Військовий збір у розмірі 5% на послуги мобільного зв'язку призведе до подвійного оподаткування - "Vodafone Україна"
Мобільні оператори опиняться в ситуації подвійного оподаткування у разі введення 5%-го військового збору.
Таку думку озвучила пресслужба другого за величиною оператора мобільного зв'язку в Україні ПрАТ "ВФ Україна" ("Vodafone Україна").
"Вважаємо запровадження подібного податку несправедливим з огляду на те, що вже платимо військовий збір, як і всі інші бізнеси. Фактично йдеться про подвійне оподаткування послуг мобільних операторів, які в жодному разі не можуть вважатися "предметами розкоші" - поряд із дорогоцінними металами та новими авто", - ідеться у відповіді пресслужби оператора на запит агентства "Інтерфакс-Україна".
Зазначається, що у 2022-2023 рр. оператор сплатив близько 11 млрд грн податків і зборів.
"Підвищення військового збору до 5%, безумовно, вплине на наші фінансові зобов'язання, але точну суму, яку компанія сплачуватиме після зростання податків, ми зможемо визначити після завершення внутрішніх оцінок", - уточнили у пресслужбі.
У "Vodafone Україна" також повідомили про значне додаткове інвестиційне навантаження щодо забезпечення стійкої роботи мережі під час тривалих блекаутів.
"Щоб наблизитися до вимог НЦУ (Національний центр оперативно-технічного управління мережами телекомунікацій - ІФ-У) щодо забезпечення 10 годин роботи під час знеструмлення, компанія має додатково інвестувати в системи автономного живлення мільярди гривень на додачу до коштів, інвестованих раніше", - повідомили в компанії.
Військовий збір у розмірі 5% на послуги мобільного зв'язку для кінцевих користувачів запроваджує урядовий законопроєкт №11416 "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування в період дії воєнного стану".
Раніше у пресслужбі найбільшого оператора мобільного зв'язку "Київстар" також заявили, що збільшення податкового навантаження впливає на операторів телекомунікацій, знижуючи фінансовий ресурс для інвестицій у відновлення мереж, забезпечення їх резервним живленням, а в підсумку страждають абоненти, оскільки збори відображаються на цінах на послуги.
У третьому за величиною мобільному операторі lifecell назвали це деяким кроком назад у доступності зв'язку, наголосивши, що стрімке зростання оподаткування послуг мобільного зв'язку, безумовно, призведе до зростання податкового та фінансового навантаження на галузь мобільного зв'язку і на доступність послуг для кінцевого споживача.