Інтерфакс-Україна
15:32 09.08.2024

Аналіз витрат і вигод залізничного вантажного коридору Україна-ЄС буде проведено за допомогою НТМУ - Аднан Рахман

3 хв читати
Аналіз витрат і вигод залізничного вантажного коридору Україна-ЄС буде проведено за допомогою НТМУ - Аднан Рахман

Першими проєктами, проаналізованими за допомогою Національної транспортної моделі України (НТМУ), стануть автомобільна дорога М-15 і залізничний вантажний коридор Україна-ЄС, повідомив керівник проєкту ЄС "Підтримка органів влади України в розробці Національної транспортної моделі та майстер-плану" Аднан Рахман в інтерв'ю "Інтерфакс-Україна".

Як повідомлялося, розробку НТМУ як інструменту, що забезпечує підтримку планування інвестицій у транспортний сектор України, розпочато 2018 року, зараз проєкт на етапі калібрування та передачі Міністерству регіонального розвитку та розвитку громад, територій та інфраструктури (Мінвідновлення).

"Перше реальне застосування моделі буде виконано для автомобільної дороги М-15 Одеса-Рені, щоб розвантажити автомобільні дороги місцевого значення і поліпшити доступ до порту. Інший приклад можливого використання НТМУ - це аналіз витрат і вигод залізничного вантажного коридору, що з'єднує Україну та ЄС, запропонований Європейським інвестиційним банком (ЄІБ). Точний напрямок ще не визначено, і це частина аналізу, яка може бути зроблена за допомогою моделі", - повідомив Рахман.

Експерт переконаний, що Україні потрібно побудувати надлишкову і надійну транспортну систему для забезпечення того, що економіка країни та її громадяни можуть продовжувати працювати навіть коли порти не працюють. НТМУ дає змогу фактично проаналізувати недоліки та переваги різних маршрутів для доставки вантажів не лише до кордону України, а й до кінцевого пункту призначення.

"Наприклад, ми знаємо, що значний обсяг українського зерна йде в різні країни Африки, точно знаємо, в які країни та скільки. Ми також знаємо, скільки зерна йде, наприклад, до Японії, Китаю та інших країн. Тому, залежно від того, що відвантажується і який кінцевий пункт призначення, ми можемо досить добре спрогнозувати, який маршрут буде найкращим для переміщення зерна. Проведення такого аналізу - приклад того, для чого може використовуватися НТМУ. Ми ще не зробили цей аналіз, але надали ЄІБ для ознайомлення як власне дані, так і модель", - повідомив Рахман.

Він додав, що для будь-якого проєкту, що фінансується ЄС та/або донорськими коштами, необхідна розумна аналітична методологія для визначення доцільності проєкту та варіантів його реалізації. НТМУ може використовуватися для оцінки витрат і вигод та доцільності проєктів.

Експерт констатував, що в Україні зростає зацікавленість у моделі і команда проєкту вже отримує запити на використання моделі для виконання різних видів аналізу, зокрема, для низки проєктів в Одесі та Києві.

"Крім проєкту паралельного залізничного вантажного коридору, який ініціює ЄІБ, є ще зацікавленість Міністерства в розвитку швидкісної залізниці в межах України", - додав Рахман.

Найбільшою проблемою для функціонування НТМУ він назвав відсутність даних.

"Ми розробили модель, яка має працювати на рівні громад, згідно з оновленим територіальним устроєм України... Однак такі дані просто недоступні, оскільки більшість статистичних даних збиралися на рівні районів або областей. Ми кілька разів спілкувалися з Державною службою статистики і отримали інформацію про те, що з огляду на війну, яка триває, не планується збір даних на рівні громад. Перший збір даних на рівні громад заплановано на 2028 рік", - повідомив він.

З огляду на відсутність даних на рівні громад, розробники НТМУ наразі використовують аналітичний підхід для розподілу даних на рівні областей на громади.

"Якщо говорити про обмеження та проблеми активного та ефективного використання моделей, то їх три: релевантні, актуальні та надійні дані, законодавство, що визначає варіанти використання моделей для формування державної політики, ставлення та світогляд осіб, які відповідають за ухвалення рішень/формування державної політики. У рамках цього проєкту ми розв'язуємо основні проблеми, пов'язані з даними; розробляється проєкт нормативно-правового акта щодо збору даних. Але зміна світогляду і використання моделі та інституційної спроможності займе більше часу", - зазначив Рахман.

Проєкт "Підтримка органів влади України в розробленні національної транспортної моделі та майстер-плану" реалізується за фінансової підтримки ЄС, виділена допомога €4 млн 699 тис. 906, період реалізації 02.07.2018 - 31.10.2024.

https://euneighbourseast.eu/projects/eu-project-page/?id=443

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

"Vodafone Україна" на пропозицію викупу євробондів на $1,1 млн отримав майже в 250 разів більше заявок

НБУ за єдині правила кредитування військових на базі рішенні уряду, monobank пропонує міжбанківський меморандум

Україна в 2024р вперше вичерпала квоту на поставку біоетанолу в ЄС, 62% поставок забезпечили приватні виробники - Южаніна

ПриватБанк оцінює свою частку на ринку автокредитування у 44%

Експорт зерна в червні 2025р. досяг майже 0,5 млн тонн - Мінагрополітики

Засновник та CEO "Біосфери" Здесенко ставить мету за три роки виростити в компанії CEO, щоб самому піти в борд

Експорт борошна і круп із України до ЄС становить 75%, він під загрозою через злиття з квотою на пшеницю

В Україні 2025 р. побудують два підприємства з переробки зерна на борошно і крупи – галузева асоціація

ДТЕК з початку 2025 р. ввів сім нових вугільних лав

НКЦПФР затвердила пілотний проєкт переходу від ПІФ до КІФ

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА