Інтерфакс-Україна
17:20 28.05.2020

Дорожній бізнес закликає припинити дискримінацію під час тендерних закупівель - президент Всеукраїнської дорожньої асоціації А.Гриненко

2 хв читати

У 2020 році дорожня галузь отримала рекордний бюджет в історії України близько 100 млрд.

Разом з тим весь дорожній бізнес отримав безліч проблем пов’язаних з утиском, дискримінацією при проведенні закупівель та фактичне закриття і картелізацію ринку під 5 обраних компаній. Більше 100 дорожньо-будівельних компаній України фактично усунені тими правилами, а саме методичними рекомендаціями у версії Укравтодору, від участі у тендерних закупівлях.

Всеукраїнська дорожня Асоціація об’єднує більше 50 компаній, з сукупним доходом 35 млрд гривень, що складає фактично половину дорожнього ринку. Захищаючи інтереси здійснюється аналіз перешкод та порушень, з якими зіштовхнувся бізнес у 2020 році.

І наслідком такого дослідження є докази безпрецедентних для України порушень:

1. Створення та незаконне застосування Укравтодором Методичних рекомендацій з дискримінаційними та утиснюючими положеннями, які сприяють утворенню дорожнього картелю.

Дорожнє Агентство розробило та довело до Служб автомобільних доріг в областях Методичні рекомендації з низкою дискримінаційних формулювань.

2. Знищення принципів конкуренції та лобіювання компаній картелю.

Внаслідок цього до тендерів допускаються фактично компанії так званого картелю. Про це свідчать дані з державної системи Prozorro. Під час таких закупівель майже не відбувається процес торгів. У тих випадках, коли на тендерні закупівлі прориваються через АМКУ компанії, що не входять до фаворитів, внаслідок торгів ціна тендеру знижується на 20-30%, що є природною економією, та відповідає самій суті принципів конкуренції.

Таким чином дані умови сприяють втраті державних коштів у розмірі тих же 20%, тобто біля 20 млрд гривень, що є еквівалентом будівництва понад 1000 км. доріг.

3. Тиск на бізнес. Більшість компаній навіть не подають тендерні пропозиції, розуміючи дискримінаційність положень типової тендерної документації Укравтодора. Якщо компанія не входить до переліку фаворитів, її пропозиції просто відхиляються. Далі відбуваються просто фіктивні торги.

4. Виявлені ознаки картелю.

5. У тендерах перемагають лише ті 5 компаній.

6. Антимонопольний комітет визнає дискримінаційність положень Методичних рекомендацій від Укравтодора.

7. Вартість матеріалів не відповідає ринковим.

https://drive.google.com/file/d/1TlyclcCiBpRdoy9Gbe08m_Mxm5ti_xzN/view?usp=sharing

Така ситуація у дорожньому Агентстві та індустрії стала можливою за відповідальності Голови Укравтодора, який просто не має релевантного досвіду для управління державною установою з безпрецендентним фінансуванням та масштабами. Про це свідчить резюме Олександра Кубракова, доступне на сайті Укравтодора.

Всеукраїнська дорожня Асоціація закликає вищі органи влади втрутитися у ситуацію, звільнити голову Укравтодора з посади, припинити свавілля у дорожній індустрії притягнути до відповідальності.

ОСТАННЄ

Forbes Ukraine організовує форум НадЛюди 2025, де оголосить Найкращого роботодавця року

Відкриття рахунку в цінних паперах тепер доступне у застосунку OTP Bank UA

Співробітники Київстар та інклюзивна пекарня Good Bread реалізували ініціативу «Підвішені паски для військових»

Київський Безпековий Форум 2025: єдність заради перемоги та миру

Порошенко передав військовим ще три комплекси протидії технічним розвідкам

Станьте частиною наймасштабнішої логістичної виставки в Україні: XXXІІ День Логіста та DistributionMaster-2025!

Українські виробники звернулись до Зеленського: звинувачують правоохоронців у тиску та захисті недоброчесних імпортерів

Понад 100 видів віскі та 60 дегустацій за два дні: як пройшов Kyiv Whisky, присвячений культурі споживання міцного алкоголю

Петро і Марина Порошенки привітали українців з Великоднем: зневіра – не наш шлях

В Ужгороді відбудеться наймасштабніша медична подія в Україні - конференція "Breast Weekend 2.0

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА