Суд зобов’язав Кабмін привести у відповідність до Закону санітарні правила щодо вирубок на території пам’яток природи, заповідних урочищ, заказників
Окружний адміністративний суд міста Києва розглянув по суті адміністративну справу за позовом народного депутата Ігоря Луценка до Кабінету Міністрів України, за участю третьої особи – Міністерства аграрної політики України, у якому позивач просив суд визнати протиправною бездіяльність Кабміну, пов’язаною з відмовою усунути протиріччя та зобов’язати Кабінет Міністрів провести у відповідність до положень Закону "Про природно-заповідний фонд України" певні пункти Санітарних правил в лісах України та Правил поліпшення якісного складу лісів, що затверджені Кабміном. Суд, розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представників учасників справи, а також з’ясувавши всі фактичні обставини, ухвалив рішення про часткове задоволення адміністративного позову. Зокрема, суд визнав протиправною бездіяльність Кабміну щодо неприведення Правил у відповідність із Законом України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо охорони пралісів згідно з Рамковою конвенцією про охорону та сталий розвиток Карпат”.
Також суд зобов’язав Кабмін привести у відповідність до Закону України “Про природно-заповідний фонд України" положення Санітарних правил в лісах України та Правила поліпшення якісного складу лісів, що у 1995 та 2007 роках відповідно, затверджені Кабінетом Міністрів України.
Окружний адміністративний суд міста Києва ухвалив таке рішення у зв’язку з тим, що Кабмін у тримісячний строк з дня набрання чинності Закону “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо охорони пралісів згідно з Рамковою конвенцією про охорону та сталий розвиток Карпат” не привів свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом.
Як відомо, позивач просив суд, щоб згідно з положеннями Закону, у Правилах було зазначено, що на території пам’яток природи забороняються суцільні, поступові, лісовідновні та прохідні вирубки, видалення захаращеності та будь-яка інша діяльність, що загрожує збереженню та призводить до деградації чи зміни первісного їх стану; на території заповідних урочищ забороняються всі види вирубки, будь-яка інша діяльність, що порушує природні процеси, які відбуваються у природних комплексах, включених до їх складу; на територіях заказників забороняються суцільні, поступові, лісовідновні та прохідні вирубки, видалення захаращеності, що суперечить цілям і завданням, передбаченим положенням про заказник.
Вперше в історії України офіційно, через суд, доведена бездіяльність Кабінет міністрів України щодо невиконання закону України з охорони пралісів, а також брехня керівництва Мінагрополітики України та Держлісагентства України щодо охорони лісів.
23 січня 2019 року Окружний Адміністративний суд м.Києва підтримав позов народного депутата України, автора закону з охорони пралісів Ігоря Луценка і Київського еколого-культурного центру проти Кабінету Міністрів України, МінАПК та Держлісагентства України. Суд підтвердив бездіяльність Кабмін і зобов'язав його внести в Санітарні правила в лісах України та Правила поліпшення якісного складу лісів заборони на різні види рубок в заказниках, пам'ятниках природи і заповідних урочищах, як того вимагає Закон із охорони пралісів.
Слід особливо підкреслити, що головним джерелом порушення законодавства є Держлісагентства України, яке заперечує внесення заборон на рубки лісів для того, щоб продовжувати наживатися на знищенні українського лісу і його продажу в Європу. Для цього воно йде не тільки на прямий обман, але і на саботування українських екологічних законів.