18:15 18.05.2016

Державіаслужба України має намір врегулювати питання використання та безпеки польотів безпілотників

3 хв читати
Державіаслужба України має намір врегулювати питання використання та безпеки польотів безпілотників

Державна авіаційна служба України має намір врегулювати питання безпеки польотів безпілотних повітряних суден.

З цією метою відомство розробило проект концепції положень і процедур щодо гарантування безпеки польотів повітряних суден (ПС) авіації загального призначення, спортивних, аматорських, безпілотних літальних апаратів, текст якого розміщено на веб-сайті Державіаслужби.

Згідно з документом, необхідність його розробки викликана появою нових типів ПС, зокрема дистанційно пілотованих, і необхідністю упорядкування і регламентації діяльності, пов'язаної з їх використанням.

Так, сертифікацію безпілотників запропоновано здійснювати шляхом видачі сертифіката типу, який охоплює всі відповідні компоненти, необхідні для виконання контрольованого польоту. Аналогічно двигунам і повітряним гвинтам сертифікацію наземного пункту управління можна здійснювати шляхом процедури, аналогічної видачі сертифіката типу. Опорними критеріями для визначення класифікації безпілотників запропоновано вважати: польотну вагу, радіус дії і метод управління (у межах видимості, поза її межами, і за запрограмованої траєкторії), кінетичну енергію при зіткненні безпілотника з перешкодою.

У документі також наголошується, що льотну експлуатацію безпілотних авиасистем (БАС) здійснюють оператори або так звані "зовнішні пілоти", обов'язки яких аналогічні обов'язкам пілотів пілотованих ЗС у питаннях експлуатації безпілотників.

"Тому питання кваліфікації цих осіб потребує ретельного розгляду, що обумовлено необхідністю забезпечення відповідності знань і навиків для виконання нових видів польотів", - йдеться в документі.

Оскільки зовнішній пілот є новою категорією авіафахівців, запропоновано розробити свідоцтво зовнішнього пілота, в якому зазначатимуть необхідні кваліфікаційні позначки і обмеження. Розробка зразка свідоцтва та відпрацювання навчальних програм та правил сертифікації персоналу можлива після введення системи класифікації БАС і встановлення правил польотів для них.

У проекті концепції також зазначається, що при введенні в наявну аеронавігаційну систему користувача повітряного простору нового типу, яким є безпілотна авіасистема, основним є зведення до мінімуму ризиків для всіх користувачів повітряного простору.

З метою поетапної інтеграції БАС у середу організації повітряного руху запропоновано передбачити два етапи забезпечення польотів безпілотників, і, виходячи з цього, наразі, до моменту введення в дію відповідної нормативної документації запропоновано вважати можливим безпечне виконання польотів безпілотників лише у зарезервованому повітряному просторі або в межах неконтрольованого ВП (клас G) на висотах, менших від мінімально безпечної висоти польоту для пілотованих ВС (наразі – 150 м поза населеними пунктами і скупченнями людей) і за метеоумовах, не гірших від встановлених для польотів за правилами візуальних польотів (висота нижньої межі хмар не менше 450 м і горизонтальна видимість не менше 5 тис. м), а в межах населених пунктів – за окремими дозволами ДАСУ і місцевих органів влади.

Окрім іншого, запропоновано вважати можливим страхування діяльності з використання безпілотних авиасистем на засадах, що і в діяльності, пов'язаної з використанням авіації загального призначення та спортивних ПС, тобто з обов'язковим страхуванням цивільної відповідальності власників та експлуатантів цих ПС. Крім того, за комерційного використання безпілотників з високою вартістю, вважається доцільним страхування самих безпілотників.

Оскільки безпілотник за своїм призначенням і конструктивним виконанням аналогічний літаку, і в їхньому управління здійснює "пілот" з ПК. Вони мають бути аналогічно захищені від незаконного втручання в діяльність авіації, або спроби використання їх як зброї, або доставки зброї до потенційно важливих об'єктів.

Згідно з документом, усе зазначене щодо безпілотників не відноситься до дистанційно керованих моделей спортивного та розважального призначення загальною масою менше 20 кг.

Враховуючи значний масштаб і складність завдань, пов'язаних із впровадженням фактично нового виду авіації, вважається за доцільне створити відповідний спецпідрозділ у складі Державіаслужби.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

РЕКЛАМА

ОСТАННЄ

Голова УІНП: 24 лютого поки що має залишатися неофіційною датою, що підсвічується державою як День люті

У Кропивницькому районі пролунали вибухи, постраждалих і руйнувань немає - ОВА

Голова УІНП про народні меморіали на майдані Незалежності та біля стіни Свято-Михайлівського монастиря: Потрібно запропонувати якісну альтернативу

Голова УІНП сподівається, що київська влада або якийсь меценат усе-таки створять Музей монументальної пропаганди

Голова УІНП вважає за необхідне обмежити запровадження нових пам'ятних дат до закінчення російсько-української війни

Найближчі дні в Україні будуть теплими, в деяких областях пройдуть невеликі дощі

Для Національного пантеону українських героїв знайшли нове знакове місце в центрі Києва - голова УІНП

Дробович про ідею перейменувати "Батьківщину-Мати" на "Україну-Мати": Наразі такої необхідності немає

Окупанти завдали ударів по Миргородському району, інфраструктуру не пошкоджено - обладміністрація

Голова УІНП виступає за початок створення Музею історії російсько-української війни, але не знає, чи достатньо для цього ресурсів

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА