Із викликами у сфері кібербезпеки стикалися 85% абонентів "Київстару" - опитування
Мобільний оператор компанія "Київстар" у жовтні 2021 року провела серед своїх абонентів опитування про ставлення до власної кібербезпеки.
Як наголошується в повідомленні оператора в понеділок, результати опитування демонструють, що 85% респондентів стикалися з викликами у сфері особистої кібербезпеки.
Згідно з опитуванням, лише 7% користувачів мобільного зв'язку та інтернет-послуг вважають недоцільним вдаватися до додаткових заходів, щоб запобігти кібершахрайству.
При цьому 51% абонентів оператора в разі виявлення злочину змінять паролі до найважливіших облікових записів або відразу заблокують банківські картки, а 33% звертатимуться до правоохоронних органів або безпосередньо до фінансових установ і до оператора мобільного зв'язку.
Крім того, 66% опитаних уже захистили свій фінансовий номер, а ще 32% респондентів планують захищати свій мобільний номер за допомогою реєстрації його на свої паспортні дані.
Серед найпоширеніших видів шахрайства більшість опитаних назвали:
- повідомлення про перемогу в акції, якої не існує;
- дзвінок або SMS з обіцянкою виграшу після сплати комісії;
- дзвінок нібито з банку або від оператора з проханням назвати одноразовий пароль з SMS, яке надійде;
- повідомлення про отримання невеликого грошового переказу з подальшою спробою вилучення даних кредитної картки.
"Такий результат дослідження доводить, що атаки на платоспроможних користувачів у сучасному світі стали більш агресивними, а технології для цього - більш досконалими", - коментує директор із кібербезпеки та DPO "Київстар" Юрій Прокопенко.
Компанія рекомендує абонентам з метою безпеки персоніфікувати свій номер і прив'язати SIM-картку до паспорта або укласти контракт із телеком-оператором. У цьому випадку заміна картки після викрадення потребує верифікації особистості.
Оператор також закликає українців до обачного й обережного поводження в публічному просторі: не розкривати персональних даних; реєструвати банківські рахунки на окремий номер телефону; ретельно перевіряти, які послуги й онлайн-сервіси пов'язані з мобільним номером; а також користуватися заходами та сервісами для захисту бізнесу від кібератак і вчити співробітників дотримуватися правил цифрової безпеки.
Опитування здійснено методом CAWI (Computer Assisted Web Interview) за участю 550 осіб.