Інтерфакс-Україна
10:33 11.11.2022

Публічний інтерес і загроза інтересам держави і суспільства

3 хв читати
Публічний інтерес і загроза інтересам держави і суспільства

14 листопада о 14-00 у Переяслав-Хмельницькому міськрайонному суді Київської області за адресою місто Переяслав, вул. Богдана Хмельницького, 65 продовжиться слухання у справі, рішення в якій поставить ще одну крапку у питанні визначення явищ і чинників, що створюють загрозу інтересам держави і суспільства в Україні.

В умовах військової агресії окремі "діячі" правоохоронних органів теж можуть становити реальну загрозу інтересам держави і суспільства.

Неспровоковане і невиправдане вторгнення нелюдів в Україну чи ризик ядерного удару, діяльність проросійських політичних партій і агентів збору інформації не змінили звичок декотрих прокурорів Київської області у їх бажанні бути безкарними при реалізації наданих їм повноважень.

Замість займатися в умовах війни долею стратегічних підприємств і оберігати власність, прокуратура витрачає обмежений державний ресурс на спроби до нитки обібрати колишнього власника ресторану "Старий Вертеп" у місті Переяслав Київської області.

У Переяслав-Хмельницькому міськрайонному суді вже майже рік розглядається позов в інтересах Міністерства культури та інформаційної політики України і Національного історико-етнографічного заповідника "Переяслав" про визнання недійсними укладених ще у 2018 році договорів купівлі-продажу НІЕЗ "Переяслав" приміщення колишнього ресторану "Старий Вертеп" та земельної ділянки. Прокуратура стверджує, що вказані договори, начебто, суперечать інтересам держави і суспільства, хоча НІЕЗ "Переяслав" купував дану нерухомість задля зберігання архівів, фондів, представлення експонатів і розміщення працівників.

Що ж насправді?

Верховний Суд України в одному з своїх рішень зазначив, що загроза інтересам держави виникає виключно з порушення публічних інтересів.

Публічним інтересом є важливі для значної кількості фізичних і юридичних осіб потреби, які, відповідно до закону, забезпечуються суб'єктами владних повноважень і публічної адміністрації. Тобто публічний інтерес є не чим іншим, як певною сукупністю приватних інтересів. Це позиція ВСУ.

Саме органи державної виконавчої влади та виконавчі органи місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій наділені адміністративно-управлінськими функціями і діють з метою забезпечення як інтересів держави, так і інтересів суспільства в цілому у встановлених законом межах. У відносинах, які оспорено, Міністерство культури не здійснювало владні управлінські функції стосовно відповідача, Світлани Тимченко. Прокуратура ж, порушуючи всі можливі і неможливі правові норми, подала позов, вказавши, що діє, маючи на меті захист саме публічного інтересу громадян.

З іншого боку, вказаний спір не є публічно-правовим та не належить до юрисдикції судів при розгляді справ про захист публічного інтересу та інтересів держави і суспільства. Адже Верховний Суд України вказує, що наявність порушення "публічного інтересу" для такого спору є обов’язковою умовою при подачі позовів і розгляді цієї категорії справ.

В позові не вказано, які дії, вчинені сторонами, чи порушення яких норм чинного законодавства безпосередньо вплинуло на безпеку чи створило загрозу життю і здоров'ю людей...

Прокуратура ж стверджує, що договори купівлі-продажу, наче б то, містили завідомо неправдиві відомості, зокрема "значно завищену" ціну, яку продавець без згоди іншої сторони вніс до договору. Намагаючись встановити "нові правила" укладення договорів, однією із сторін в яких виступає державна установа, прокуратура безпідставно посилається на порушення тендерних процедур і висновки експертизи науково-дослідного інституту СБУ, який взяв на себе "місію" щодо встановлення ринкової вартості предмету продажу.

Варто нагадати, що ціна в договорі купівлі-продажу нерухомості встановлюється за домовленістю сторін. Однією із сторін було державне підприємство НІЕЗ "Переяслав", яке спільно з Мінкультом, Мінфіном і Фондом державного майна декілька місяців погоджували умови договору і ціну купівлі в тому числі. Оспорювані угоди не підпадають під дію вимог Закону України "Про публічні закупівлі" чи законів про застосування ціни і ставок тощо, які встановлюються або регулюються органами державної влади.

Що ж, в органах влади немає фахівців, які розуміються на таких питаннях? Чи, як завжди, правоохоронні органи знову "знайдуть" порушення лише тому, що однією із сторін договору є державне підприємство?

Запрошуємо представників преси та небайдужих стежити за розвитком подій та запрошуємо відвідати засідання суду.

суду.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Заява партії "Європейська солідарність"

У Київській ТПП обговорили юридичні аспекти відшкодування збитків, спричинених військовою агресією РФ

Порошенко привіз допомогу у десять бригад на східному фронті, де збільшилась кількість ворожих штурмів

Lenovo анонсує старт продажів нових Copilot+ PC - ThinkPad X9-14 Aura Edition та ThinkPad X9-15 Aura Edition

Ukraїner та PR Army створили проєкт про передумови та наслідки депортації кримських татар

Порошенко привіз дрони та засоби РЕБ батальйону безпілотних систем на південний фронт

ETAP та Schneider Electric презентують перший у світі цифровий двійник для моделювання енергетичних потреб AI-фабрики

Schneider Electric забезпечила мережу АЗК ОККО обладнанням для безперебійного електропостачання за будь-яких умов

IDS Ukraine підтримує заяву АРМА про перезапуск конкурсу з обрання управителя, проте є нюанси

Кияни передали 47 ОМБр "Магура" чергову партію дронів - Кличко

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА