Інтерфакс-Україна
16:39 25.11.2020

Українець створив найсучасніші мобільні додатки для нечуючих та слабочуючих

3 хв читати
Українець створив найсучасніші мобільні додатки для нечуючих та слабочуючих

Засновник компанії «Технології для людей» Віталій Потапчук використовує сучасні технології аби допомогти людям з порушеннями слуху інтегруватися в суспільство

У 2015 році фахівець з ІТ-технологій Віталій Потапчук, який сам є слабочуючою людиною, заснував стартап «BeWarned». Головним напрямком роботи стала розробка додатків для людей з порушеннями слуху. Згодом стартап трансформувався в повноцінну компанію – "Технології для людей", – в рамках якої було створено низку програм та сервісів. Вони допомагають у вирішенні щоденних проблем зі спілкуванням, з якими зтикаються слабочуючі та нечуючі особи.

«Люди з проблемами слуху діляться на дві категорії: це люди, які втратили слух у зрілому віці, вони прекрасно можуть писати і читати. А друга категорія – це люди, які є носіями мови жестів, адже своє спілкування з навколишнім світом вони почали саме з неї. Нечуючі особи ніяк не сприймають текстову чи усну мову, оскільки ця мова є додатковою для них і вона потребує вивчення. Нечуючі мислять мовою жестів», – розповів в інтерв’ю «Дивогляду» Віталій Потапчук.

Він зазначив, що спершу з’явився мобільний додаток, який трансформував звуки (мову) в текст і навпаки. Згодом з’явилось ще кілька мобільний додатків, серед яких і «Перекладач ЖМ» («Перекладач Жестової мови», - ред.). З його допомогою люди з порушеннями слуху мають можливість в будь-який час, незалежно від місця перебування, в режимі онлайн спілкуватися з чуючими людьми, підключаючи до діалогу перекладача жестової мови. Таким чином, все, що говорить нечуюча людина, перекладач озвучує чуючому учаснику діалогу, а потім перекладає відповідь на жестову мову.

Віталій Потапчук повідомив, що «Центр соціального супроводу нечуючих та слабочуючих людей» працює щодня в цілодобовому режимі і лише за минулий рік отримав близько 150 тис. дзвінків від людей з порушеннями слуху з різних питань. Перекладачі в центрі – носії жестової мови, прекрасно розуміють психологію нечуючих українців та проблеми, з якими вони зіштовхуються.

«Бували люди, які вночі потрапляли в ДТП – ми допомагали спілкуватися з поліцією. На сьогодні поширена практика, коли перекладачі в нашому контактному центрі перекладають у суді», - розповідає розробник.

Крім цього, додаток «Перекладач «ЖМ» також допомагає людям з порушеннями слуху, які не вміють писати і читати, розбирати чужий почерк. Людині з порушенням слуху достатньо сфотографувати текст і надіслати заявку в додатку. Перекладачі жестової мови обробляють отриманий файл та надсилають у відповідь відео з перекладом на мову жестів зміст документу.

Цей мобільний додаток допомагає людям з порушеннями слуху вирішувати не лише побутові проблеми, а й засновувати та розвивати власний бізнес. 

Наприклад, Володимир Божко, який втратив слух ще в дитинстві, заснував власну компанію, що займається організацію турів для людей з порушеннями слуху – як по Україні, так і за кордон.

В команді розробників зазначають, що за допомогою мобільного додатку нечуюча людина може інтегруватися в суспільство більш ніж на 80%. Сам Віталій Потапчук запевняє, що компанія і надалі працюватиме над удосконаленням додатків та розширенням їх функціоналу аби максимально спростити спілкування між нечуючими і чуючими людьми.

ОСТАННЄ

У мережі Starlink Direct to Cell менш ніж за місяць зареєструвалося понад 2 млн абонентів – CEO "Київстар"

Кількість резидентів Дія.City зросла на 43% з серпня, проте кількість платників ПнВк зменшується протягом року

На платформі "Кар’єра ветерана" розміщено уже понад 42 тис. вакансій

lifecell відзвітував про 69,6% працездатності мережі в Одесі та 83,8% – в області після обстрілів 13 грудня

Відеопродакшн-студія Location увійшла до складу групи Fractal після продажу частки

Доступність мереж мобільного зв’язку в Одесі відновлена до 60% - віцепрем’єр Федоров

Китайська ракета вивела на орбіту два експериментальні супутники

Продажі складаних смартфонів у світі зростуть на 10% у 2025 році, у 2026 році зростання прискориться до 30%

"Київстар" зміг запустити першу базову станцію за пришвидшеною процедурою за 4,5 міс. – СЕО

Мапа xPON-провайдерів з'явиться в "Дії" - 1-й віцепрем’єр

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА