Інтерфакс-Україна
07:54 11.10.2024

Держфлот Естонії має намір у 2027 р. отримати пором на електротязі

2 хв читати
Держфлот Естонії має намір у 2027 р. отримати пором на електротязі

Естонське держпідприємство Riigilaevastik ("Державний флот", перебуває у віданні міністерства клімату) оголосило тендер на будівництво нового порома, повідомляє пресслужба міністерства клімату.

Пором має вміщати до 500 пасажирів і до 130 легкових автомобілів. Термін подання заявок на тендер закінчується 10 грудня 2024 року. Судно має бути побудовано не пізніше лютого 2027 року і, згідно з планами, почне роботу навесні того ж року.

Головна енергетична установка нового порома живитиметься переважно від електроакумуляторів, які заряджатимуться в порту. За необхідності в роботу включатимуться допоміжні генератори, що працюють на біодизельному паливі. Вони можуть знадобитися для експлуатації судна в особливих випадках, наприклад, в екстремальних льодових умовах.

"Основним джерелом енергії для судна залишиться електрика, надійність поставок якої існує вже сьогодні, крім того, ми зберегли в конструкції судна можливість використання водню", - сказав директор служби розвитку держфлоту Сандер Сяеск. Його слова наводить пресслужба.

Це буде п'ятий за рахунком пором для зв'язку з островами біля західного узбережжя Естонії.

"Новий пором за розмірами і місткістю буде аналогічним до вже активних поромів, але буде в рази економічнішим і екологічнішим", - зазначив міністр інфраструктури Володимир Свєт.

"Нам необхідно забезпечити гарне й ефективне сполучення між материком і островами Сааремаа та Хійумаа, і п'ятий пором відіграє тут важливу роль. Я радий, що ми також дедалі активніше впроваджуємо більш екологічні технології в морському секторі", - додав Свєт.

Проєкт п'ятого порома буде на 65% фінансуватися з Фонду підтримки енергоефективності та зниження впливу на довкілля ЄС.

Внесок естонської держави становитиме близько 35%. Спочатку держава планувала використовувати для п'ятого порома між материком і островами більше судно з водневим двигуном.

Тендер на укладення контракту на проєктування і будівництво водневого судна завершився безрезультатно 4 квітня 2024 року.

Хоча водень розглядається судноплавною галуззю як один із альтернативних видів палива майбутнього, досвід весняних закупівель, як пише BNS, засвідчив, що суднобудівники поки що не готові до впровадження водневих систем на пасажирських суднах у таких масштабах, оскільки це буде пов'язано з дуже високим ступенем ризику.

 

 

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Зростання сільського господарства підняло темпи приросту ВВП у серпні до 8% - ІЕД

Бізнес закликав уряд та Раду скасувати вивізне мито на сою та ріпак

"Київтеплоенерго" заявляє про черговий обшук офісу Нацполіцією і безпідставний зрив роботи підприємства

Україна та ЄБРР уклали чергову грантову угоду для реалізації проєктів на ЧАЕС

Регіональними програмами компенсацій у межах "єОселі" скористалися 1,2 тис. позичальників

Apartel resorts шукає ділянку під п’ятизірковий готель у центрі Львова

НБУ дозволив купівлю валюти для поштових відправлень до США та врегулював питання різних лімітів

Середня інвестиція в українську курортну нерухомість зросла до $150-200 тис.

"Укрнафта" ребрендувала вісім колишніх АЗК Shell у Київській області

Уряд продовжив на ОЗП 2025/2026 проєкт допомоги населенню прифронтових регіонів LNG, включив до нього Запоріжжя

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА