18:37 06.10.2021

В Україні бум двоколісного транспорту, хто в цьому винен?

5 хв читати

Останнім часом, кожен із нас помітив, що двоколісного транспорту на вулицях наших міст побільшало. Давайте розберемося, хто в цьому винен та чи не перетвориться вид за вікном на краєвиди Індії чи Пакистану. Спойлер: винні сервіси доставки, мода на healthy-life та здоровий глузд.

Спробуємо на прикладі розібратись, хто вони scooterбумери, та чому вони не обрали автомобіль, або громадський транспорт.

Першим буде Руслан - він працює у відомій службі доставки м. Києва, доставляє бургери та нагетси людям, які зголодніли, але часу та бажання йти в ресторан немає. Серед його коллег, скутер - найпопулярніший вид транспорту. Він обрав двоколісного друга із-за простоти та зручності у місті.

До переваг можно віднести:

- Висока маневреність у місті. Не треба стояти в пробках, можно з легкістью проїхати десь у чащах житлових масивів, навіть якщо хтось перегородив проїзд бетонним блоком.

- Дуже низька витрата палива (або электрики). На відміну від автомобіля, об’єм двигуна звичайного скутера всього 50 см2. До прикладу один із найпопулярніший скутерів Honda Dio 27 “їсть” всього 1.85 л (або 54 грн) на 100 км. У випадку з електричною тягою в середньому скутер споживає 2.5 кВт (або 5-10 грн, на деяких заправках можно підзарядитись безкоштовно) на 10 км.

- Дешевий в обслуговуванні. Запчастини до скутера коштують не дорого, багато якісних аналогів оригінальних виробників деталей, які служать так само довго.

- Простота у користуванні. Хто спробував - знає, просто повертаєш ручку газу і скутер їде, зазвичай це техніка за автоматичною коробкою передач (варіатор) і щоб навчитися на ньому їздити - достатньо вміти їздити на велосипеді і 3 хвилини, щоб зрозуміти як вмикаються фари, повороти і де гальма.

- Відносно невелика ціна скутеру, в середньому 8000-18000 грн, та простота в обслуговуванні.

Із недоліків:

  • Трохи холодно і небезпечно їздити зимою або по дощу.
  • Щоб залишити його без догляду на вулиці треба фіксувати замком до стовбу.
  • Автомобілісти не завжди бачать або поважають водіїв на двоколісному транспорті, не дивлячись на те, що вони такі самі учасники дорожнього руху та для них діють ті самі правила.
  • Більша небезпека при потраплянні колеса в яму, ніж на авто, можно просто вилетіти.

Наступна - Марічка із Вінниці. Вона володар mtb велосипеду. Не дивлячись на наявність автомобіля в сім’ї вона періодично віддає перевагу велосипеду.

Велосипед - доволі зручний спосіб потрапити в потрібне місце у невеликому місті, відпочити та подихати свіжим повітрям, “спалити” зайві кілокалорії (за годину доросла людина спалює від 280 до 875 кКал). Тим більше, останнім часом, в Україні почала розвиватися вело інфраструктура. Ще 5 років назад всі з подивом дивились на велодоріжки та фотографували їх, вони здавались чимось дивним. Але зараз все більше містян вимагають від місцевих керманичів будувати і закладати велодоріжки у нові проекти міських доріг. Лідери серед міст за вело інфраструктурою - Харків, Одеса, Дніпро, Львів та Київ.

Велосипед - як не крути, одні переваги. Замість грошей згорають ващі зайві кілограми, свіже повітря насичує клітки організму киснем та піднімає настрій.

Але важливим атрибутом велосипедиста, яким у нас нехтують є шолом. І Марічка не виключення - дбає про здоров'я, та не дбає про свою безпеку, бо “їхати недалеко”

Третій - Андрій із Харкова. Він придбав электросамокат, щоб доїхати з дому до роботи та зняти ризик заразитись ковідом у маршрутці чи метро. До слову, самокат виявився напрочуд зручним та практичним транспортним засобом - його можно забрати в офіс на 6 поверх та поставити заряджатися від розетки. Розетки в офісі безкоштовні, що робить даний вид транспорту практично задарма. А з недавнього часу, у великих містах набуває популярності прокат електросамокатів та велосипедів.

Проблеми все ті ж, що і у скутера з велосипедом - випадає сніг і супер самокат потрібно ставити у шафу на зберігання до наступного сезону, бо по слизькій поверхні їздити небезпечно.

Із прикладів можно зробити висновок - все частіше люди обирають практичність та економічність. Десь користь для здоров’я від двухколесного виду транспорту, десь економічність. Кожен обирає те, що потрібно саме йому. Україні ще далеко до Амстердаму, де 40% людей мають велосипед та користується їм, але ситуація потрохи змінюється і імпульс цьому процесу надав страх захворіти на ковід, підхопивши його в маршрутці, та локдаун, який став гарним фундаментом для стрімкого розвитку служб доставок.

І це на фоні того, що ринок мотоциклів росте майже на +50% кожен рік починаючи з 2019 року.

Ми запитали у людей із індустрії, чого на їх думку нам варто очікувати, та як буде розвиватися ситуація з двоколісним транспортом в Україні.

Це Максим Дрига, співвласник популярного інтернет-магазину мотозапчастин МотоЗілла.

Питання:

“Як на вашу думку буде розвиватися індустрія в найближчі роки?”

Максим:

“Я вважаю, що ми будемо рухатись у напрямку Європи. Там мотоцикли, скутери та велосипеди більш поширені ніж в Україні.

Це має декілька підстав: більш розвинена інфраструктура та компактність деяких міст, де просто неможливо користуватися автомобілем (наприклад Амстердам). В деяких містах просто заборонено в'їжджати в центр міста на автомобілі.

Рушійною силою будуть кур’єри служб доставки, люди що не хочуть чекати годинами у пробках великих міст та ті, хто просто дбає про своє здоров’я та надає перевагу велосипеду.”

Питання:

“А у вас є двоколісний транспорт?”

Максим:

“Так, у нас з дружиною є велосипеди, котрими ми інколи користуємось для велопрогулянок і хочемо придбати мотоцикл.”

Висновок:

Двоколісної техніки дійсно стає на дорогах значно більше, але Індії не станеться. Це дуже гарно для “розвантаження” транспортних артерій великих міст, та здоров'я містян, їх сімейного бюджету. Якщо ви думали придбати велосипед, скутер, мотоцикл, электросамокат собі - це доволі зручний вид транспорту, але майте на увазі, що на відміну від Європи у нас на дорогах інколи є ями, а бордюри не всі обладнані заїздами для велосипедистів.

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА