Інтерфакс-Україна
15:12 28.10.2021

Дефіцит напівпроводників: як це сталося і як вплинуло на автоіндустрію

3 хв читати

Напівпровідники — це не лише твоя жалюгідна «трійка» з фізики в дев’ятому класі. Це ще дуже важливий матеріал для речей, якими ти користуєшся щодня: смартфони, комп’ютери, відеокарти, ігрові консолі, побутові прилади. І машини — на автомобільну індустрію припадає 15 % напівпровідникових чіпів.

У 2020 році світ зіткнувся з дефіцитом цих деталей, і найсильнішого удару дістали автовиробники. Як це вийшло — розповімо в цій статті.

Причини кризи

Фундамент проблеми було закладено ще до пандемії. Поширення технології 5G збільшило попит; а обмеження, накладені США на продаж напівпровідників Huawei, призвели до того, що неамериканських виробники опинилися завантажені замовленнями від китайської компанії-гіганта.

Але коронавірус радикально прискорив негативні процеси. Виробники зачинилися, а потреби почали різко зростати: людям, що сидять удома, знадобилося більше комп’ютерів та іншої електроніки для віддаленої роботи й розваг. Задовольнити ці потреби не було кому.

У автопромисловості зіграли роль песимізм і паніка. Автовиробники очікували сильного і тривалого падіння попиту на машини — почали скорочувати виробництво і скасовувати замовлення на чіпи. Проте авторинок просів не так глибоко і відновлюється швидше, ніж прогнозували. Але було пізно: напівпровідникові компанії вже переорієнтувалися на замовників зі сфери персональної електроніки.

Через це стало важче купити нову автівку, і багато покупців пішли на вторинний ринок. Якщо це ваш випадок, перед покупкою перевірте історію машині за VIN-кодом на carVertical.

Серед інших причин — американські санкції проти SMIC, найбільшого китайського виробника напівпровідників. Фірмам зі США довелося замовляти в тайванської TSMC та Samsung, але вони й так уже працювали на всю потужність.

А потім Тайвань — світовий лідер цієї індустрії — зазнав історичної посухи. У цій промисловості потрібні величезні кількості ультрачистої води, а тут і звичайної нема.

Нарешті, автокомпаніям знову не пощастило окремо. На японській фабриці Renesas Electronics Corporation, яка випускає 30 % автомобільних мікроконтролерів, у березні 2021-го сталася велика пожежа. На відновлення темпів потрібні були місяці.

Як це позначилося на автовиробництві

Звичайне сучасне авто має близько півтори тисячі чіпів, а деякі — навіть до 3000. Без напівпровідників вийде напівавтомобіль.

Тому, наприклад, Ford не зміг зібрати тисячі екзепляри й поставив недоробки на гоночній трасі в Кентукі — імпровізований склад було видно з космосу. General Motors оголосили про плани зупинити всі свої заводи в Північній Америці на пару тижнів у вересні 2021-го. У третьому кварталі цього ж року продажі нових машин у США склали дві третини проти 2020-го: пропонування не могло задовольнити попит. А Toyota в тому ж вересні збиралася скоротити виробництво на 40%.

Схожі історії трапилися і з багатьма іншими лідерами автопромисловості. Якщо ви не хочете чекати, поки певна модель з’явиться в продажу, і збираєтеся купити стару, перевірте автівку через декодер-сервіс за номером кузова. Вибрати такий сервіс допоможуть огляди та рейтинги на BestVIN.ru.

ОСТАННЄ

Завершується прийом робіт на премію КонтраFACTS Media Awards. Призовий фонд понад 150 тис. грн

Forbes Agro. Агробізнес як драйвер економіки: інвестиції, технології, глобальні можливості

ПУМБ перший серед українських банків, який отримав одразу дві нагороди Red Dot

Офіційна заява Sense Bank щодо купівлі ОВДП через застосунок Дія

Видавництво "Фоліо" представляє новий роман Олександра Красовицького - "Кінець гри"

Національна мережа АЗК Parallel приєдналася до програми підтримки військових Армія+

Sense Bank одним з перших в Україні запровадив керування картками в Click to Pay просто з мобільного застосунку Sense SuperApp

Порошенко на зустрічі з євродепутатами ЄНП: ми повинні разом зупинити путіна

"Контракт 18–24" трансформується: нові можливості для кандидатів від Сухопутних військ ЗСУ

Україна формує нову міграційну стратегію до 2035 року: експерти презентували перші напрацювання

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА