Інтерфакс-Україна
12:28 09.11.2021

Автор ОЛЕКСІЙ АФОНІН

Українцям хочуть дозволити фіксувати порушення ПДР на смартфон

3 хв читати
Українцям хочуть дозволити фіксувати порушення ПДР на смартфон

Олексій Афонін, засновник стартапу dashcamUa

Науково-експертне управління Верховної Ради дало схвальний відгук щодо законопроекту 5798, суб'єктом подання якого є низка народних депутатів. Законопроект стосується посилення ролі суспільства у контролі за безпекою руху, і найближчим часом може бути включеним до порядку денного парламенту.

Фактично, пропонується надати можливість громадянам самим фіксувати порушення правил дорожнього руху. А представлені ними відеодокази поліція розглядатиме так, як і зараз розглядає дані камер фото та відеофіксації, встановлених МВС.

Це означатиме, що будь-який водій, який хоче припинити порушення ПДР іншими водіями, знявши його на відео зможе звертатися до правоохоронців.

Пропонується надати дозвіл на фіксацію: проїзду на заборонний сигнал світлофору, пересічення подвійної суцільної смуги, пересічення залізничних переїздів, втечі з місця скоєння ДТП та низки інших злісних порушень.

Законопроектом передбачається кримінальна відповідальність за підробку відеодоказів. Водночас дискусійним залишається питання щодо включення у закон норм, які б дозволили громадянам фіксувати порушення правил паркування. Оскільки, особливо у великих містах, з інфраструктурою для парковок є значні проблеми.

Заявник, в разі ухвалення закону, отримуватиме винагороду у вигляді відсотків від суми штрафу.

З огляду на те, що фізичне звернення до поліції з заявою та відеодоказами займає час та сили, основним варіантом відеофіксації стане мобільний застосунок, який встановлюється на звичайний смартфон.

Смартфон у такому випадку перетворюється на відеореєстратор, який веде зйомку циклічно, короткими роликами. Для збереження потрібного уривка достатньо натиснути на екран. Розробка українських IT-фахівців дозволяє також одразу відправляти відео на сервер поліції через спеціальну форму, до якої потрібно внести лише номер автомобіля-порушника, та вказати тип порушення.

З точки зору водіїв створюється ситуація, коли камера відеофіксації може виявитися у будь-якому автомобілі поруч. Що безумовно матиме наслідком психологічний ефект і збільшення дисципліни на дорогах. А значить зменшення кількості аварій та жертв у них.

Для того, кого звинуватили у порушенні ПДР законопроектом передбачається можливість оскарження штрафу, і навіть проведення експертизи державним коштом.

В той же час, завдяки технологіям зникає фізичний контакт з поліцією у момент порушення. Так само він відсутній і безпосередньо у порушника з заявником. Отже, зникають умови для корупції.

Захищеність бази даних, в якій зберігаються заяви до поліції, робить неможливим зовнішнє втручання будь-які маніпуляції з ними. Статус розгляду цих заяв теж можна буде відстежувати. Тобто знати, чи звернення зареєстроване, і отримати повідомлення, коли рішення щодо штрафу прийнято.

Мова звичайно не йде про те, щоб дати одним українцям заробляти на інших. Винагорода за заяву про порушення ПДР - символічна, і має мотиваційне значення. Її до речі можна витратити на благодійність. А тих, хто буде надсилати спам через застосунок - швидко заблокують.

В даному випадку йдеться про намагання за допомогою інновацій і сміливих рішень вирішити гостру соціальну проблему - проблему безпеки на дорогах. 

Ситуація на дорогах є маркером розвитку суспільства. Запропоноване рішення робить українське суспільство більш відкритим, що завжди відбувається із застосуванням сучасних технологій.

Відкритішою і прозорішою стає робота поліції. А дотримання однакових для всіх правил на дорогах зрівняє водіїв між собою, оскільки не матимуть значення ні "блатні" номери, ні займані посади.

Хоча спроби запровадити щось подібне мають місце у деяких інших державах, Україна може стати першою країною, де ідею громадського контролю на дорогах буде реалізовано комплексно на законодавчому та технологічному рівнях.

 

 

 

ОСТАННЄ

ВОЛОДИМИР КРЕЙДЕНКО

Кінець хаосу: як нові правила змінюють подорожі з тваринами в Україні

ЮРІЙ ЩУКЛІН

Сигнал, від якого не вдасться відмахнутись: без реформи залізничного транспорту залізничні перевезення не вистоять перед новими викликами

ОЛЕГ ВИШНЯКОВ

Як Ізраїль показав світу, що точність - нова сила: урок для України

МАКСИМ ТКАЧЕНКО

Інновації, що рятують життя: як технології змінюють гуманітарне розмінування в Україні

ОЛЬГА ОНІЩУК

Від фіксації до компенсації: як працюватиме новий механізм дистанційного обстеження знищеного житла у зоні бойових дій

ВАДИМ ЛИТВИНЕНКО

Крихка енергія: проблеми під час масового переходу на ВДЕ

АНДРІЙ ОЗЕЙЧУК

Зміни на будівельному ринку України під час війни

ОЛЬГА ЧЕПЕЛЮК

Урахування соціального виміру в енергоефективності: нові інструменти та можливості для громад

ОЛЕКСАНДР КРАМАРЕНКО

Хто готовий страхувати від воєнних руйнувань?

ГАЛИНА ЯНЧЕНКО

Дике поле чи легальна сила: навіщо Україні закон про приватні військові компанії (ПВК)?

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА