20:51 03.11.2017

Євросоюз створює об'єднаного виробника акумуляторів для електромобілів

Євросоюз створює об'єднаного виробника акумуляторів для електромобілів

Європейський Союз має намір створити об'єднаного європейського виробника акумуляторів для електромобілів за зразком аерокосмічного концерну Airbus для того, щоб не віддати цей перспективний ринок компаніям з Азії та США.

Найголовніший і найдорожчий елемент електромобіля - це акумуляторна батарея. Від неї залежать ціна машини та дальність пробігу без підзарядки. Електричні двигуни за своєю конструкцією набагато простіші і складаються зі значно меншої кількості деталей, зазначає Deutsche Welle.

ШЕФЧОВИЧ НЕ ХОЧЕ ПОСТУПАТИСЯ РИНКОМ У 250 МЛРД ЄВРО

У Європі, насамперед у Німеччині, є давні традиції моторобудування. Однак, як з’ясовується, європейці не готові до всесвітнього буму електромобілів. Акумулятори для них виробляють переважно в азіатських країнах - у Японії (Panasonic), Китаї (BYD), Південній Кореї (LG, Samsung).

Окрім того, в США виробник електромобілів Tesla вже запустив першу чергу споруджуваної в пустелі Невади спільно з Panasonic гігантської "Гігафабрики", яка після виходу на проектну потужність у 2020 році щорічно вироблятиме 500 тис. акумуляторів.

Це означає, що європейський автопром, який швидко нарощує останнім часом виробництво електромобілів, не сам випускатиме їх головний і найдорожчий елемент, а закуповуватиме його "на стороні", відмовляючись тим самим від важливої ланки у створенні доданої вартості та потрапляючи в залежність від зарубіжних виробників.

Така ситуація є неприпустимою, вважають у Європейській комісії (ЄК).

"Я не готовий поступатися конкурентам цим привабливим ринком", - заявив віце-президент ЄК з питань енергетики Марош Шефчович. Він називає прогнози, згідно з якими обсяг ринку батарей для електромобілів становитиме у 2025 році близько 250 млрд євро, а їх виробництво створить від 4 до 5 млн робочих місць.

ОБ'ЄДНАНА ЄВРОПЕЙСЬКА КОМПАНІЯ НА КШТАЛТ AIRBUS

У зв'язку з цим у Брюсселі триває розробка "індустріальної стратегії" з метою створення європейського об'єднання з випуску акумуляторних батарей. Конкретний план має бути готовий до лютого 2018 року. Про це М.Шефчович оголосив після жовтневої наради з представниками 40 європейських автомобілебудівних, хімічних і технологічних компаній, серед яких були представники Renault, Daimler, BASF, Total, Siemens.

Ідея єврокомісара полягає в тому, щоб створити загальноєвропейську компанію на кшталт Airbus, який виник в останній чверті XX століття в результаті об'єднання літакобудівних підприємств Франції, Німеччини, Іспанії та Великої Британії, котрі усвідомили, що поодинці вони не зможуть конкурувати з американським Boeing.

При цьому М.Шефчович не виключає, що Брюссель надасть країнам - членам Євросоюзу право підтримати учасників майбутнього альянсу державними субсидіями. Для цього він може отримати статус проекту спільного європейського інтересу (IPCEI). Альянс потребуватиме багатомільярдних інвестицій у наукові та конструкторські розробки, а також у розгортання самого виробництва, і може так статися, що приватні інвестори через високі ризики не зберуть достатньої кількості коштів.

BMW ПРОТИ, VOLKSWAGEN ВАГАЄТЬСЯ

Тим паче що таку ідею в Німеччині, наприклад, наразі підтримали не всі автовиробники.

Представник BMW Group Макс-Мортен Боргман у відповідь на запит DW повідомив, що наразі компанія закуповує батареї для електромобілів в Азії (у Samsung), а додану вартість забезпечують розроблювана вже в Європі електроніка, що регулює роботу акумуляторів, або, наприклад, власні системи їх охолодження.

"Поки що наша стратегія виправдовує себе, і наразі ми не бачимо підстав її змінювати", - наголосив він.

Найбільша у Європі автомобілебудівна компанія Volkswagen, яка оголосила випуск електромобілів основним напрямом свого розвитку, в питанні акумуляторів поки що вагається. Наразі VW купує їх у Samsung, але у 2018 році почне експериментальний випуск малих партій власних акумуляторів на заводі в Зальцгіттері, щоб згодом вирішити, чи є сенс самостійно переходити на багатосерійне виробництво.

VW назвав своєю метою в 2025 році оснащення електродвигунами 25-30% автомобілів. Це означає, що компанії будуть потрібні 2-3 млн батарей на рік, для виробництва яких знадобиться не один, а відразу кілька заводів.

ЗАВОДИ ВЖЕ БУДУЮТЬ НА СХОДІ ФРН І В ПОЛЬЩІ

Інтерес до альянсу проявляє Daimler.

У місті Каменці на сході Німеччини в її "дочки" Accumotive уже діє підприємство з виробництва літій-іонних батарей. У травні 2017 року тут розпочалося спорудження другого заводу вартістю 500 млн євро, який має влітку наступного року розпочати постачання акумуляторів для електромобілів марок Mercedes-Benz і Smart.

На урочистій церемонії закладення першого каменя була присутня канцлер ФРН Ангела Меркель. Її попередній уряд схвалював ідею створення європейського "батарейного альянсу", розраховуючи на те, що його науковим і виробничим центром стане саме Німеччина.

Після вересневих виборів до бундестагу А.Меркель формує уряд з новими коаліційними партнерами, тому офіційний Берлін поки що утримується від конкретних заяв і, тим паче, від фінансових зобов'язань. Однак дуже ймовірно, що нова коаліція, якщо її вдасться створити до кінця цього або на початку наступного року, підтримає ідею М.Шефчовича, зазначають експерти.

У будь-якому разі європейський автопром без батарей для своїх електромобілів не залишиться. Південнокорейська компанія LG Chem уже будує в Польщі, біля Вроцлава, найбільший у Європі завод із виробництва 100 тис. батарей на рік, який почне працювати у 2018 році.

РЕКЛАМА
Загрузка...
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА