Інтерфакс-Україна
17:32 02.03.2018

Допуск сьогодні приватної тяги на залізниці - евтаназія для "Укрзалізниці" - Кравцов

2 хв читати
Допуск сьогодні приватної тяги на залізниці - евтаназія для "Укрзалізниці" - Кравцов

Відкритий допуск приватних операторів на ринок рухомого залізничного складу призведе до переділу рентабельних маршрутів, втрати "Укрзалізницею" більшості з них, вважає в. о. голови правління ПАТ "Укрзалізниця" Євген Кравцов.

Таку думку він висловив на розширеному засіданні логістичного комітету з формування конкурентного середовища на ринку залізничних перевезень у Європейській Бізнес Асоціації в Києві у п'ятницю.

Є.Кравцов наголосив, що наразі лише два з чотирьох видів залізничних перевезень (47% від загального вантажообігу) є достатньою мірою прибутковими й лише третина всієї колійної інфраструктури рентабельна.

Водночас, за його словами, пасажирські перевезення залишаються збитковими, а галузь постійно зазнає системного недофінансування в частині капінвестицій.

Крім того, в. о. голови правління повідомив, що нині "Укрзалізниця" перевозить близько 82% усіх вантажів у країні, тому простору для розвитку ринку за рахунок інших видів транспорту також немає.

За словами Є.Кравцова, в разі відкриття ринку залізничної тяги без відповідних компенсаторів близько 50% ринку вантажів, пов'язаного з основними промисловими групами, перейде від "Укрзалізниці" до пов'язаних із ними приватним операторам.

"У таких умовах (за 50-відсоткового переходу на приватну тягу) "Укрзалізниця" буде змушена: на 50% підвищити тарифи на перевезення інших вантажів, зокрема зернових і будівельних; скоротити близько 25% співробітників (65 тис.); прискорено скоротити нерентабельні напрями (18% загальної протяжності колії); в середньостроковій перспективі скоротити до 40% інфраструктури; значно зменшити обсяги вагонних відправлень, що негативно позначиться на малому та середньому бізнесі", - зазначається у представленій на заході презентації "Укрзалізниці".

Є.Кравцов наголосив, що для адекватного відкриття ринку залізничної тяги без негативного впливу на "Укрзалізницю" необхідно, насамперед, ухвалити новий закон про залізничний транспорт, на державному рівні розробити порядок доступу до інфраструктури, держреєстр залізничного транспорту, систему тарифікації послуг залізничної інфраструктури, а також порядок ліцензування перевізників і сертифікації рухомого складу.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Україна за 2 міс. має домовитися про збільшення квот, інакше у серпні-вересні агроекспорт в ЄС зупиниться

Майбутній обсяг квот може бути не такий, як у попередніх умовах лібералізації торгівлі, допускає Стефанішина

Уряд звернеться до Ради, якщо в 2-му півріччі буде потреба у збільшенні видатків на ЗСУ, - Шмигаль

Валютна лібералізація НБУ відповідатиме принципу "нові гроші – нові умови", обсяг старих зобов’язань завеликий

Капіталізація Tesla впала на $153 млрд через публічну сварку Маска з Трампом

НБУ фіксує спад чистого попиту на готівковий долар за незмінності попиту на євро

Прибуток видобувної галузі України у 2024р подвоївся за зростання виручки на 27,8% – дослідження

Єврокомісія оприлюднила обсяги квот на українську агропродукцію після завершення дії автономних торговельних заходів

BGV Group відновлює роботу заводів "Аерок" та продаж продукції під брендом Poriston

Експорт е/е у травні скоротився на 41%, імпорт виріс на 4% – DiXi Group

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА