14:07 12.12.2017

"Укрпошта" не вбачає ефективності в обмеженнях на посилки і вважає їх витратними для себе і держави

3 хв читати
"Укрпошта" не вбачає ефективності в обмеженнях на посилки і вважає їх витратними для себе і держави

 Нові обмеження на посилки будуть неефективними і витратними для держави і ПАТ "Укрпошта", вважає глава останнього, Ігор Смілянський.

"Боротьба з контрабандою - дуже важливе завдання для держави ."Укрпошта" повністю підтримує наміри знизити рівень нелегальних перевезень. Однак обраний інструмент навряд чи матиме результат: стягувати мито з посилок з Китаю, де середній чек за статистикою менше $10 вийде дорожчим для держави. На нашу думку, ця ініціатива досить суперечлива", - цитує І.Смілянського прес-служба компанії.

"Укрпошта" прогнозує, що нові надходження в бюджет будуть меншими за витрати держави на адміністрування.

"Досвід країн, які пішли шляхом зменшення розміру безмитного ліміту, демонструє тенденцію зменшення доходів до державного бюджету. Так, після скорочення безмитного ліміту з $200 до EUR22 у Білорусі, за даними регіональних митних служб, відбулося зменшення обсягів імпортних дрібних пакетів" із планових 24 млн шт. до фактичних 12 млн шт.", - наголошується в повідомленні.

Крім того, згідно з ним, на цьому тлі в Білорусі спостерігається активізація "сірих" перевізників, що доставляють імпортні відправлення нелегальними каналами через Росію.

"Механізмів обійти це обмеження безліч, наприклад, оформити замовлення на близьких або скористатися за відповідну плату послугами юридичних осіб (на яких обмеження не поширюється)", - зазначив І.Смілянський.

При цьому, за його словами, зменшується конкуренція на ринку і створюються додаткові перешкоди для клієнтів. Ті, хто раніше обходив норми податкового законодавства, зможуть робити це знову - досить подивитися на великих імпортерів, які працюють як сотні або тисячі ФОП.

"По-друге, не визначені механізми мита. Жодним чином не зрозуміло, як держава адмініструватиме "четверту посилку"? Міністерство фінансів виступало з ініціативою створення бази одержувачів, що мало працювати в онлайн-режимі та об'єднувати всіх гравців логістичного ринку. Якщо дві посилки прийдуть одночасно "Укрпоштою", а дві - іншим оператором - з яким визначати мито? Яким чином збирати персональні дані (ІПН) із зарубіжних майданчиків, як цей реєстр має працювати в некомп’ютерізованних офісах сільської місцевості? Відповідей на ці та інші питання немає", - говорить глава "Укрпошти".

Тому, на його думку, цілком зрозуміло, що учасники ринку і Європейська бізнес асоціація розкритикували законопроект.

"Зате, протягнути цю ініціативу вирішили без обговорень в один день внесенням змін до Податкового Кодексу. Між тим, вимоги закону від держави потребують створення і підтримки захищеної ІТ-системи для зберігання даних, впровадження системи реєстраційних номерів для нерегулярних імпортерів, контролю стандартів якості процедур митного оформлення тощо", - нарікає І.Смілянський.

Оператори, таким чином, мають зазнати витрати на збір, аналіз і перевірку даних для імпорту, витрати для оформлення митних декларацій, впровадження системи реєстраційних номерів для нерегулярних імпортерів тощо.

"За нашими підрахунками загальні витрати лише на ІТ становитимуть понад 150 млн грн", - уточнює глава "Укрпошти".

Також він вказує, що кінцевий споживач послуги отримає значне збільшення часу очікування відправлень і збільшення тарифів, якими оператори компенсуватимуть фінансові витрати. Оскільки значно зросте кількість відправлень для оформлення, пропорційно зросте час, необхідний для цього, кількість митних інспекторів, кількість співробітників "Укрпошти" або інших операторів, необхідних для супроводу цих відправлень тощо

"Клієнт не радий буде відстояти в черзі і дізнатися, що для того, щоб отримати посилку за $5 (наприклад з AliExpress), необхідно піти і заплатити мито в розмірі $1. І це за умови, що єдина державна база на зависне, як це щороку відбувається з системою електронного декларування. При цьому замовлений товар на внутрішньому ринку у посередників коштуватиме набагато дорожче. І кому це вигідно?", - резюмував І.Смілянський.

Як повідомлялося, Верховна Рада ввела обмеження на безподаткові пересилання товарів фізичним особам у міжнародних поштових та експрес-відправленнях: тепер їх може бути максимум три протягом одного календарного місяця сумарною фактурною вартістю до EUR150, тоді як, починаючи з четвертої посилки, вони вже будуть обкладатися податком, митом і акцизом.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

РЕКЛАМА

ОСТАННЄ

Повноцінне відновлення експорту через морські порти для українського агросектору безальтернативне - УЗА

Україна до кінця травня експортує всі залишки зерна, що призведе до підвищення цін у країні та світі, - УЗА

"Укренерго" застосовуватиме графіки обмеження промспоживачів в умовах дефіциту в період весняно-літньої ремонтної кампанії - CEO

У четвер буде застосовано графіки обмеження для промспоживачів із 18:00 до 22:00 - "Укренерго"

Україна розраховує на розблокування допомоги США на 2024 рік - Шмигаль

ЄС виділить Україні ще EUR1,5 млрд перехідного фінансування Ukraine Facility наступного тижня

Ferrexpo завершило 2023 рік із чистим збитком $84,8 млн

Україна експортувала українським морським коридором 40 млн т вантажів, скоротивши їх обробку в Дунайських портах на 16% у 1 кв.

Шмигаль обговорив з президентом Світового банку ситуацію в енергетичному секторі України

"Кернел" повідомив про значне погіршення діяльності через ракетні атаки РФ

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА