Інтерфакс-Україна
18:38 27.07.2020

Перенесення абонентських номерів без реєстрації в оператора-донора небезпечне та веде до зростання шахрайства - "Київстар"

2 хв читати
Перенесення абонентських номерів без реєстрації в оператора-донора небезпечне та веде до зростання шахрайства - "Київстар"

Оператор мобільного зв'язку компанія "Київстар" не підтримує ініціативу державного регулятора в частині дозволу незареєстрованим абонентам звертатися за послугою з перенесення абонентських номерів.

"Особливе занепокоєння викликає запропонована проектом процедура введення принципу єдиного вікна one-stop-shop-process, яка передбачає можливість перенесення телефонних номерів абонентів припейд, які не були зареєстровані в оператора-донора. На жаль, в Україні така модель може стати підмогою для шахраїв і призвести до негативних наслідків у вигляді масових крадіжок номерів і доступу до пов'язаних фінансових сервісів", - заявив у коментарі агентству "Інтерфакс-Україна" директор з регуляторного забезпечення "Київстару" Олександр Когут.

На його думку, усунення обов'язкової верифікації та ідентифікації абонента у чинного оператора створює нові можливості для шахрайств. Так, зловмисники можуть зняти кошти не тільки з мобільного рахунку абонента, але і його банківської карти, якщо вона пов'язана з мобільним номером, або зробити дійсного власника номера боржником шляхом оформлення онлайн-кредиту тощо.

Когут зазначив, що принцип єдиного вікна застосовується у низці країн, де послуги мобільного зв'язку надаються виключно зареєстрованим абонентам і ризики "викрадення" номерів мінімальні.

Крім цього, перенесення номерів знеособлених абонентів позбавляє оператора-донора можливості стягнення дебіторської заборгованості, яка накопичилася на особовому рахунку такого абонента. "Не маючи на руках інформації про боржника, оператор-донор позбавляється права на захист своїх законних прав та інтересів у суді", - зазначає Когут. Крім того, повернення незареєстрованому абоненту невикористаної частини коштів із його рахунку у разі міграції без обов'язкової реєстрації в оператора-донора також неможливе.

"Спрощення процедури перенесення абонентських номерів не має створювати загрози шахрайських дій щодо абонента, а також позбавляти операторів та абонентів законних прав", - вважає директор з регуляторного забезпечення "Київстару".

Водночас Когут вважає низку ініціатив Нацкомісії, що здійснює держрегулювання у сфері зв'язку та інформатизації, здатними позитивно вплинути на клієнтських досвід, зокрема:

- скорочення перевірки оператором-донором дозволу на перенесення номера з 8 до 4 годин з моменту отримання заявки від абонента;

- скорочення процедури з трьох до двох робочих днів;

- перенесення номерів юросіб за ЄДРПОУ, а ФОП – за ІПН.

- відключення оголошення про перенесення номера під час дзвінка на перенесений номер за бажанням абонента.

Когут також зазначив, що за підрахунками "Київстар", запропоновані НКРЗІ зміни потребуватимуть додаткових витрат від операторів на дообладнання і переналаштування власних систем.

"Для "Київстар" ця сума орієнтовно може становити майже 12 млн грн. Водночас НКРЗІ передбачила перехідний період у розмірі шести місяців для реалізації запропонованих змін, але за попередніми розрахунками, цей термін є недостатнім для впровадження всіх необхідних процедур", - зазначив він.

Як стало відомо "Інтерфакс-Україна", 30 липня НКРЗІ проведе засідання, присвячене спрощенню процедури перенесення номерів.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Кабмін з січня 2026р. передав МПІУ, Укрінформ і Центр страткомунікацій від Мінкультури до Держкомтелерадіо

"Vodafone Україна" на тендері з викупу євробондів на $10,8 млн отримав заявки на $127,14 млн

Британія, США та Австралія ввели кіберсанкції проти трьох російських провайдерів, а також чотирьох пов’язаних фізосіб

"Епіцентр" планує у 2026 р. задовольняти до 70% запитів клієнтів за допомогою ШІ

Національна платформа CISO Campus планує підготувати в перший рік роботи до 900 фахівців з кіберзахисту

Росія визнала небажаною українську компанію-розробника комп'ютерних ігор GSC Game World

Майже всі сервіси Cloudflare поновили роботу

Єврокомісія почала розслідування діяльності хмарних сервісів Amazon, Microsoft

Проблеми у роботі низки веб-сайтів та онлайн-сервісів спостерігаються у всьому світі через збій Cloudflare

Мінцифри запустило розділ "Позашкілля" з гуртками в застосунку "Мрія"

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА