Україна не зможе використовувати мобільні додатки для контролю поширення вірусу, доки не введе обов'язкову реєстрацію абонентів - СЕО lifecell
Україна не зможе використовувати мобільні додатки для контролю поширення вірусу доти, доки не введе обов'язкову реєстрацію абонентів мобільного зв'язку.
Про це СЕО мобільного оператора компанії lifecell Ісмет Язиджи повідомив в інтерв'ю агентству "Інтерфакс-Україна".
"Після того, як було оголошено карантин, десятки тисяч людей повернулися до України, переважно з європейських країн. І ми бачимо мільйони абонентів, які постійно переміщаються, рухаються, але для нас це просто велика маса незареєстрованих SIM-карт. Ми не знаємо, хто це, не знаємо, з ким цей хтось контактує. І саме тому в Україні не можуть бути ефективно використані ті рішення, які наразі використовують у всьому світі для зупинки епідемії у вищезазначених країнах", - заявив він.
За словами СЕО lifecell, Китай, Південна Корея, Ізраїль та інші високорозвинені країни використовували технологічні рішення для того, щоб контролювати поширення вірусу. При цьому він наголосив, що у всіх цих країнах є реєстрація абонентів, і є чітке розуміння, хто стоїть за кожним із номерів у мережі.
"А це дає можливість визначити місце розташування абонентів, порівняти з їхнім місцем проживання, і отримати дані про дотримання ними карантину. Відповідно основна технологія контролю над поширенням вірусу полягає в наступному: визначити, хто інфікований, хто перебуває в колі спілкування з інфікованою людиною, і обмежити всі подальші контакти з цими особами шляхом їхньої обсервації або самоізоляції", - наголосив Язиджи.
Він також зазначив, що абоненти українських мобільних операторів умовно "абсолютно вільні", оскільки ніколи не реєструвалися, і в операторів немає жодної їхньої персональної інформації.
При цьому, за словами СЕО lifecell, якщо українці користуються такими сервісами, як Messenger, WhatsApp, Facebook, Alibaba або Amazon - всі ці міжнародні компанії, мають повну інформацію про всі їхні платежі, про коло спілкування тощо.
"Це парадокс: з одного боку українські абоненти думають, що вони вільні, тому що вони не зареєстровані. З іншого боку - вони абсолютно прозорі для будь-яких інших світових платформ", - наголосив він.
Язиджи також повідомив, що в період карантину в мережах lifecell зріс голосовий трафік, при цьому його зростання значно випереджає споживання мобільного інтернету.
"Насамперед це можна пояснити тим фактом, що люди переважно перебувають вдома, вони не подорожують, не їздять і не ходять далі магазину, і набагато більше використовують локальні Wi-Fi мережі", - вважає голова третього за величиною мобільного оператора в Україні.
Крім того, за словами СЕО компанії, за період карантину більше ніж на 40% зросла кількість і обсяги платежів у Paycell (сервіс мобільних грошей lifecell).
Як повідомлялося, lifecell за підсумками 2019 року одержав 1,114 млрд грн чистого збитку, що на 14,4% менше, ніж у 2018 році (збиток 1,3 млрд грн). Виручка оператора при цьому зросла на 13,6% - до 5,984 млрд грн, а показник EBITDA зріс на 17,4% - до 3,243 млрд грн, показник маржі EBITDA - на 1,8 п. п., до 54,2%.
Lifecell - третій за величиною оператор мобільного зв'язку в Україні, його активна абонбаза за підсумками 2019 року становить 7,4 млн абонентів, загальна - 8,9 млн абонентів.
Турецький постачальник конвергентних телекомунікацій та технологічних послуг Turkcell у 2015 році сконцентрував 100% оператора "Астеліт", пізніше перейменованого в lifecell.