Кабмін прив'язав 100%-ве бронювання мобільних операторів і великих інтернет-провайдерів до розміру прибутку і вимог НЦУ
Оператори мобільного зв'язку та великі інтернет-провайдери, які виконують вимоги Національного центру оперативно-технічного управління мережами телекомунікацій (НЦУ) щодо забезпечення 100% автономної роботи мобільного зв'язку та інтернету протягом 10 годин зможуть забронювати 100% співробітників.
Відповідні зміни містяться в постанові №76, яку ухвалив Кабінет міністрів, повідомила пресслужба Міністерства цифрової трансформації в п'ятницю.
"Завдяки змінам до постанови мобільні оператори та великі інтернет-провайдери, які виконують вимоги Національного центру оперативно-технічного управління електронними комунікаційними мережами України (НЦУ) щодо забезпечення інтернет-доступу під час знеструмлень, зможуть бронювати 100% працівників", - зазначено в повідомленні.
Під відповідні критерії підпадають компанії мобільних операторів із доходом понад 200 млн грн, а також інтернет-провайдери з доходом понад 20 млн грн, уточнили у пресслужбі Мінцифри.
Крім того, підприємства повинні мати статус критично важливих. А співробітники, яких подають у списки на бронювання, мають працювати у штаті компанії на повну зайнятість не менше ніж 3 місяці, ідеться в повідомленні.
Компанії інтернет-провайдерів, які мають статус критично важливих, із доходом менше ніж 20 млн грн на місяць, зможуть бронювати понад 50% технічних працівників.
"Це можливо, якщо провайдер сформував аварійно-відновлювальні бригади для обслуговування мереж та абонентів, має технологічний транспорт, обладнання та матеріали, необхідні для підтримання роботи мереж під час знеструмлень і відновлення мереж у разі їхнього руйнування", - ідеться в повідомленні.
Провайдери мають надавати послуги на територіях Дніпропетровської, Донецької, Запорізької, Київської, Луганської, Миколаївської, Одеської, Полтавської, Сумської, Харківської, Херсонської, Чернігівської областей, а також у Києві.
"Президент поставив завдання стабілізувати мобільний зв'язок та інтернет під час знеструмлень, рішення про бронювання працівників - один із необхідних кроків. Знеструмлення не повинні впливати на базові життєві потреби людей", - прокоментував схвалені зміни глава Мінцифри Михайло Федоров у телеграм-каналі.
Повідомляється, що умови бронювання працівників інтернет-провайдерів визначили спільно з асоціаціями та учасниками ринку після круглого столу. Зміну умов бронювання співробітників електронних комунікацій ініціювали Мінцифри.
Як повідомлялося, згідно з ухваленим раніше розпорядженням НЦУ № 539/2344 "Про внесення змін до розпорядження НЦУ 154/1959 щодо забезпечення стійкості електронних комунікаційних мереж в умовах воєнного стану" оператори мобільного зв'язку мають забезпечити доступність послуг мобільного зв'язку протягом 10 годин відсутності електропостачання. Також наголошується, що вони мають забезпечити працездатність електронних комунікаційних мереж в умовах планового, аварійного та незапланованого (вимушеного) відключення електропостачання інфраструктури за рахунок власних або орендованих технічних засобів (електрогенераторних установок, акумуляторних батарей).
До 1 жовтня 2024 року мають бути забезпечені 60% базових станцій (БС) мобільного зв'язку, розташовані в межах кожної області. До 1 листопада - 70% БС, до 1 грудня - 80% БС, до 1 лютого 2025 року - 100% БС.
Нацкомісія, що здійснює держрегулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв'язку (НКЕК), перевірятиме операторів зв'язку щодо забезпечення станцій альтернативними джерелами е/е і штрафуватиме за порушення з 1 жовтня.
"Київстар", "Vodafone Україна" і lifecell випустили спільну заяву, в якій поінформували своїх користувачів про те, що забезпечити на 100% автономність мобільного зв'язку та інтернету протягом 10 годин під час відключень вкрай складно.