14:01 27.10.2021

Українець Віталій Ємець здобув перемогу для виступу на Міжнародному Аерокосмічному Конгресі в Дубай, ОАЕ

3 хв читати

Якщо коротко – то невдовзі Україна може стати лідером по розробці космічних ракет, які виводитимуть на орбіту наносупутники. Загальний об’єм світового космічного ринку в найближчі кілька років оцінюється в суму понад 30 млрд.дол.

Віталій Ємець, технічний директор українського стартапу Promin Aerospace став одним із 3370 учасників із 86 країн світу, хто подав заявку на виступ. І переміг, отримавши право розповісти світові про особливу ракету-носій для запуску нано і піко супутників, що розробляється зараз компанією в Україні. Головна інновація ― унікальний двигун, який під час польоту спалює твердий паливний стрижень, який є корпусом ракети.

27 жовтня 2021 року на головному симпозіумі космічного руху в Дубаї (ОАЕ) він доніс нову інформацію про останні проведені командою дослідження теплових потоків в газифікаційній камері афтофажної ракети-носія.

Затвердження виступу Віталія на секції "Тверді та гібридні двигуни" в рамках IAF SPACE PROPULSION SYMPOSIUM координували представники NASA та інших міжнародних космічних структур. А саме: із США Джордж Сміт, NASA Glenn Research Center, з Франції Христоф Бонхомме, CNES, та Ванесса Віал, SAFRAN, з Італії Джорджіо Сачочи, Italian Space Agency (ASI) та Елен Тосон (T4i); з Китаю – Рієнг Женг (CASIC).

Яка саме інформація вразила слухачів конгресу?

Сучасні ракети-носії з рідинними та твердопаливними ракетними двигунами можуть мати недоліки в параметрах ціни запуску, екології та ефективності. Ракети-автофаги (ті, що поїдають самі себе) можуть бути настільки маленькими, що теоретично можуть доставляти лише один невеликий супутник за запуск, що неможливо з традиційними ракетами. Серед інших переваг – простота виготовлення та безпека. А головне – це те, що проблема космічного сміття та безпека об'єктів на орбіті стануть одним із основних завдань космічних місій найближчого майбутнього. Саме тому, оскільки розроблена українською командою ракета-автофаг не має металевих паливних резервуарів, доставлених на орбіту, це буде означати і значне скорочення забруднення космосу.

Застосування полімерного палива, зокрема поліетилену, дозволяє в українській ракеті реалізувати низку переваг: низька вартість та висока енергоефективність. За допомогою запропонованої в роботі математичної моделі досліджено теплові потоки і процеси в камері згоряння та камері газифікації автофажного двигуна. Показано, що в процесі згоряння палива формуються потужні теплові потоки, в результаті яких конструкція двигуна нагрівається. Частина тепла, що виділяється, використовується в процесі газифікації полімерного палива. Важливо, що отримані теоретично значення температури добре узгоджуються з експериментальними даними.

В Promin Aerospace команда розробників успішно провела теоретичні роботи з проектування ракет, балістики та згоряння двигунів. Процеси газифікації палива та окислювача вимагають окремого дослідження.

Перед українською компанією ще стоїть багато викликів. Очікування нового раунду інвестицій (в першому раунді компанія вже отримала 500 000 доларів США на розробку і тестування двигуна), завершення розробки самої ракети і її тестовий запуск, перші комерційні запуски (очікувана вартість запуску до 200 тис доларів, що є значною ціновою перевагою на ринку в умов коротких строків підготовки до запуску та відсутності необхідності довгих черг та великих космодромів). Проте увага до виступу українця на Міжнародному Аерокосмічному Конгресі цього року надає нам впевненості в успіху як компанії Promin Aerospace, так і успіху України в повернені собі статусу потужної космічної держави.

 

Володимир Кравчук, Head of Communications Promin Aerospace

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА