Маркування товарів: що це і для чого потрібне
Маркування товарів є одним з ключових інструментів, що забезпечує ефективну комунікацію між виробниками, споживачами, органами контролю та іншими учасниками ринку. Воно передбачає позначення продукції спеціальними знаками, написами, символами або іншими елементами, які надають інформацію про товар, його властивості, виробника та інші важливі аспекти.
Якісне обладнання для нанесення всіх необхідних даних, а також витратні матеріали до нього пропонує компанія Dominanta (https://domino-kiev.com.ua/). Тут можна одразу замовити й послуги зі встановлення та налаштування приладів, навчання співробітників у вас на виробництві.
Що таке маркування товару
Маркування ー це процес нанесення на упаковку, етикетку чи сам продукт даних, які дозволяють швидко ідентифікувати товар і надають споживачам необхідні відомості про нього. Це може бути текстова, графічна або цифрова інформація.
Залежно від типу товару, маркування містить:
- найменування продукту;
- інформацію про виробника, країну походження;
- дані про склад продукту, термін придатності та вимоги до зберігання, умови використання;
- енергетичну цінність та калорійність товару;
- попередження про можливі ризики (алергени, цукор, глютен тощо).
У багатьох країнах світу маркування товарів є обов'язковим і регулюється на законодавчому рівні. В нашій країні його правила визначені Законом України «Про захист прав споживачів» та іншими нормативними актами.
Основні завдання, які виконує грамотне маркування товарів
Позначення товарів за допомогою різних кодів та знаків виконує декілька важливих функцій:
- Споживач отримує необхідну інформацію про товар: що це за продукт, як його правильно використовувати, які його особливості. Наприклад, маркування харчових продуктів дозволяє людям з алергіями на певні види їжі або іншими захворюваннями уникати небезпечних компонентів.
- Промарковану продукцію дуже легко відстежити, можна швидко дізнатись інформацію про виробника, партію, дату виготовлення тощо. Це допомагає контролювати якість товарів, які потрапляють до споживача, і у випадку проблем оперативно відкликати їх із ринку.
- Якісне та продумане маркування може виступати одним з варіантів реклами, адже на упаковці можна розмістити логотип, слоган компанії, а дизайн етикетки виконати у корпоративних кольорах. Це дозволяє виділити свій товар серед конкурентів.
- Завдяки таким позначкам відповідні органи можуть перевірити, чи відповідає продукція стандартам, чи безпечна вона та легальна.
- Екологічне маркування інформує споживача про можливість перероблення упаковки або її вплив на довкілля, сприяючи формуванню екологічної свідомості, а отже й викликаючи лояльність у споживача.
Тому, як бачите, маркування важливе й потрібне не лише для органів контролю, а й для покупця та виробника.
Як швидко та якісно промаркувати товари
Якщо ви є виробником будь-якої продукції та хочете легально пропонувати її споживачу, просувати на український, а можливо й на міжнародний, вам необхідно замислитись над якісним маркуванням. Надійне обладнання для нанесення різних позначок на різні поверхні пропонує компанія Dominanta.
У її каталозі доступні спеціальні принтери, які дають можливість швидко наносити будь-яку інформацію. Використання спеціалізованих пристроїв гарантує:
- високу якість друку;
- точність та чіткість деталей;
- продуктивність і надійність.
Готова етикетка не зітреться й не зіпсується в процесі транспортування чи зберігання товарів на складі. Також варто зазначити, що подібне обладнання не дуже габаритне, тому йому знайдеться місце навіть у випадку, якщо у вас невелике виробництво.
Принтери дозволять легко друкувати різноманітні етикетки. Найголовніше, що таке маркування буде не лише якісним, а й відповідним до усіх норм законодавства. Тому, якщо ви не просто хочете виділитись, а підвищити продуктивність роботи вашого підприємства та не порушувати законодавство, це обладнання ー відмінне рішення.