Мобільний зв'язок залежить від наявності е/е в період зарядки джерел резервного живлення - "Київстар"
Безперебійність мобільного зв'язку критично залежить від наявності електроенергії протягом того часу, що потрібен для повного заряджання обладнання резервного живлення, повідомили у пресслужбі найбільшого оператора мобільного зв'язку "Київстар".
"Варто зазначити, що "Київстар" уже інвестував понад мільярд грн в енергонезалежність своєї мережі та продовжує працювати над посиленням стійкості зв'язку під час відключень. Однак, для забезпечення безперебійності зв'язку критично важливим є наявність електроенергії протягом того часу, що необхідний для повного заряджання обладнання резервного живлення", - відповіли у пресслужбі "Київстар" на запит агентства "Інтерфакс-Україна" з проханням прокоментувати розпорядження НЦУ, згідно з яким оператори мобільного зв'язку мають забезпечити джерелами альтернативного живлення 60% базових станцій до 1 жовтня і 100% до 1 лютого 2025 року.
У "Київстар" наголосили, що забезпечення надійного зв'язку для українців - ключовий пріоритет компанії, як найбільшого оператора електронних комунікацій України, особливо в умовах війни.
"У своїй роботі ми завжди дотримуємося всіх вимог чинного законодавства України", - зазначили у пресслужбі.
У компанії повідомили, що "Київстар" підтримує прагнення президента України забезпечити українців надійним зв'язком під час війни. Разом з індустрією та у співпраці з відповідними державними органами компанія уважно вивчає розпорядження НЦУ від 15 липня 2024 року №539/2344 "Про внесення змін до розпорядження НЦУ 154/1959 НЦУ про забезпечення стійкості електронних комунікаційних мереж в умовах воєнного стану".
У компанії наголосили, що працюють над аналізом поточної ситуації роботи мережі під час відключень та оцінкою можливостей реалізації вимог розпорядження, з урахуванням усіх об'єктивних зовнішніх чинників та надскладної ситуації в енергетичній галузі держави.
Раніше повідомлялося, що "Київстар" розширює мережу генераторів на 36,5%, закупивши 848 стаціонарних пристроїв, що мають більші потужності порівняно з переносними генераторами. На початку липня компанія повідомила, що роботу ключових об'єктів телеком-інфраструктури "Київстару" підтримують 2322 генератори. З початку 2022 року для забезпечення їхньої роботи було використано 1,3 млн л дизпального і понад 0,5 млн л бензину.
Крім цього, від початку повномасштабного вторгнення компанія замінила на базових станціях мобільного зв'язку 115 тис. літієвих акумуляторів (із розрахунку АКБ 12 V 100 А-год) і найближчим часом планує закупити ще 61,8 тис.
Зазначалося, що "Київстар" обладнав джерелами безперебійного живлення 23 тис. багатоквартирних будинків для забезпечення роботи послуги "Домашнього інтернету" під час відключення електроенергії. Водночас у компанії зазначили, що під'єднати до автономної генерації всі без винятку об'єкти телеком-мережі технічно неможливо, зокрема, існує проблема зі станціями, розташованими на дахах.
Відповідно до розпорядження № 539/2344 "Про внесення змін до розпорядження НЦУ 154/1959 щодо забезпечення стійкості електронних комунікаційних мереж в умовах воєнного стану", оператори мають забезпечити працездатність електронних комунікаційних мереж в умовах планового, аварійного та незапланованого (вимушеного) відключення електропостачання інфраструктури за рахунок власних або орендованих технічних засобів (електрогенераторних установок, акумуляторних батарей).
До 1 жовтня 2024 року мають бути забезпечені 60% базових станцій (БС) мобільного зв'язку, що розташовані в межах кожної області. До 1 листопада - 70% БС, до 1 грудня - 80% БС, до 1 лютого 2025 року - 100% БС.