Інтерфакс-Україна
14:55 28.03.2019

АМКУ розслідує зміну МАУ, Ryanair і Wizz Air правил провезення ручного багажу

3 хв читати
АМКУ розслідує зміну МАУ, Ryanair і Wizz Air правил провезення ручного багажу

Київське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України (АМКУ) розпочало розслідування щодо зміни норм провезення ручного багажу найбільшою українською авіакомпанією "Міжнародні авіалінії України" (МАУ), а також авіакомпаніями-лоукостерами Ryanair (Ірландія) і Wizz Air (Угорщина).

Про це написав глава київського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України Олексій Хмельницький у своїй колонці на сайті "Економічна правда" у четвер.

"Київське обласне тервідділення АМКУ розпочало дослідження і збір доказів, зокрема готуємо опитування споживачів і конкурентів щодо можливих ознак порушення конкурентного законодавства України в діях авіакомпанії "Міжнародні авіалінії України" та інших авіаперевізників", - зазначив він, наголосивши, що дослідження стосується також Ryanair і Wizz Air.

Нові правила МАУ набули чинності з 15 січня 2019 року і полягають у тому, що пасажири, в квитки яких не передбачено перевезення зареєстрованого багажу, зможуть взяти з собою на облавок літака лише одне місце ручної поклажі вагою до 7 кг і розмірами не більше ніж 55х40х20 см, а також верхній одяг і парасольку безкоштовно і ще одну додаткову одиницю ручної поклажі вагою до 5 кг і розмірами не більше ніж 40x30x10 см за додаткові EUR15. Будь-які додаткові особисті речі, зокрема пакети Duty Free, ноутбук, преса для читання, фотоапарат, бінокль тощо - вважатимуть окремим місцем ручної поклажі або багажу і будуть прийняті до перевезення лише після сплати встановленого за їх перевезення тарифу.

Як зазначає О.Хмельницький, раніше авіакомпанії-лоукостери Wizz Air (Угорщина) і Ryanair (Ірландія) також змінили правила перевезення ручної поклажі, зробивши платними всі сумки на колесах з 1 листопада 2018 року і пославшись на необхідність забезпечення дешевизни квитків.

"Але МАУ ніколи не позиціонувала себе як перевізчік-лоукостер. МАУ - найбільша компанія з перевезення пасажирів в Україні. Більш того, введення МАУ нових умов перевезення ручної поклажі ніяк не вплинуло на ціну квитків і якість послуг", - наголошує він.

О.Хмельницький зазначає, що під час пошуку квитків на сайті авіакомпанії першою з'являється ціна на найнижчий за вартістю тариф, і лише під час вибору відповідного рейсу відкривається весь перелік тарифів.

"Тобто, споживач послуги купує квиток не за тією ціною, яку він першою побачив під час пошуку, а за значно вищою, яка дозволила б йому узяти з собою достатньо багажу для подорожі, хоча б на 4-5 днів", - вважає О. Хмельницький.

За його словами, такий підхід можна трактувати як введення споживача в оману.

"Припускаємо, що у споживачів може скластися хибне враження про реальну вартість квитка", - заявив О.Хмельницький.

Він також нагадав, що Італійське антимонопольне відомство (Autorità Garante della Concorrenza e del Mercato, AGCM) вже штрафувало Ryanair і Wizz Air за зміну політики провезення ручного багажу на EUR3 млн і EUR1 млн відповідно.

"Це рішення я вважаю перемогою не лише у справі захисту прав споживачів, а й в боротьбі за добросовісну конкуренцію. Наслідки цього рішення виходять далеко за межі Італії і впливають на всю Європу, зокрема і на Україну", - зазначив О. Хмельницький.

За його словами, вчинення дій щодо недобросовісної конкуренції призводить до накладення штрафу в розмірі до 5% доходу від реалізації продукції/послуг підприємства за останній звітний рік, що передував року, в якому накладається штраф.

Як повідомлялося, МАУ з 15 січня 2019 року змінила правила перевезення ручної поклажі на всіх своїх рейсах, скоротивши кількість предметів, дозволених для безкоштовного перевезення в салоні, до одного предмета верхнього одягу і парасольки. Нові норми перевезення ручної поклажі залежать від базового тарифу і/або класу обслуговування, за яким придбано квиток.

Раніше лоукост-авіакомпанії Wizz Air і Ryanair посилили правила перевезення ручної поклажі, зробивши їх платними з 1 листопада 2018 року.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Мінрозвитку розпочало розробку Концепції розвитку інфраструктури зарядних станцій для електротранспорту

Працівники "Запоріжсталі" закликають не підвищувати тарифи на вонтажні перевезення, бо це вдарить по конкурентоспроможності

Київ спрямував 548 млн грн на безперебійне водопостачання й водовідведення до 2026 року

Аграрії зібрали 37,6 млн т зернових та 14,7 млн т олійних – на 16,7% та 21,2% менше, аніж на цю дату торік

Німеччина вносить EUR60 млн у Фонд підтримки енергетики України - Свириденко

Улютін виступає за запровадження добровільної накопичувальної пенсійної системи, а не обов'язкової

Закон про безпеку та інтероперабельність залізничного транспорту планується ухвалити у 2025 році

Уряд працює над відновленням Дорожнього фонду, але з включенням в нього залізниці та міського транспорту

Уряд виділив 8,4 млрд грн на імпорт газу для опалювального сезону – Свириденко

Інвестиції в статутний капітал в рамках стимулюючої валютної лібералізації у вересні досягли $56 млн

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА