13:28 01.10.2018

Валерій Павлюк: "Компанія "Маркон" зіткнулася з гібридним рейдерством"

8 хв читати

"Незаконна зупинка будівництва готелю на Андріївському узвозі за допомогою псевдоактивістів, адмінресурсу та ініціативної групи депутата Гусовського є гібридною формою рейдерства", - наголосив генеральний директор ПП "Маркон" Валерій Павлюк.

Йдеться про рішення Київради, яким рекомендовано зупинити будівельні роботи щодо зведення

готелю на Андріївському узвозі з метою начебто приведення об’єкту до відповідності з оточуючою забудовою під загрозою розірвання договору-оренди. Проте всіма рішеннями судів та експертних інстанцій однозначно підтверджена відповідність об’єкту будівництва як будівельно-архітектурним вимогам, так і критеріям техногенної безпеки, повідомили в компанії "Маркон".

Нагадаємо, "Маркон" здійснює будівництво за адресою Андріївський узвіз, 14-16 із такою поверховістю: 4 поверхи на фасаді з Андріївського узвозу та 7 поверхів із мансардою з вул. Фролівської. Будівництво готельного комплексу на 182 номери загальною площею 13,5 тис м відбувається на підставі проектно-дозвільної документації, затвердженої та погодженої згідно діючого законодавства впродовж 2007-2018 років. Ця документація є дійсною до завершення будівництва.

Павлюк вважає рішення Київради щодо розірвання договору-оренди демонстрацією кричущого популізму та правового нігілізму, що завдає непоправної шкоди інвестиційній репутації столиці не лише в сфері будівництва:

"КМДА та Київрада неодноразово отримували копії рішень судів усіх інстанцій, зокрема Верховного, які підтверджують законність оренди земельної ділянки з 2006 року та проведення будівельних робіт у відповідності до затвердженого проекту будівництва. У разі одностороннього розірвання договору оренди Київрадою це рішення буде оскаржено в судовому порядку з урахуванням матеріальних збитків, втраченої вигоди та моральної шкоди, заподіяної бізнесу. Сума компенсації, згідно прийнятими в міжнародній практиці критеріями, за самими стриманими підрахунками сягає понад 700 млн грн. За рішенням суду компенсація може стягуватися з державного або місцевого бюджетів", - повідомив генеральний директор ПП "Маркон" Валерій Павлюк.

У ЗМІ повідомлялося, що місцева ініціатива щодо розірвання договору оренди земельної ділянки з ПП "Маркон" була насправді ініційована та підписана штатними юристами київського об’єднання "Самопоміч" Єгором Недашківськими та Іваном Яговенко, про що є заява в НАЗК про конфлікт інтересів та порушення процедури голосування.

Зокрема, у відповідь на звернення депутата Київради Сергія Гусовського – ініціатора зупинки будівництва та процедури розірвання договору оренди з ПП "Маркон" – юридичним департаментом компанії була надана така відповідь:

  1. Рішення Київради від 206.2018 за №969/5033 викладено з порушеннями норм чинного законодавства, оскільки підстави та порядок проведення будівельних робіт жодним чином не впливають на договір оренди земельної ділянки і не обумовлені змістом цього договору. Таке рішення Київміськради щодо правовідносин між нею та ПП "Маркон" не може встановлювати, змінювати чи припиняти права чи обов’язки третьої сторони, в даному разі – ТОВ "Кадорр-Україна". Це кричуще порушення чинного законодавства.

 

  1. Варто усвідомлювати, що за 12 років з моменту підписання договору оренди, передбаченого саме під будівництво готельного комплексу, проект підлягав комплексній державній експертизі. Зокрема, ДП "Укрдержбудекспертиза" 27.08.2010 надало ПП "Маркон" позитивний висновок за №11-00212-10. Цим документом було підтверджено дотримання компанією "Маркон" нормативів щодо міцності, надійності та довговічності об’єкта, його експлуатаційної, санітарної, екологічної та техногенної безпеки, енергозбереження та енергоефективності, а також виконання архітектурних вимог щодо ландшафту та історико-архітектурного абрису цієї частини київського Подолу. Відтак проект було рекомендовано до затвердження.
  2. 09.04.2010 проект будівництва готелю було погоджено Державною службою з питань національної культурної спадщини Міністерства культури України. З моменту погодження проекту будівництва Мінкультом його поверховість не змінювалась.
  3. Всеукраїнський науково-методичний та дослідно-інформацій центр архітектурної спадщини розробив історико-містобудівне обґрунтування на об’єкт будівництва. Проектна документація об’єкту була виконана ТОВ "Інноваційні Бізнес Технології" та отримала позитивний висновок комплексної державної експертизи ДП "Укрдержбудекспертиза" №11-00212-10 від 27.08.2010.
  4. Після того, як 30.09.2009 проект було погоджено Архітектурно-містобудівною радою при Головному управлінні містобудування, архітектури та дизайну міського середовища, документація проекту була відкоригована на вимоги експертної ради Українського товариства охорони пам’яток історії та культури №15/7 від 06.04.2010. Всі ці та інші процедури дозволили ПП "Маркон" 14.10.2010 отримати дозвіл від Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м. Києві №2230-Пд/К на виконання будівельних робіт.
  5. ПП "Маркон" також дотримався передбачених чинним законодавством вимог щодо збереження історико-археологічної спадщини, фінансувавши необхідні дослідження на місці будівництва об’єкту, про що є висновок Інституту археології НАН України 11-4А-125/01 від 12.04.2012.
  6. Зовнішній вигляд та розташування готельного комплексу пройшли громадське ознайомлення та обговорення на етапі розробки містобудівної документації і внесення відповідних пропозицій до органів місцевого самоврядування, про що свідчить протокол громадських слухань №1/75 від 28.03.2008, затверджений Подільською РДА.
  7. Поверховість та архітектурні рішення об’єкту будівництва були погоджені Головним управлінням містобудування, архітектури та дизайну міського середовища Київської міської ради 101.2010 (лист №15-475). Проектна документація також погоджена Державною службою з питань національної спадщини 09.04.2010, Головним управлінням охорони культурної спадщини виконавчого органу Київської міської ради КМДА 23.09.2009 (рішення №74/1), Державним історико-архітектурним заповідником "Стародавній Київ" 24.09.2009 та Українським товариством охорони пам’яток історії та культури 06.04.2010. Всі ці інстанції засвідчили: поверховість та архітектурний дизайн об’єкту перебуває в межах висотності прилеглої традиційної забудови.
  8. Таким чином, проектна документація об’єкту має всі необхідні погодження, які відповідають чинному законодавству України. Принциповим моментом є те, що, відповідно до Закону України, ця документація є чинною до завершення будівництва об’єкту.

Що стосується озвучених активістами претензій щодо вимог для об’єктів охоронної зони, директор "Маркон" Валерій Павлюк зазначив, що ці претензії суперечать Основному закону України.

Так, 23.03.2017 Міністерством культури України було видано Наказ №233 "Про розширення меж охоронних (буферних) зон об’єкта всесвітньої спадщини ЮНЕСКО "Київ: Собор Святої Софії та прилеглі монастирські будівлі, Києво-Печерська Лавра". За цим наказом фасадну частину земельної ділянки, на якій здійснюється будівництво об’єкту, було віднесено до охоронної зони з допустимою висотністю 12 м. Однак, слід врахувати таке:

По-перше, наказ Міністерства культури України №233 не було затверджено генеральним планом м. Києва. По-друге, межі охоронних зон до часу видання зазначеного наказу були встановлені наказом Міністерства культури і туризму України за №1076 від 23.12.2005, відповідно до якого територія Андріївського узвозу не входила в межі охоронних зон. Тобто на момент затвердження проекту будівництва.

Це важливо, адже Рішенням Конституційного Суду України 09.02.1999 N 1-рп/99 зазначено, що за загальновизнаним принципом права закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі. Цей принцип закріплений у ч. 1 ст. 58 Конституції України, згідно з якою до суб’єкту правочину чи факту застосовується лише той закон або інший нормативно-правовий акт, під час дії якого він відбувся або набув законної сили.

Ця умова була підтверджена Міністерством юстиції України листом №12078/П-5129/7.1.1 від 30.03.2018. Мінюст констатував, що наказ Міністерства Культури України №233 від 23.03.2017 не зареєстрований та зворотної дії у часі не має.

Щодо можливих техногенних та архітектурних ризиків, 30.05.2018 були отримані результати експертизи впливу будівництва об’єкту готельного комплексу на об’єкт всесвітньої спадщини ЮНЕСКО "Київ: Собор Святої Софії та прилеглі монастирські будівлі, Києво-Печерська Лавра". Експертна оцінка була здійснена ТОВ "Міжнародний центр культурної спадщини та культурних цінностей".

Експертизою встановлено, що архітектурна концепція об’єкта не сприйматиметься негативно відносно візуального контексту вулиць, які прилягають до ділянки проектування. Негативних наслідків загального впливу будівництва багатофункціонального комплексу на визначену універсальну цінність об’єкту всесвітньої спадщини ЮНЕСКО не відбудеться, цілісність об’єкту ЮНЕСКО не постраждає.  

Щодо внесення змін до проектної документації, на яких наполягають активісти та деякі депутати Київради, у юридичному департаменті "Маркон" зазначили: проектна документація на будинки, будівлі, споруди та лінійні об'єкти інженерно-транспортної інфраструктури, побудовані повністю або частково відповідно до затвердженого проекту, не підлягає коригуванню через введення нових нормативних актів.

Винятком є лише обставини, коли це коригування обумовлене підвищенням у нових нормативних актах вимог щодо безпеки та доступності для маломобільних груп населення. При чому цей виняток не застосовується до об'єктів будівництва, спорудження яких здійснюється у терміни, визначені проектною документацією, якщо інше не передбачено договором на виконання будівельних робіт.

До останнього моменту будівельно-монтажні роботи з інженерного захисту територій, будівель і споруд на об’єкті готельного комплексу виконувалися під суворим наглядом КП "СУППР" відповідно до технічних умов та вимог чинного законодавства за кошти інвестора-забудовника.

Таким чином, зміна нормативних актів не може бути підставою для внесення змін до раніше затвердженої проектної документації об’єкту, ступінь готовності якого, за даними Бюро технічної інвентаризації, становить 19,3%.

У той же час спеціалісти ПП "Маркон" вчергове наголошують на ризиках техногенної небезпеки від зупинення виконання протизсувних робіт. Нагадаємо, що в квітні 2018 року будівельні роботи на об’єкті були зупинені на вимогу радикально налаштованих активістів та рекомендацій, викладених в рішенні Київської міської ради.

Це є кричущим порушення нормативно-правових настанов, зокрема Державної будівельної норми В.І.І-3-97 "Інженерний захист територій, будинків і споруд від зсувів та обвалів", якою чітко встановлено, що збільшення термінів будівництва забороняється без достатнього обґрунтування.

Дотримання цих будівельних норм є обов’язковим для органів державного управління, контролю та експертизи, місцевого та регіонального самоврядування, підприємств, установ та організації незалежно від форм власності та відомчої підпорядкованості, юридичних і фізичних осіб, що здійснюють проектування, будівництво та експлуатацію інженерного захисту об’єктів від зсувів та обвалів.

Багаторазові виноси ґрунту після нещодавніх проливних дощів, гниття дерев’яної забірки між палями, високі навантаження водонасичених, зсувонебезпечних ґрунтів в незавершеній будівництвом частині протизсувних споруд підпірної стінки може призвести до вкрай негативних наслідків, які будуть стосуватись не лише об’єкту будівництва й сусідніх будівель, а й загалом споруд на Андріївському узвозі, Замковій горі та прилеглих територіях.

Зрештою, директор "Маркон" резюмував ситуацію, що склалася довкола будівництва готелю, як факт "гібридного рейдерства", із яким впритул зіткнулася компанія через бездіяльність виконавчих органів місцевого самоврядування:

"Протиправна зупинка будівництва готелю на Андріївському узвозі, перешкоджання законній господарській діяльності компанії "Маркон" та інші радикальні дії псевдоактивістів, а також ініціативної групи депутата Гусовського за підтримки адмінресурсу є нічим іншим як гібридною формою рейдерства та проявом недобросовісної конкуренції. Ця ситуація вкрай негативно впливає на рівень техногенної безпеки Замкової гори, Андріївського узвозу та буферної зони об’єкту всесвітньої культурної спадщини. Але також може призвести до невідворотних наслідків для міжнародної репутації України та інвестиційного клімату Києва загалом", - наголосив Валерій Павлюк.

Завантаження...
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
Завантаження...
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА