 5,0 тис. податкових накладних або 13,4% від загальної кількості прийнятих податкових накладних, на суму ПДВ 279,5 млн. грн., з них:

- не подано документів або знаходяться на розгляді комісій ДФС – 1,2 тис. податкових накладних (24% від загальної кількості заблокованих податкових накладних) на суму ПДВ 19,8 млн. грн.;

- відмовлено у реєстрації – 0,5 тис. податкових накладних (10% від загальної кількості заблокованих податкових накладних) на суму ПДВ 16,8 млн. грн.;

- зареєстровано за рішенням комісії ДФС – 2,9 тис. податкових накладних (58% від загальної кількості заблокованих податкових накладних) на суму ПДВ 57,7 млн. грн.;

- зареєстровано або підлягає реєстрації за результатами адміністративного оскарження – 0,4 тис. податкових накладних (8% від загальної кількості заблокованих податкових накладних) на суму ПДВ 7,5 млн. грн.

З 1 квітня 2017 року був запроваджений Електронний реєстр автоматичного відшкодування ПДВ, що стало можливим виключно завдяки запровадженню з 2015 року системи електронного адміністрування ПДВ, яка передбачає депонування сум податку на окремих електронних рахунках для забезпечення податкового кредиту грошовими коштами платників.

За офіційними даними ДФС України, з початку впровадження Електронного реєстру автоматичного відшкодування ПДВ заборгованість з відшкодування цього податку скорочено на 94% або на 14,37 млрд. грн.

При цьому динаміка повернення сум бюджетного відшкодування свідчить про наступне: найбільша виплата сум бюджетного відшкодування припадає на квітень та липень 2017 року, відповідно, 11,1 млрд. грн. та 11,3 млрд. грн., які були заявлені до впровадження системи блокування в повноцінному режимі. У червні, серпні та вересні 2017 р суми відшкодування склали 9,1 млрд. грн., 9,6 млрд. грн. та 9,7 млрд. грн.

Таким чином, в період запровадження системи блокування податкових накладних в повноцінному режимі суттєвого збільшення сум бюджетного відшкодування не відбулося. Сума бюджетного відшкодування, повернута платникам у третьому кварталі 2017 р. в порівнянні з сумами виплаченого бюджетного відшкодування у другому кварталі 2017 року, збільшилась всього на 1,8%.

При цьому з урахуванням низького охоплення автоматичною системою блокування фіктивних операцій і встановлення неточних і неякісних критеріїв наявність безумовного податкового кредиту у вигодонабувачів фіктивного податкового кредиту, отриманого в обхід системи блокування, призводить до недонадходження ПДВ в бюджет і неправомірного одержанню сум бюджетного відшкодування.

Динаміка збільшення загального надходження ПДВ до бюджету в 3 кварталі 2017 року свідчить про те, що додаткові надходження були забезпечені переважно штучним блокуванням податкового кредиту реальному сектору економіки.

З одного боку, в 3 кварталі поточного року податкові надходження ПДВ збільшилися в порівнянні з 2 кварталом цього року на 4,9 млрд. грн., з іншого боку – станом на 03.10.2017 р. було заблоковано податкового кредиту з ПДВ на суму 7,6 млрд. грн., з яких 5,2 млрд. грн. ПДВ залишались заблокованими.

Сума додаткових надходжень до бюджету – це не підтвердження ефективної боротьби з фіктивним ПДВ. Це переважно втрати реального сектору економіки, які можуть негативно позначитися на подальшому розвитку економіки України та її спроможності виконувати свої зобов’язання перед кредиторами.

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА