Провідні виробники зброджених напоїв підтримують ініціативу щодо формування в Україні здорового конкурентного середовища та захисту прав споживачів у сегменті розливних напоїв
Канал розливних торговельних точок в Україні щорічно зростає на 20-30%. Проте відбувається це на тлі не зовсім здорового конкурентного середовища. Група Компаній “Нові Продукти” вважає нагальною потребою введення цивілізованих правил діяльності та значне посилення захисту прав споживачів. Саме тому ГК “Нові Продукти” підтримують ініціативу Ліги виробників харчових продуктів з підготовки пропозицій щодо внесення змін до відповідного законодавства.
Гравці ринку та їхні маркетингові прийоми
Сегмент розливних торговельних точок в Україні стрімко розвивається, зазначає Геннадій Кузнєцов, Голова Правління Ліги виробників харчових продуктів: “Кількість розливних торговельних точок, а відповідно, і обсяги реалізованої ними продукції, невпинно збільшується. Визначити точний обсяг слабоалкогольних та зброджених напоїв, що реалізуються через розливні торговельні точки наразі складно. За деякими оцінками він складає не більше 10% ринку продуктів даної категорії”.
У підвищенні попиту на розливне пиво основну роль відіграють два фактори: зацікавленість крафтовою продукцію, її сприйняття як більш натуральної та “живої” - для однієї з категорій споживачів, приваблива ціна на деякі асортиментні позиції – для іншої.
"В Україні законодавчо не встановлено мінімальної ціни для пива. На додачу, популярні зброджені напої – сидр, пері, ель, стаут – не мають чітких визначень та характеристик, закріплених в законодавстві. Це дозволяє недобросовісним виробникам реалізовувати розливний товар невідповідної якості під маркуванням “пиво” або “живе пиво”, за суттєво нижчою ціною, ніж справжнє пиво", - коментує Маркетинг-директор ГК "Нові Продукти" Геннадій Довгань. – "При цьому варто зазначити, що визначення “живе пиво” відсутнє у класифікаторах України та й будь-якої іншої країни світу. Наразі законодавство нашої країни надає можливість маніпуляцій з маркуванням, яке вводить в оману споживачів, порушує правила добросовісної конкуренції та знижує надходження до бюджету України. Такий стан справ є неприйнятним, але законодавчі зміни можуть виправити ситуацію".
Шляхи унормування сегменту ринку
Нещодавно Ліга виробників харчових продуктів ініціювала обговорення та початок спільної роботи з підготовки пропозицій щодо змін до Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального". Зокрема, пропонується надати визначення термінам "класичний сидр", "сидр", "сидровий напій", "пері", "ель", "лагер", "стаут", щоб мати чіткі визначення та фіксовані характеристики цих напоїв.
Для того ж, щоб зробити державний контроль у сегменті розливних торговельних точок дієвим та ефективним, Ліга виробників харчових продуктів готує пропозиції щодо внесення змін до Закону України "Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, ветеринарну медицину та благополуччя тварин". Зокрема, необхідно однозначно встановити, що норми цього Закону поширюються на алкогольні, слабоалкогольні напої, зброджені та інші спиртовмісні напої.
Група Компаній “Нові Продукти” активно долучається до спільної роботи, що спрямована на вдосконалення чинного законодавства та сприяння створенню здорового конкурентного середовища на ринку. "Спільна позиція виробників та експертів є фундаментальною умовою для позитивних змін у законодавчому регулюванні діяльності розливних торговельних точок. Тому приєднання ГК“Нові Продукти”, одного з лідерів на ринку слабоалкогольних напоїв в Україні, є важливою подією, і ми вдячні за це рішення", - підкреслює Геннадій Кузнєцов.