19:06 09.01.2014

Українці після обмеження ввезення іномарок у 2013 р. "бойкотували" вітчизняні авто - ВААІД

3 хв читати

Заходи з підтримки української автопромисловості не привели до зростання обсягів їх продажу у 2013 році, вони викликали громадський протест, свого роду "бойкот" автомобілів тих виробників, яких українці вважають ініціаторами збільшення податків на якісні іномарки, зазначають у Всеукраїнській асоціації автоімпортерів і дилерів (ВААІД).

"Начебто спрямовані на підтримку автопрому заходи насправді призвели до падіння обсягів продажу складених в Україні автомобілів. Сьогодні авторинок перебуває в стані так званого відкладеного попиту", - зазначено в прес-релізі асоціації в четвер.

Як пояснюють у ВААІД, спочатку українці відкладали купівлю нового автомобіля до підписання угоди про асоціацію України з ЄС та очікуваної лібералізації автоімпорту. Тепер очікується виконання домовленостей щодо дорожньої карти, підписаної президентами України та РФ (скасування спецмита на автоімпорт).

"Таким чином, грошові накопичення українців "заморожено", вони не "розігрівають" економіки країни; банківські програми з автокредитування згорнуто; колапс автомобільного ринку триває і набуває загрозливих форм для економіки країни загалом", - вважають експерти асоціації.

З метою підтвердження в прес-релізі наведено статистику обсягів продажу автомобілів, згідно з якою, за даними AUTO-Сonsulting, 2013-й став для авторинку роком кризи та скорочення обсягів продажу на 7,4%, - до 201,566 тис. одиниць. При цьому, за даними асоціації "Укравтопром", впали обсяги продажу і автомобілів, що випускаються в країні. Зокрема, обсяги продажу лідера авторинку Hyundai скоротилися на 21,3%, Skoda - на 11,9%.

"Незважаючи на гучні заяви про завоювання українським автовиробником ЗАЗ 2-го місця в рейтингу автопродажу у 2013 році, обсяги продажу ЗАЗ впали з 18,124 тис. шт. у 2012 році до 17,709 тис. шт. у 2013-му, відповідно, знизилася і рентабельність підприємства", - констатують у ВААІД.

Як повідомлялося, українські автовиробники, що постачають автомобілі на експорт (корпорації "Богдан" і "УкрАВТО"), у свою чергу, називали основним чинником, що викликає значне скорочення виробництва, утилізаційний збір у Росії.

Водночас ВААІД, згідно з її повідомленням, звернулася до президента, уряду та парламенту країни з пропозиціями "з метою реанімації авторинку та виходу зі стану "відкладеного попиту" населення". Серед цих пропозицій - скасування спецмит на автоімпорт, утилізаційного збору на автомобілі, акцизного збору на транспортні засоби, скасування збору до Пенсійного фонду при купівлі авто.

"ВААІД заявляє, що лише реалізація хоча б одного (а краще - декількох або всіх) пунктів поданих пропозицій може вивести авторинок із колапсу, реанімувати і укравтопром, і авторинок України в цілому", - зазначено в прес-релізі.

Як повідомлялося з посиланням на думку українських автовиробників, введення спецмита та утилізаційного збору дало їм змогу, зокрема, відновити роботу заводів, а також розпочати повномасштабне виробництво (з можливістю експорту) нових автобрендів, зокрема, JAC на автозаводі в Черкасах.

Крім того, автомобілі Geely, складання яких після введення спецмита відновлено на Кременчуцькому автоскладальному заводі ГК "АІС", за підсумками минулого року увійшли до трійки лідерів продажу з приростом 35,8% проти 2012 року.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА