АМКУ розслідує зміну МАУ, Ryanair і Wizz Air правил провезення ручного багажу
Київське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України (АМКУ) розпочало розслідування щодо зміни норм провезення ручного багажу найбільшою українською авіакомпанією "Міжнародні авіалінії України" (МАУ), а також авіакомпаніями-лоукостерами Ryanair (Ірландія) і Wizz Air (Угорщина).
Про це написав глава київського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України Олексій Хмельницький у своїй колонці на сайті "Економічна правда" у четвер.
"Київське обласне тервідділення АМКУ розпочало дослідження і збір доказів, зокрема готуємо опитування споживачів і конкурентів щодо можливих ознак порушення конкурентного законодавства України в діях авіакомпанії "Міжнародні авіалінії України" та інших авіаперевізників", - зазначив він, наголосивши, що дослідження стосується також Ryanair і Wizz Air.
Нові правила МАУ набули чинності з 15 січня 2019 року і полягають у тому, що пасажири, в квитки яких не передбачено перевезення зареєстрованого багажу, зможуть взяти з собою на облавок літака лише одне місце ручної поклажі вагою до 7 кг і розмірами не більше ніж 55х40х20 см, а також верхній одяг і парасольку безкоштовно і ще одну додаткову одиницю ручної поклажі вагою до 5 кг і розмірами не більше ніж 40x30x10 см за додаткові EUR15. Будь-які додаткові особисті речі, зокрема пакети Duty Free, ноутбук, преса для читання, фотоапарат, бінокль тощо - вважатимуть окремим місцем ручної поклажі або багажу і будуть прийняті до перевезення лише після сплати встановленого за їх перевезення тарифу.
Як зазначає О.Хмельницький, раніше авіакомпанії-лоукостери Wizz Air (Угорщина) і Ryanair (Ірландія) також змінили правила перевезення ручної поклажі, зробивши платними всі сумки на колесах з 1 листопада 2018 року і пославшись на необхідність забезпечення дешевизни квитків.
"Але МАУ ніколи не позиціонувала себе як перевізчік-лоукостер. МАУ - найбільша компанія з перевезення пасажирів в Україні. Більш того, введення МАУ нових умов перевезення ручної поклажі ніяк не вплинуло на ціну квитків і якість послуг", - наголошує він.
О.Хмельницький зазначає, що під час пошуку квитків на сайті авіакомпанії першою з'являється ціна на найнижчий за вартістю тариф, і лише під час вибору відповідного рейсу відкривається весь перелік тарифів.
"Тобто, споживач послуги купує квиток не за тією ціною, яку він першою побачив під час пошуку, а за значно вищою, яка дозволила б йому узяти з собою достатньо багажу для подорожі, хоча б на 4-5 днів", - вважає О. Хмельницький.
За його словами, такий підхід можна трактувати як введення споживача в оману.
"Припускаємо, що у споживачів може скластися хибне враження про реальну вартість квитка", - заявив О.Хмельницький.
Він також нагадав, що Італійське антимонопольне відомство (Autorità Garante della Concorrenza e del Mercato, AGCM) вже штрафувало Ryanair і Wizz Air за зміну політики провезення ручного багажу на EUR3 млн і EUR1 млн відповідно.
"Це рішення я вважаю перемогою не лише у справі захисту прав споживачів, а й в боротьбі за добросовісну конкуренцію. Наслідки цього рішення виходять далеко за межі Італії і впливають на всю Європу, зокрема і на Україну", - зазначив О. Хмельницький.
За його словами, вчинення дій щодо недобросовісної конкуренції призводить до накладення штрафу в розмірі до 5% доходу від реалізації продукції/послуг підприємства за останній звітний рік, що передував року, в якому накладається штраф.
Як повідомлялося, МАУ з 15 січня 2019 року змінила правила перевезення ручної поклажі на всіх своїх рейсах, скоротивши кількість предметів, дозволених для безкоштовного перевезення в салоні, до одного предмета верхнього одягу і парасольки. Нові норми перевезення ручної поклажі залежать від базового тарифу і/або класу обслуговування, за яким придбано квиток.
Раніше лоукост-авіакомпанії Wizz Air і Ryanair посилили правила перевезення ручної поклажі, зробивши їх платними з 1 листопада 2018 року.