15:24 24.09.2020

Автор МИКОЛА ЛУКАШУК

Рятівні крила санації: як не дати лоукостеру SkyUp впасти (збанкрутувати)

3 хв читати
Рятівні крила санації: як не дати лоукостеру SkyUp впасти (збанкрутувати)

Микола Лукашук, Голова Національної асоціації арбітражних керуючих України, керуючий партнер ТОВ "ПРАВОВА КОНСТАНТА"

 

Коронакриза зачіпає все більше сфер економіки, і одними з перших постраждали туризм та авіаперевезення. Ми свідки понад півроку простоїв, репутаційних втрат через ускладнений порядок повернення коштів за перельоти, яких не було, скорочень персоналу та перш за все – шалених боргів.

Дані Держстату геть не надихають: порівняно з січнем-серпнем минулого року, пасажирські перевезення в Україні "просіли" на 54,7% в цілому. І найболючіше було саме авіаційникам: в літаки сіло на 65,8% менше людей (3,1 млн), ніж торік.

Це реалії життя авіакомпаній по всьому світу, а деякі з яких ще влітку повідомили про своє банкрутство. 

В Україні не так багато авіакомпаній. То ж, новина про можливе банкрутство SkyUp сколихнула бізнесові кола. Компанія до останнього намагалася виконувати свої зобов’язання перед клієнтами та персоналом і найголовніше – перед пасажирами.

Проте нещодавно керівництво лоукостера заявило про істотні збитки: станом на зараз близько $30 млн.

Заборона на в’їзд до України іноземців фактично поставила хрест на можливості отримувати дохід.

Отже, компанії загрожує банкрутство.

Та чи слід одразу вдаватися до таких крайнощів? Чи реально врятувати компанію за таких умов, зокрема, від втрати репутації?

Генеральна чистка

Вирішити цю проблему реально. Одним з варіантів відновлення платоспроможності підприємств є досудова санація. Її має право ініціювати сам боржник за рішенням засновників (учасників, акціонерів).

Санація дослівно означає "оздоровлення". То, може, SkyUp варто розглянути варіант оздоровлення замість евтаназії? Тим більше, коли є за що боротися.

Такий захід пожвавлення життєвих показників фірми дає реальний шанс вийти з фінансової кризи. Його застосування є актуальним, зокрема, для компаній, показники платоспроможності яких знизились внаслідок накопичення кредиторської заборгованості, але які, в той же час, прагнуть до її відновлення без репутаційних втрат, що настають після старту процедури банкрутства.

Але чи підпадає під такі ознаки український лоукостер SkyUp?

На мою думку, так. У випадку із авіакомпанією, яка добросовісно ставиться до ситуації, що виникла, та бажає стабілізувати своє положення, доречно звернути увагу на переваги санації:

  • це процедура, яка здійснюється без відкриття провадження у справі про банкрутство та без внесення відповідних відомостей до ЄДР
  • є можливою лише за ініціативою боржника
  • передбачає введення мораторію для задоволення вимог кредиторів
  • встановлює можливість проведення процедури самим боржником
  • мінімізує втручання суду в хід процедури
  • зменшує суму витрат на проведення процедури.

В основному, досудову санацію "прописують" тоді, коли вчасно виявили ознаки неплатоспроможності і швидко відреагували на цю ситуацію, аби запобігти відкриттю провадження у справі про банкрутство.

Почекайте за дверима

Зверніть увагу: величезний плюс досудової санації - мораторій на задоволення вимог кредиторів. А це убезпечує боржника від заходів примусового стягнення (бо виконавчі провадження зупиняються) та дозволяє впорядкувати і врегулювати боржнику всі питання, що стосуються погашення кредиторської заборгованості через план санації.

Погашення же кредиторських вимог за цієї процедури здійснюється виключно в межах та на умовах плану санації, який затверджений судом.

Тим часом підприємство-боржник продовжує працювати, отримує прибуток і зберігає робочі місця.

Підсумую: тільки досудова санація дасть шанс SkyUp уникнути банкрутства та протриматися "на льоту" доти, доки не відкриють небо для авіаперевезень. Помітьте: я написав "доки", а не "якщо". Зберігаймо оптимізм та шукаймо варіанти виходу з кризи з холодною головою.

РЕКЛАМА

ОСТАННЄ

ВІКТОРІЯ ЛИТВИНОВА

Спеціалізація на захисті природних ресурсів: чому це важливо?

МИХАЙЛО ЦИМБАЛЮК

Україні необхідно збільшити ренту за транзит російської нафти, а виручені гроші скерувати на потреби ЗСУ

ВАЛЕНТИН НАЛИВАЙЧЕНКО

Послання Чорнобиля людству: ціна правди і нехтування ядерними загрозами

ОЛЕКСАНДР КРАМАРЕНКО

Коли воно знадобилось

ОЛЕКСІЙ МОВЧАН

Чому скасування мораторію на продаж майна держпідприємств — це ще один крок на шляху до європейських стандартів бізнесу

ВІКТОР ЛЯХ

Допомога Україні на $60 мільярдів, батько Майка Джонсона та українські пожежники-рятувальники: що тут спільного?

ВОЛОДИМИР БОРЕЙКО

Держлісагентство проти Червоної книги

ІРИНА МУДРА

Наполегливість дає результат: рішення про конфіскацію активів рф наближається

АНТОН БОЛДИРЄВ

Інструменти для інвестування: Світові тренди та вибір українців

АНДРІЙ СТАСЕВСЬКИЙ

Моторні біопалива: чи здатна Україна до промислово-аграрного прориву

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА