Інтерфакс-Україна
16:30 18.03.2019

Кардинальні зміни в рейтингах президентської кампанії-2019 – четвірка лідерів В.Зеленський, Ю.Тимошенко, П.Порошенко і А.Гриценко - центром соціального інжинірингу "РАНД"

4 хв читати

Якби наступної неділі відбувалися вибори президента України, то серед тих, хто визначився та прийде на дільниці, за Володимира Зеленського проголосує 23,6%, Юлію Тимошенко – 17,8%, Петра Порошенка – 17,3%, Анатолія Гриценка – 16,9%, і Юрія Бойка – 10,8%. Такі результати було оприлюднено під час презентації соціологічного дослідження щодо електоральних очікувань українців від президентських виборів-2019 Центром соціального інжинірингу "РАНД".

Повільне зниження рейтингу Ю.Тимошенко пояснюється популістичним характером її передвиборчої кампанії. Так прокоментував останні рейтинги експерт-соціолог Центру соціального інжинірингу "РАНД" Сергій Дем’янов. За його словами, її слогани щодо зниження ціни на газ у 2,5 рази були нівельовані компанією Сергія Капліна, який обіцяє зниження цін на блакитне паливо вчетверо, у разі його перемоги на президентських виборах. "Зниження цін на газ абсолютно не можливе, якби цю тему не піарили кандидати в президенти. Україна підписала з ЄС третій енергопакет директив та постанов щодо енергетичного та газового ринку, є чіткі домовленості з МВФ тому, розмови щодо зниження тарифів на теплову енергію для населення нереальні", - пояснює він.

Друге, що вплинуло на її рейтинг – це складна передвиборча програма "Новий курс України" з виписаними соціальними доктринами, економічними стратегіями і так далі. Ці "заумності" відлякують в першу чергу людей, яким необхідні прості і зрозумілі посили, куди країна буде рухатися наступні 5 років. Популістична політика кампанії вплинула в першу чергу на відтік молодіжного електорату, який в першу чергу був проти старої влади і шукав альтернативного кандидата, яким став Зеленський. За словами Дем’янова, інформаційні війни між Тимошенко і Порошенком не просто знищують їх рейтинги, а електорально підживлюють кандидатів з найменшими показниками антирейтингу. Це в першу чергу відчувають регіональні штаби на місцях - деякі з них вже почали домовлятися з іншими політсилами і бігти з "тонучого корабля". І така тенденція, за словами експерта, перед парламентськими виборами буде тільки посилюватись.

На відміну від попереднього соціологічного дослідження, майже на 5% збільшився відсоток респондентів, які вважають, що тільки прихід опозиції до влади зможе кардинально змінити ситуацію в країні – 31,5%, не вірять у будь-які зміни – 22,4%, зменшився відсоток тих, хто покладає надію на політичну і фінансову допомогу "Заходу" – 8,6% і громадський контроль за владою – 2,9%. Біля 20,7% опитаних відмовились відповідати. 

Соціологія також демонструє ймовірні результати другого туру виборів. У разі виходу пари кандидатів Петра Порошенко і Юлії Тимошенко, то чинний Президент програє з розривом у майже 2%. В той же час, Володимир Зеленський виграє у Юлії Тимошенко з розривом у майже 15%. Анатолій Гриценко виграє у Ю.Тимошенко з розривом у 10%. У парі В.Зеленський виграє у П.Порошенка з розривом у 10%. На 11,5% виграє А.Гриценко у П.Порошенка.

Сергій Дем’янов підкреслив, що вихід Анатолія Гриценка в четвірку лідерів президентських перегонів пояснюється в першу чергу підтримкою суспільства процесу об’єднання проукраїнських демократичних сил. Якщо на минулому тижні, А.Гриценко був п’ятим у рейтингах, то чим ближче до голосування, його підтримка тільки зростає. "Наше і інші соціологічні дослідження показують, якщо він потрапляє до другого туру, він має всі шанси перемогти у другому турі як діючого Президента, так і Юлію Тимошенко. Його об’єднання з А.Садовим, Д.Добродомовим і Д.Гнапом позитивно вплинуло на суспільство і цей посил потрібно інформаційно підсилювати. Адже, тільки 39% знають про факт об’єднання демократичних сил", - зауважив він.

Найбільший антирейтинг серед кандидатів у Президенти серед тих, хто піде на вибори і визначився з кандидатом, у Петра Порошенка – 42,9%, спостерігається ріст незадоволених кампанією Юлії Тимошенко – 39,7%, Юрія Бойко – 23,8%, Олега Ляшко – 18,2%, Володимира Зеленського – 15,4%. Найменший антирейтинг серед кандидатів має Анатолій Гриценко – 5,6%.

За словами, керівника "Фундації "Вища школа професійної політики" Олега Вострих, очікуване приєднання до коаліції Гриценко-Садового інших політиків демократично-патріотичного табору того ж Ігоря Смешка, здатне корінним чином вплинути на перебіг та результати президентських виборів, змінивши саму формулу виборів у другому турі коли нам прийдеться обирати не "менше зло", а між "системними" та "контр-системними" політиками. Для понад третини виборців, дуже важливо, щоб кандидат був "новим обличчям". І саме такі "нові обличчя" набирають голоси на фоні роздратування старими кадрами. Причому мова йде не лише про Зеленського (який однозначно сприймається "новим"), але і про Анатолія Гриценка який має найменший анти рейтинг серед "системних" політиків", - наголосив він.

Довідково:

В ході соціологічного дослідження методом стандартизованого інтерв’ю "face-to-face" загалом було опитано 1800 респондентів в усіх областях України, зокрема, в місті Києві (без врахування населення АР Крим та окупованих територій Донецької та Луганської областей). Результати є репрезентативними на рівні країни загалом, за такими показниками як вік (від 18 років), стать, регіон проживання та тип поселення (місто/село). Застосовувались методики відсікання анкет та зважування результатів. Терміни проведення дослідження: 7-16 березня 2019 року. Статистична похибка вибірки - не більше 2,5%.

 

 

ОСТАННЄ

Ірина Міхальова — серед кращих топменеджерів України за версією журналу Фокус

Новий автобусний термінал компанії "KLR Bus" отримав міжнародну сертифікацію

Алжир пропонує українським студентам безкоштовне навчання в кращих вузах країни англійською та французькою мовами

Американська торговельна палата закликає Уряд та народних депутатів не допустити повернення експортного мита для олійних культур

Brave CFO Gathering 2025: сміливість діяти

Родина Порошенків допоможе створити сучасний реабілітаційний центр на Вінниччині

"Метінвест" за 5 років спрямував на університет "Метінвест Політехніка" 513 млн грн

У Києві створено Сквер пам'яті на честь журналістів, які загинули під час повномасштабної війни

"Українські вертольоти" заявляють про інформаційну атаку

Укрексімбанк надав кредит Костопільському заводу скловиробів EUR3,2 млн для придбання "Хмельпива"

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА