Суддя визнала Google незаконним монополістом у сфері онлайн-реклами
Американська Google, що входить до Alphabet Inc., створила незаконну монополію, яка дала їй змогу контролювати окремі сегменти ринку онлайн-реклами, ухвалила американська федеральна суддя Леоні Брінкема.
За її словами, монополія Google на ринках рекламних бірж і серверів порушує так званий антимонопольний закон Шермана і завдає шкоди рекламодавцям і споживачам.
Крім того, компанія була причетна до незаконної «прив'язки» продуктів, тобто надавала доступ до одного продукту за умови оплати іншого, йдеться в рішенні судді.
Це рішення може призвести до того, що міністерство юстиції країни домагатиметься примусового продажу низки рекламних активів Google, зазначає The Wall Street Journal.
У компанії заявляють, що ведуть чесну конкуренцію, а аргументи Мін'юсту засновані на застарілих уявленнях про ринок цифрової реклами.
У серпні минулого року інший американський суддя, Аміт Мехта, визнав незаконною монополією пошукову систему Google.
Очікується, що компанія оскаржуватиме рішення обох суддів. Цей процес може зайняти роки, пише WSJ.
Найближчими місяцями Брінкема і Мехта також заслухають різні думки про заходи виправлення ситуації з діяльністю Google.
Мін'юст раніше заявляв, що конкуренцію в рекламній сфері можна відновити за рахунок примусу Google до продажу деяких частин бізнесу у сфері рекламних технологій, а у випадку з пошуковою монополією запропонував продаж браузера Chrome.
Бізнес у сфері рекламних технологій минулого року приніс компанії виручку в розмірі $31 млрд - близько десятої частки загального показника.
Акції Alphabet дешевшають на 1,1% на торгах у четвер.