18:24 15.03.2021

В Україні запровадять дієві механізми боротьби з незаконною зовнішньою рекламою

3 хв читати

В Україні впорядкують розміщення зовнішньої реклами на вулицях, будинках і головне - вздовж автомобільних трас, де зараз ситуація найгірша. Реклама розміщуватиметься у спеціально відведених місцях, а самі конструкції стануть безпечнішими.

Про це йшлося під час круглого столу "Зовнішня реклама: як подолати хаос і навести лад?",  присвяченого обговоренню міжфракційного законопроєкту № 5094 "Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення законодавчого регулювання у галузі зовнішньої реклами", який відбувся у Києві 15 березня в інформагентстві "Укрінформ".

Законопроєкт передбачає новий, збалансований галузевий підхід. Він враховує інтереси жителів громад, органів публічної влади, операторів ринку та замовників реклами.

"Це закон про прозору, зрозумілу систему отримання дозволів, про єдині правила для всіх. Він наводить лад в індустрії — робить її врегульованою,  не зарегульованою, а саме врегульованою  в інтересах суспільства і бізнесу", - розповідає один із авторів законопроєкту - народний депутат від "Слуги народу", очільник профільного комітету  Микита Потураєв.

Наразі найбільше проблем із зовнішньою рекламою вздовж автошляхів. Через законодавчий вакуум  90% конструкцій там встановлені нелегально.  А законослухняному бізнесу дуже важко конкурувати з тими, хто не платить ніяких податків. Прийняття закону дозволить демонтувати самовільно встановлену рекламу та визначити місця, де рекламоносії можна ставити, а де - ні. Кошти від розміщення реклами йтимуть на ремонт доріг.

"Зараз вздовж трас оператор може отримати  один дозвіл, а поставити сто бордів, бо немає прив’язки до місця. Конструкції не мають естетичного вигляду, не мають інтервалів один від одного. Цей закон сприятиме роботі білого ринку.  А кошти ітимуть до дорожнього фонду. Балансоутримувачем державних доріг є Укравтодор, і він має видавати дозволи і контролювати розміщення реклами, бо сьогодні  виходить, що власник доріг не може навіть знести незаконну рекламу", - пояснює народний депутат  від "Слуги народу" Ігор Василів.

В обговоренні взяли участь і представники профільних асоціацій та компаній, які працюють на ринку зовнішньої реклами. Кажуть, нововведення дозволять систематизувати рекламу в містах і стануть корисними для всіх.

"Для бізнесу важливі чіткі, довгострокові правила, щоб мати змогу  інвестувати в якість  і важливо, щоб ці правила балансували інтереси. Бо є інтереси влади, громади, бізнесу і замовників реклами. Як на мене, якраз цей законопроєкт зміг знайти баланс. QR-коди  та  публічні карти  конструкцій – це та відкритість, при якій будь-який громадянин зможе перевірити чи законна  конструкція. Якщо незаконна – значить  її можна демонтувати. І  це гарантії для бізнесу, адже якщо біля його конструкції хтось встановив іншу незаконно, її просто знесуть", -  розповідає  директор компанії "Октагон-Аутдор" Олександр Діденко.

Представники бізнесу розповідають: готові інвестувати в оновлення парку конструкцій та впроваджувати новітні технології.

"У таких містах, як Київ з’являються сучасні конструкції, такі ж як у Берліні, Лондоні,  бо  тут створили нормальні правила і бізнес інвестує в міську інфраструктуру. І мова ж не тільки про самі конструкції. Ви бачите сучасні зупинки громадського транспорту, лавочки, урни, навіть міські вбиральні – це все робить зовнішня реклама. Коли є цивілізовані, зрозумілі,  не корупційні правила бізнес має змогу інвестувати в благоустрій", - говорить директор компанії "BigBoard" Юрій Чаруха.

Прогнозують, що зазначені зміни за рахунок виведення з тіні тієї частини ринку, яка зараз працює нелегально, надходження до бюджету зростуть майже вдвічі.  Законопроєкт підтримує і влада, і опозиція, авторами стали депутати з різних фракцій, а це означає, що шанси на його прийняття великі.

"Київ - це сьогодні взірець як з погляду технологій, так і з організації процесу розміщення зовнішньої реклами. І ми побачили, як його змінило чітке визначення правил. Якщо ми хочемо, щоб гроші від реклами лишалися в наших містах, нам потрібно прийняти цей законопроєкт, тим більше, що він враховує інтереси малого бізнесу, для якого прозорі правила і процедури стануть важливим елементом для розвитку", - розповідає голова Індустріального комітету зовнішньої реклами Лариса Булатова.

Прогнозується, що інвестиції в благоустрій становитимуть 1,6 млрд грн. У населених пунктах будуть розроблятися дизайн-коди публічних просторів.

РЕКЛАМА

ОСТАННЄ

5 причин, чому стежити за футболом варто на Sport.ua

Тиждень з Київською оперою на Подолі – 22 – 28 квітня

Лана Зеркаль закликає до прискорення інтеграції енергетичних ринків та залучення приватного сектору

Бейсболки: чому варто придбати та як вибрати ідеальну модель

70 тисяч літрів пального передала мережа ОККО для критичної інфраструктури Харківщини – перша віцепремʼєрка

Житловий комплекс компанії DIM "Новий Автограф" отримав поштову адресу

Від класики до стрітстайлу: різноманітність стилів у чоловічому одязі

Кримінальна відповідальність за незаконний обіг наркотиків: поговоримо чесно й без хайпу

Десантники з 80-ї ОДШБр отримали комплекс розвідки та знищення вартістю 50 млн грн від ОККО та "Повернись живим"

ЖК "Воздвиженка" звернулось до Президента та РНБО з приводу ризиків для інституту управління заарештованим майном через дії АРМА

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА