16:22 08.09.2017

Портова галузь є найбільш перспективною з погляду концесійних договорів - ЄБРР

4 хв читати
Портова галузь є найбільш перспективною з погляду концесійних договорів - ЄБРР

Портова галузь України нині найбільш перспективна з погляду застосування концесійних договорів, вона динамічно розвивається, є значний інтерес з боку приватного сектора.

Як передає кореспондент "Інтерфакс-Україна", про це повідомив старший банкір Європейського банку реконструкції і розвитку (ЄБРР) Марк Магалецький під час презентації нового законопроекту про концесію в Києві в п'ятницю.

"Паралельно з роботою над правовою базою ЄБРР спільно з Міністерством інфраструктури розпочав роботу над підготовкою пілотних проектів, які передбачається реалізувати вже на новій законодавчій основі. Таким чином, було обрано три пілотні проекти - порти "Ольвія", Херсонський морський торговельний порт, поромна переправа в порту "Чорноморськ", - сказав він.

М.Магалецький зазначив, що невеликий регіональний порт "Ольвія" розташований на південь від Миколаєва. Має всю необхідну інфраструктурну базу. Спеціалізується на перевалці навалювальних і генеральних вантажів, водночас має досить велику територію для розвитку.

"Ми підготували попереднє ТЕО (техніко-економічне обґрунтування – ІФ) проекту, Проаналізовано дев'ять можливих сценаріїв розвитку порту, проведено консультації з провідними компаніями - і українськими, і міжнародними, які зацікавлені в участі в таких проектах. Запропоновано три конкретні проекти, два з яких є новим будівництвом спеціалізованих зернових комплексів, один фактично є концесією наявних стивідорних потужностей", - повідомив старший банкір ЄБРР.

Окрім цього, за його словами, робота над попереднім ТЕО засвідчила наявність суттєвих питань, пов'язаних з інфраструктурою на Миколаївщині, оскільки на одній лінії розташовані і порт "Миколаїв", і "Ольвія", і низка приватних терміналів.

"Відповідно, подальший розвиток порту і загалом портової інфраструктури в регіоні потребує комплексного підходу з боку держави з розвитку і залізничних, і автомобільних підходів", - констатував М.Магалецький.

Презентуючи проект з концесії Херсонського морського торговельного порту, представник проектного офісу SPILNO Тарас Бойчук повідомив, що це невеликий порт, який вдало розташований для центрів виробництва продукції в Україні. "Недоліком є те, що фактично порт розташований у місті, у нього не так багато території, тому її треба використовувати дуже ефективно. Водночас, як засвідчив аналіз, цієї території достатньо для оброблення вантажів, які потенційно будуть у порту протягом наступних 20 років", - заявив він.

Т.Бойчук також повідомив, що застаріле обладнання в Херсонському порту має високий відсоток зношеності.

"Інвестиції в порт потрібні вже сьогодні, оскільки його потужності використовуються неефективно. В процесі дослідження визначено сценарії його розвитку: це може бути або спеціалізований зерновий порт, або інший, залежно від того, які активи там будуть побудовані. Капітальні інвестиції сягнуть від $25 млн до $44 млн - залежно від проекту", - сказав Т.Бойчук.

Третій проект - концесія Чорноморської поромної переправи, що є частиною (відокремленим структурним підрозділом) порту "Чорноморськ" (Одеська обл.).

"Вона не є держпідприємством, тому були складнощі, оскільки треба було виділити показники переправи. Потужність її висока, завантаження недостатнє - близько 40%, але це ключовий актив, який може сприяти розвитку поромних перевезень у Чорноморському басейні, розвитку Нового Шовкового шляху, оскільки основні напрямки - Грузія і Туреччина", - зазначив Т.Бойчук.

Він уточнив, що за підсумками аналізу переправи було виділено кілька невеликих проектів, які можуть бути реалізовані.

"Вони всі сконцентровані на виручці за рахунок додаткових послуг, оскільки актив не має інфраструктури ні для пасажирів, ні для водіїв вантажівок, потребує вдосконалення. Необхідні капітальні інвестиції становлять близько $5 млн, але висока маржинальність дає змогу інвестувати у кілька разів більше", - резюмував він.

Державне підприємство "Стивідорна компанія "Ольвія" (раніше - спеціалізований морпорт "Октябрьск", Миколаїв) розташоване на лівому березі Дніпро-Бузького лиману, звідки здійснюється підхід суден. Потужність порту дає змогу перевалювати до 3,5 млн тонн генеральних вантажів на рік. Основна спеціалізація - перевалка генеральних тарно-штучних вантажів.

Херсонський МТП розташований біля правого берега Дніпра за 15 миль від його гирла. Підхід до нього здійснюється фарватером, який проходить річкою Рвач, рукавом Вільховий Дніпро і р. Дніпро. На сьогодні проектна глибина акваторії порту становить 8,25 м, оголошена осадка - 7,6 м.

Відповідно до наказу Міністерства інфраструктури України, ДП "Морський торговельний порт "Чорноморськ" (Одеська обл.) на початку 2017 року вирішив розпочати підготовку з передачі в концесію цілісного майнового комплексу термінала №5 (залізнично-поромного комплексу).

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

РЕКЛАМА

ОСТАННЄ

У Дніпровському районі внаслідок обстрілу РФ загинув чоловік - ОВА

Зеленський: Путін боїться нас дуже сильно, тому що не впевнений у собі. Упевнені та сміливі люди не погрожують цивілізації ядерною зброєю

Авіація партнерів могла б збивати російські ракети, які летять по Україні та сусідах - Зеленський

Україна в травні-червні має вийти на підписання двосторонніх безпекових угод зі США, деякими країнами Північної Європи та Балтії - Зеленський

Окупанти вдарили по Харкову, постраждалих немає - мер

На відео вбивства поліцейського на Вінниччині присутні військовослужбовці однієї з в/ч Сухопутних військ - Командування

Для України важлива участь Бразилії в першому Глобальному саміті миру - Зеленський

Кількість загиблих унаслідок ворожого обстрілу Вовчанська збільшилася до двох осіб

На прикордонному переході "Рава-Руська - Гребенне" з неділі частково відновлять пропуск вантажівок - Держприкордонслужба

Укргідрометцентр попереджає про сильні дощі та заморозки на заході країни

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА