Інтерфакс-Україна
13:45 09.08.2024

Внутрішні водні шляхи та TEN-T увійшли до оновленої Національної транспортної моделі України

3 хв читати
Внутрішні водні шляхи та TEN-T увійшли до оновленої Національної транспортної моделі України

У розроблену за фінансової підтримки ЄС Національну транспортну модель України (НТМУ) після оновлення включено Транс'європейські транспортні мережі (TEN-T) і мережі внутрішніх водних шляхів України, повідомив керівник проєкту ЄС "Підтримка органів влади України в розробці Національної транспортної моделі та майстер-плану" Аднан Рахман в інтерв'ю агентству "Інтерфакс-Україна".

"Національну транспортну модель України було завершено торік (розпочато у 2018 - ІФ-У). Однак робота над її розширенням і вдосконаленням триває. НТМУ було розширено за рахунок включення Транс'європейських транспортних мереж (TEN-T), мережі внутрішніх водних шляхів України та містить найактуальніші дані", - повідомив Рахман.

У попередню версію моделі, розроблену до війни, внутрішні водні шляхи не були включені.

"На цьому етапі ми додали в модель усі внутрішні водні шляхи України. Також включили всі шлюзи, що дуже важливо, оскільки саме шлюзи визначають пропускну спроможність і маршрути для судноплавства. Тепер модель можна використовувати для аналізу потоків, переважно вантажних, внутрішніми водними шляхами. Чого стратегічно не вистачає, то це інформації про транспортні витрати", - зазначив Рахман.

Він додав, що розробники звернулися до Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури (Мінвідновлення), щоб те запросило інформацію про транспортні витрати в компаній, які здійснюють перевезення внутрішнім водним транспортом.

"Інформація про транспортні витрати, зокрема під час перевезення внутрішнім водним транспортом, - це основна інформація. Без неї ми не можемо змоделювати, як здійснюється вибір між різними видами транспорту", - зазначив експерт.

На цьому етапі група проєкту працює над підготовкою Мінвідновлення до прийняття та використання НТМУ, оскільки, за словами Рахмана, міністерство потребує кваліфікованих і компетентних фахівців для ефективного підтримання, оновлення та використання моделі. Наразі триває розробка плану створення підрозділу аналітичної підтримки міністерства для роботи з нею. Серед варіантів розглядається можливість його створення в рамках міністерства або однієї з підвідомчих організацій, наприклад, підпорядкованого йому підприємства у сфері автомобільного транспорту або АТ "Укрзалізниця".

"Така організація повинна мати необхідні ресурси, щоб найняти відповідних працівників для роботи з моделлю, і повинна бути зацікавлена у використанні моделі. Одна з речей, про яку ми домовилися, - більш інтенсивна співпраця між співробітниками міністерства та нашою проєктною командою. Тому наш експерт надаватиме підтримку фахівцям міністерства щодо роботи з НТМУ. Процес переходу розпочнеться найближчим часом, ми сподіваємося завершити його до 30 квітня 2025 року", - повідомив Рахман.

У межах проєкту планувалося, що після передачі НТМУ буде розроблено майстер-план, однак від цього етапу відмовилися.

"Майстер-план... не буде розроблятися, тому що зараз і в найближчі десятиліття пріоритетом буде відновлення і відбудова України, зокрема транспортної галузі України. Я вважаю справді важливим, щоб державні службовці, міністерство та зацікавлені сторони розуміли, як ця модель може бути використана для підтримки оновлення та відновлення", - зазначив експерт.

Він наголосив, що НТМУ може допомогти Україні створити якісну програму проєктів відновлення та відбудови для трансформації транспортної галузі та залучення фінансування й інвестицій для цих проєктів.

Проєкт "Підтримка органів влади України в розробці національної транспортної моделі та майстер-плану" реалізується за фінансової підтримки ЄС, виділена допомога €4 млн 699 тис 906, період реалізації 02.07.2018 - 31.10.2024.

Розроблення НТМУ як інструменту, що забезпечує підтримку планування інвестицій у транспортний сектор України, розпочато 2018 року.

ОСТАННЄ

Ощадбанк відновив програму кредитування на авто з пробігом зі ставками від 0,01%

"Укрнафта" у I пів. отримала 5,2 млрд грн чистого прибутку

Мінекономіки і бізнес запускають новий формат дерегуляції через "Пульс" і дашборд бізнес-клімату

Ціни на свинину підвищилися через скорочення виробництва

Основні проблеми агросектора: війна, кліматичні зміни і повернення квот на експорт агропродукції в ЄС

Українські сири восени подорожчають на 5%, споживачі переходять на сирний продукт

"Укрнафта" продовжує впроваджувати стандарти API, що сприяють взаємозамінності обладнання та ефективності процесів

Кабмін погодив залучення $88 млн від МБРР на стійке та екологічно збалансоване підприємництво

НБУ затвердив вимоги до діяльності значимих фінансових компаній

Держподатслужба викрила схему заниження виторгу закладами харчування для ухилення від сплати податків

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА