Економіка

Кияни заборгували за тепло і гарячу воду 8 млрд грн

Заборгованість киян за теплопостачання та гаряче водопостачання зросла порівняно з початком опалювального сезону на 6,5% і досягла 8 млрд грн, повідомив директор СП "Енергозбут" КП "Київтеплоенерго" Костянтин Лопатін.

"Ситуація із заборгованістю станом на сьогодні, на жаль, залишається складною. Переважна більшість киян своєчасно і в повному обсязі сплачує за отримані послуги з теплопостачання та гарячого водопостачання, але загальна заборгованість все ж зростає. Порівняно з початком цього ОЗП вона збільшилася майже на 6,5% і становила на початок березня 8 млрд грн, з яких 5 млрд грн - це борг за опалення і майже 3 млрд грн – за гаряче водопостачання", – сказав Лопатін під час брифінгу щодо підсумків опалювального сезону 2024/2025 у Київінформі у понеділок.

Він зазначив, що "Київтеплоенерго" пропонує споживачам закривати свої борги в досудовому порядку через договір реструктуризації на комфортних для них умовах.

Водночас Лопатін наголосив, що у разі відсутності у споживачів бажання це робити "у підприємства немає іншого виходу, як проводити і посилювати боротьбу з боржниками в судовому порядку".

"І систематична практика штрафних санкцій, і судові рішення дуже ефективні і дійсно впливають на системних боржників. Станом на зараз у районних судах Києва перебуває 1,5 тис. матеріалів про стягнення заборгованості за послуги, й щодня готуються нові матеріали та виносяться рішення", – зазначив директор "Енергозбуту".

Він звернув увагу, що з початку 2024 року скасовано мораторій на штрафні санкції, тому підприємство нараховує 0,01% пені за кожну добу простроченого грошового зобов’язання, вона підлягає сплаті в обов’язковому порядку. За його словами, якщо справа розглядається в суді, то до пені додаються ще інші фінансові санкції: інфляційні нарахування та 3% річних.

Лопатін наголосив, що борги за комунальні послуги можуть врешті призвести до накладання арешту на користування коштами на рахунках, а також на нерухоме майно та авто.

За словами заступника голови Київської міської державної адміністрації Петра Пантелеєва, з аналізу боржників видно, що споживачі, які не платять за послуги, відносяться здебільшого до тих, хто має таку можливість, але вважає плату за комуналку "другорядним питанням".

Реклама
Реклама

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ