18:43 27.02.2018

ВР відправила на доопрацювання законопроекти про внутрішній водний транспорт

3 хв читати
ВР відправила на доопрацювання законопроекти про внутрішній водний транспорт

Верховна Рада України не ухвалила в першому читанні законопроект "Про внутрішній водний транспорт" №2475а та альтернативний йому №2475а-3, відправивши їх на доопрацювання.

За таке рішення у вівторок проголосували 257 народних депутатів.

Згідно з пояснювальною запискою до документа №2475-а, він є спеціальним галузевим законом у сфері внутрішнього водного транспорту, який, зокрема, регулює діяльність внутрішнього водного транспорту, використання річкових водних шляхів та їх берегових смуг для судноплавства, відносини, пов'язані з використанням річкових суден, суден змішаного плавання, малих, спортивних і розважальних суден під час їх плавання внутрішніми річковими водними шляхами, визначає правовий режим об'єктів інфраструктури внутрішнього водного транспорту.

Документ передбачає цілу низку стимулюючих новацій для переміщення вантажопотоків з автомобільних доріг на внутрішній водний транспорт для збереження дорожнього покриття та екології, нарощування вітчизняного суднобудування, зростання конкурентоспроможності внутрішнього водного транспорту і його привабливості для іноземних інвестицій.

Крім того, проектом визначені джерела фінансування витрат на утримання, ремонт і реконструкцію судноплавних гідротехнічних споруд за рахунок власника (власників) гідроелектростанцій Дніпровського каскаду; передбачено звільнення суден від плати за шлюзування; визначені умови звільнення від сплати в морських портах портових зборів для суден, що здійснюють перевезення внутрішнім водним транспортом; визначено джерела компенсації інвестицій, внесених суб'єктами господарювання в стратегічні об'єкти інфраструктури річкових водних шляхів, передбачено звільнення від сплати за піднімання ферм мостів, впровадження автоматичного обліку річкових перевезень.

"Саме така модель утримання внутрішніх водних шляхів запроваджена в країнах ЄС", - йдеться в пояснювальній записці.

Окрім цього, передбачається створення юридичної особи державної форми власності - підприємства з обслуговування річкових водних шляхів, на яке буде покладено забезпечення функціонування річкових водних шляхів, утримання та використання об'єктів інфраструктури внутрішнього водного транспорту державної форми власності, річкової інформаційної служби за рахунок річкового збору, державного бюджету, канального збору.

Зокрема, документ встановлює повноваження казенного підприємства "Українські річкові шляхи" і Ради з питань функціонування внутрішнього водного транспорту, утримання і розвиток річкових водних шляхів, будівництво і експлуатація гідротехнічних та інших споруд; затверджує технічні вимоги, ідентифікацію до річкових суден, вимоги до кваліфікації капітана (судноводія) та членів екіпажу, суднові документи, реєстрацію річкових суден; затверджує реєстрацію, технічний нагляд малих і спортивних суден і суден для розваг, органи, що відповідають за реєстрацію, суднові документи та вимоги до судноводіїв зазначених засобів.

Крім того, документом встановлюються система організації судноплавства, лоцманського проведення, кваліфікаційні вимоги до річкових лоцманів; затверджується облік річкових перевезень, встановлюються вимоги до договорів перевезення й обслуговування пасажирів, їх майна та багажу на внутрішньому водному транспорті; забезпечується безпека плавання річкових суден і суден змішаного плавання, підтримання порядку на судні, вжиття заходів в аварійних випадках, створення аварійного фонду.

"Прийняття та реалізація проекту надає можливість врегулювати на законодавчому рівні правовідносини в галузі судноплавства на внутрішніх водних шляхах України, зокрема, діяльність внутрішнього водного транспорту, використання внутрішніх водних шляхів і їх берегових смуг для судноплавства, відносини, пов'язані з використанням річкових і суден змішаного плавання під час їх плавання річковими водними шляхами, правовий режим об'єктів інфраструктури внутрішнього водного транспорту тощо", - вважають автори документа.

Раніше неодноразово озвучувалася необхідність ухвалення зазначеного документа. Зокрема, наприкінці 2017 року голова Представництва Європейського Союзу в Україні Хюг Мінгареллі підтримав ухвалення законопроекту "Про внутрішній водний транспорт" в Україні, проте звертав увагу на необхідність внесення змін до законодавства відповідно до угоди про асоціацію Україна-ЄС.

РЕКЛАМА

ОСТАННЄ

Частка угод із купівлі житла на умовах розстрочки досягла 95% - група DIM

ЄБРР планує покрити до 50% ризику за новими сублізинговими договорами "ОТП Лізинг" на EUR80 млн

Доходи загального фонду держбюджету у квітні знизилися до 153,6 млрд грн

НБУ у вівторок зміцнив курс гривні на 15 коп.

НБУ завершує розробку законопроєкту про систему страхування воєнних ризиків в Україні

Довгострокове контрактування дозволить вітчизняним виробникам оборонної продукції розширити виробництво - "Українська бронетехніка"

Скасування ЄС мита допомогло українському ГМК під час війни, але потрібно прибрати з євроринку російську продукцію - менеджер "Метінвесту"

Миколаїв просить у Кабміну та Верховної Ради дозволу спрямовувати на відновлення житла кошти з місцевого бюджету

Мінфін США продовжив до листопада дозвіл на пов'язані з енергетикою операції з російськими банками

Дві шахти на Донеччині були знеструмлені через обстріл, аварійної допомоги з Європи 29 квітня не залучали - Міненерго

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА