"Компанія "Маркон" зіткнулася з гібридним рейдерством" - Валерій Павлюк
"Незаконна зупинка будівництва готелю на Андріївському узвозі за допомогою псевдоактивістів, адмінресурсу та ініціативної групи депутата Гусовського є гібридною формою рейдерства", - наголосив генеральний директор ПП "Маркон" Валерій Павлюк. Йдеться про рішення Київради, яким рекомендовано зупинити будівельні роботи щодо зведення готелю на Андріївському узвозі з метою начебто приведення об’єкту до відповідності з оточуючою забудовою під загрозою розірвання договору-оренди. Проте всіма рішеннями судів та експертних інстанцій однозначно підтверджена відповідність об’єкту будівництва як будівельно-архітектурним вимогам, так і критеріям техногенної безпеки, повідомили в компанії "Маркон". "КМДА та Київрада неодноразово отримували копії рішень судів усіх інстанцій, зокрема Верховного, які підтверджують законність оренди земельної ділянки з 2006 року та проведення будівельних робіт у відповідності до затвердженого проекту будівництва. У разі одностороннього розірвання договору оренди Київрадою це рішення буде оскаржено в судовому порядку з урахуванням матеріальних збитків, втраченої вигоди та моральної шкоди, заподіяної бізнесу. Сума компенсації, згідно прийнятими в міжнародній практиці критеріями, за самими стриманими підрахунками сягає понад 700 млн грн. За рішенням суду компенсація може стягуватися з державного або місцевого бюджетів", - повідомив генеральний директор ПП "Маркон" Валерій Павлюк. Поверховість та архітектурні рішення об’єкту будівництва були погоджені Головним управлінням містобудування, архітектури та дизайну міського середовища Київської міської ради 18.01.2010 (лист №15-475). Проектна документація також погоджена Державною службою з питань національної спадщини 09.04.2010, Головним управлінням охорони культурної спадщини виконавчого органу Київської міської ради КМДА 23.09.2009 (рішення №74/1), Державним історико-архітектурним заповідником "Стародавній Київ" 24.09.2009 та Українським товариством охорони пам’яток історії та культури 06.04.2010. Всі ці інстанції засвідчили: поверховість та архітектурний дизайн об’єкту перебуває в межах висотності прилеглої традиційної забудови. Таким чином, проектна документація об’єкту має всі необхідні погодження, які відповідають чинному законодавству України. Принциповим моментом є те, що, відповідно до Закону України, ця документація є чинною до завершення будівництва об’єкту. 23.03.2017 Міністерством культури України було видано Наказ №233 "Про розширення меж охоронних (буферних) зон об’єкта всесвітньої спадщини ЮНЕСКО "Київ: Собор Святої Софії та прилеглі монастирські будівлі, Києво-Печерська Лавра". За цим наказом фасадну частину земельної ділянки, на якій здійснюється будівництво об’єкту, було віднесено до охоронної зони з допустимою висотністю 12 м. Однак, слід врахувати, що наказ Міністерства культури України №233 не було затверджено генеральним планом м. Києва. І межі охоронних зон до часу видання зазначеного наказу були встановлені наказом Міністерства культури і туризму України за №1076 від 23.12.2005, відповідно до якого територія Андріївського узвозу не входила в межі охоронних зон. Тобто на момент затвердження проекту будівництва. Цеважливо, адже Рішенням Конституційного Суду України 09.02.1999 N 1-рп/99 зазначено, що за загальновизнаним принципом права закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі. Цей принцип закріплений у ч. 1 ст. 58 Конституції України, згідно з якою до суб’єкту правочину чи факту застосовується лише той закон або інший нормативно-правовий акт, під час дії якого він відбувся або набув законної сили. Ця умова була підтверджена Міністерством юстиції України листом №12078/П-5129/7.1.1 від 30.03.2018. Мінюст констатував, що наказ Міністерства Культури України №233 від 23.03.2017 не зареєстрований та зворотної дії у часі не має. Щодо внесення змін до проектної документації, на яких наполягають активісти та деякі депутати Київради, у юридичному департаменті "Маркон" зазначили: проектна документація на будинки, будівлі, споруди та лінійні об'єкти інженерно-транспортної інфраструктури, побудовані повністю або частково відповідно до затвердженого проекту, не підлягає коригуванню через введення нових нормативних актів. Таким чином, зміна нормативних актів не може бути підставою для внесення змін до раніше затвердженої проектної документації об’єкту, ступінь готовності якого, за даними Бюро технічної інвентаризації, становить 19,3%. "Протиправна зупинка будівництва готелю на Андріївському узвозі, перешкоджання законній господарській діяльності компанії "Маркон" та інші радикальні дії псевдоактивістів, а також ініціативної групи депутата Гусовського за підтримки адмінресурсу є нічим іншим як гібридною формою рейдерства та проявом недобросовісної конкуренції. Ця ситуація вкрай негативно впливає на рівень техногенної безпеки Замкової гори, Андріївського узвозу та буферної зони об’єкту всесвітньої культурної спадщини. Але також може призвести до невідворотних наслідків для міжнародної репутації України та інвестиційного клімату Києва загалом", - наголосив Валерій Павлюк. Зрештою, директор "Маркон" резюмував ситуацію, що склалася довкола будівництва готелю, як факт "гібридного рейдерства", із яким впритул зіткнулася компанія через бездіяльність виконавчих органів місцевого самоврядування: "Протиправна зупинка будівництва готелю на Андріївському узвозі, перешкоджання законній господарській діяльності компанії "Маркон" та інші радикальні дії псевдоактивістів, а також ініціативної групи депутата Гусовського за підтримки адмінресурсу є нічим іншим як гібридною формою рейдерства та проявом недобросовісної конкуренції. Ця ситуація вкрай негативно впливає на рівень техногенної безпеки Замкової гори, Андріївського узвозу та буферної зони об’єкту всесвітньої культурної спадщини. Але також може призвести до невідворотних наслідків для міжнародної репутації України та інвестиційного клімату Києва загалом", - наголосив Валерій Павлюк.