Перенесення абонентських номерів без реєстрації в оператора-донора небезпечне та веде до зростання шахрайства - "Київстар"
Оператор мобільного зв'язку компанія "Київстар" не підтримує ініціативу державного регулятора в частині дозволу незареєстрованим абонентам звертатися за послугою з перенесення абонентських номерів.
"Особливе занепокоєння викликає запропонована проектом процедура введення принципу єдиного вікна one-stop-shop-process, яка передбачає можливість перенесення телефонних номерів абонентів припейд, які не були зареєстровані в оператора-донора. На жаль, в Україні така модель може стати підмогою для шахраїв і призвести до негативних наслідків у вигляді масових крадіжок номерів і доступу до пов'язаних фінансових сервісів", - заявив у коментарі агентству "Інтерфакс-Україна" директор з регуляторного забезпечення "Київстару" Олександр Когут.
На його думку, усунення обов'язкової верифікації та ідентифікації абонента у чинного оператора створює нові можливості для шахрайств. Так, зловмисники можуть зняти кошти не тільки з мобільного рахунку абонента, але і його банківської карти, якщо вона пов'язана з мобільним номером, або зробити дійсного власника номера боржником шляхом оформлення онлайн-кредиту тощо.
Когут зазначив, що принцип єдиного вікна застосовується у низці країн, де послуги мобільного зв'язку надаються виключно зареєстрованим абонентам і ризики "викрадення" номерів мінімальні.
Крім цього, перенесення номерів знеособлених абонентів позбавляє оператора-донора можливості стягнення дебіторської заборгованості, яка накопичилася на особовому рахунку такого абонента. "Не маючи на руках інформації про боржника, оператор-донор позбавляється права на захист своїх законних прав та інтересів у суді", - зазначає Когут. Крім того, повернення незареєстрованому абоненту невикористаної частини коштів із його рахунку у разі міграції без обов'язкової реєстрації в оператора-донора також неможливе.
"Спрощення процедури перенесення абонентських номерів не має створювати загрози шахрайських дій щодо абонента, а також позбавляти операторів та абонентів законних прав", - вважає директор з регуляторного забезпечення "Київстару".
Водночас Когут вважає низку ініціатив Нацкомісії, що здійснює держрегулювання у сфері зв'язку та інформатизації, здатними позитивно вплинути на клієнтських досвід, зокрема:
- скорочення перевірки оператором-донором дозволу на перенесення номера з 8 до 4 годин з моменту отримання заявки від абонента;
- скорочення процедури з трьох до двох робочих днів;
- перенесення номерів юросіб за ЄДРПОУ, а ФОП – за ІПН.
- відключення оголошення про перенесення номера під час дзвінка на перенесений номер за бажанням абонента.
Когут також зазначив, що за підрахунками "Київстар", запропоновані НКРЗІ зміни потребуватимуть додаткових витрат від операторів на дообладнання і переналаштування власних систем.
"Для "Київстар" ця сума орієнтовно може становити майже 12 млн грн. Водночас НКРЗІ передбачила перехідний період у розмірі шести місяців для реалізації запропонованих змін, але за попередніми розрахунками, цей термін є недостатнім для впровадження всіх необхідних процедур", - зазначив він.
Як стало відомо "Інтерфакс-Україна", 30 липня НКРЗІ проведе засідання, присвячене спрощенню процедури перенесення номерів.