Інтерфакс-Україна
12:24 09.06.2025

Засновник та CEO "Біосфери" Здесенко ставить мету за три роки виростити в компанії CEO, щоб самому піти в борд

4 хв читати
Засновник та CEO "Біосфери" Здесенко ставить мету за три роки виростити в компанії CEO, щоб самому піти в борд

Засновник та CEO Корпорації "Біосфера" Андрій Здесенко, в який рік тому було створено дорадчу раду (advisory board) для подальшої трансформації компанії та її розвитку на зовнішніх ринках, планує за три роки перейти на роботу в раду (борд).

"Замість мене через якийсь час – я ставлю мету три роки – буде СЕО, якого потрібно буде у компанії виростити", – сказав Здесенко в інтерв’ю агентству "Інтерфакс-Україна".

Засновник та глава компанії додав, що вважає за найкраще, щоб головою ради був незалежний член, як сьогодні у дорадчій раді головою є Мартін Фреч (Martin Frech), який має великий досвід роботи в галузі харчових продуктів та товарів для дому, зокрема, в дистрибуції та виробництві в компанії DKSH.

"Він іноземець, у нього великий досвід роботи у великих американських і канадських корпораціях, прекрасно вміє керувати членами борду – це важливо, тому що це не його співробітники. Я все ж таки звик до певного домінування як СЕО, як власник, а голові борду потрібно більше толерантності, більше дипломатії, виваженості – це величезний досвід, якого в мене просто немає", – пояснив Здесенко.

Він нагадав, що у 2022 році як пілотний проєкт перед створенням борда радником в компанії працював Петро Чернишов, який у 2006-2014 роках він очолював Carlsberg в Україні, у 2015-2018 роках – "Київстар", а потім кілька років був членом наглядової ради "Фармаку".

За словами Здесенка, тоді ж "Біосфера" купила австрійський бренд Alufix разом із чотирма філіями та виробництвом у Румунії (Фегераш), після чого по суті з експортера перетворилася у міжнародну компанію з офісами у Польщі, Словаччині, Угорщині, Австрії та заводом у Румунії при існуючому виробництві в Естонії (Таллінн), і сьогодні, окрім заводу в Естонії, корпорація має близько 70 співробітників, які працюють у Європі.

"Advisory Board потрібен був для створення "Біосфера 2.0"…. Advisory Board був створений, в першу чергу, щоб допомагати рухатись "Біосфері 2.0" та розвиватися на міжнародних ринках", – зазначив засновник та глава корпорації.

Він уточнив, що за рекомендацією засновника і власника RedHead Family Corporation, президента "Асоціації власників сімейних компаній України" (FBN Ukraine) Владислава Бурди була найнята американська компанія Generation6, що спеціалізується на підборі бордів для сімейних бізнесів чи founder-led бізнесів. З більш ніж 400 претендентів була сформована рада. В неї, окрім Фреча, увійшли також Майкл Нортон — провідний маркетинговий стратег зі США, Джош Гейм — консультант з інновацій та стратегій та Мойца Домітер — HR-директорка, професорка. Секретарем ради стала одеситка Інеса Голубова, яка зараз, в основному, працює за кордоном та є експерткою з розвитку лідерства, executive coach і консультанткою з організаційного розвитку.

"Після трьох зустрічей я зрозумів, що наші борд-мембери, на жаль, не розуміють в яких умовах ми працюємо, і вони не до кінця відчувають це. І ці поради вони дають зі своєї точки зору. Нам потрібен був у борді українець, який розуміє, чим живе й дихає Україна", – пояснив Здесенко появу в раді CEO Nemiroff Юрія Сорочинського, оскільки ця компанія схожа з "Біосферою" за структурою бізнесу.

"Я керувався тим, що борд має ухвалювати швидкі рішення, бути ефективним, ставити запитання – нам не до дипломатії зараз, нам потрібно дуже багато працювати. Тому в нас зараз у борді три американці, одна європейка й один українець", – підсумував засновник корпорації.

У травні цього року "Біосфера" увійшла до числа переможців міжнародної премії Private Company Boards of the Year 2025 — щорічної відзнаки, яку присуджують приватним компаніям за впровадження високих стандартів корпоративного управління. Як зазначалося, вона присуджена за ефективну модель корпоративного управління та успішний кейс створення дорадчої ради в умовах повномасштабної війни, а також високий рівень підбору членів борду.

Корпорація "Біосфера" – найбільша в Україні з виробництва та дистрибуції товарів для дому та особистої гігієни та один з крупних гравців в цій галузі у Східній Європі та Центральній Азії з оборотом на рівні біля $175 млн. Продукція компанії представлена у більш ніж 25 країнах, а виробничі потужності складаються з 6 заводів в Україні та Європі. У створений за понад 27 років діяльності "Біосфера" портфель з 21 власного бренду входять, серед іншого, "Фрекен БОК", Smile, Novita, Lady Cotton, PRO service, Alufix, Vortex.

Наприкінці 2023 року компанія запустила новий напрям Tea&Food з власним виробництвом Cupsoul, представлений такими брендами чаю як Graff та Ritz Barton.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

НБУ планує запустити національний інноваційний хаб для фінсектора у 2026 році

Доходи загального фонду держбюджету в жовтні-2025 виросли на 41,6% до жовтня-2024 завдяки грантам

"Укрзалізниця" планує довести євроколію до Львова до кінця 2027р

Кабмін тимчасово продовжив заборону експорту необробленої деревини напередодні завершення мораторію

США і Китай наступного тижня підпишуть торговельну угоду - міністр фінансів

Мінекономіки запустило опитування експортерів щодо вітчизняного бренду та потреб інструментів підтримки

Fitch підтвердило рейтинг ПроКредит Банку на рівні "CCC"

ЄІБ розглядає фінансування проєкту забезпечення Миколаєва питною водою вартістю EUR70 млн

Учасниками програми "ВідновиДІМ" тепер можуть бути лише ОСББ з пошкодженнями від 1 млн грн

Ощадбанк та Укрексімбанк тимчасово закрили торговельно-офісний комплекс Gulliver, звинувачують ексвласника

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА