19:32 03.02.2020

Коронавірус може призвести до профіциту на ринку нафти

3 хв читати
Коронавірус може призвести до профіциту на ринку нафти

Міжнародне рейтингове агентство Fitch Ratings вважає, що триваюче поширення коронавірусу може стримати зростання попиту на нафту, що призведе до посилення перевиробництва через збільшення видобутку в Бразилії, Норвегії та США.

"Розмір профіциту залежатиме від тривалості спалаху і здатності країн ОПЕК+ скоригувати обсяги видобутку в разі необхідності, - наголошується в повідомленні агентства. - Ми очікуємо, що ціни на нафту залишаться вкрай нестабільними в 2020 році, а геополітична напруженість і економічні настрої будуть ключовими факторами".

Нафтовий ринок перебуває під тиском із початку спалаху захворювання: ціна марки Brent впала з майже $70 за барель на початку січня до нижче $56 за барель зараз.

У разі суттєво більш низьких котирувань, ніж передбачалося раніше, й ослаблення ринкових настроїв, для нафтогазових компаній із рейтингом категорії "В" вихід на ринки капіталів може стати більш складним. Це може призвести до збільшення кількості дефолтів у секторі, зазначає Fitch.

Водночас рейтинги китайських нафтогазових компаній (CNPC/PetroChina, Sinopec і CNOOC) прив'язані до суверенних рейтингів, тому ситуація, що склалася, не зробить негайного впливу на них.

Масштаб зниження попиту на нафту важко оцінити на цьому етапі, але він формуватиметься сукупним впливом скорочення авіаперевезень і внутрішніх автомобільних перевезень, а також більш тривалим періодом зупинення виробничої діяльності, вважають експерти.

Влада КНР продовжила новорічні канікули й ізолювала майже 50 млн осіб, що проживають у провінції Хубей, яка залишається найбільш постраждалою. Кілька інших провінцій обмежили поїздки і рекомендували компаніям залишатися закритими принаймні до кінця поточного тижня.

"Вплив на внутрішнє споживання нафтопродуктів у Китаї залежатиме від того, наскільки швидко промислова діяльність повернеться до нормального рівня. Відновлення попиту на імпортну нафту може зайняти ще більше часу, оскільки НПЗ, які зіткнулися з надлишком потужностей ще до спалаху вірусу, матимуть поглинути надлишкові запаси", - йдеться в повідомленні Fitch.

На частку КНР припадає майже 15% світового споживання нафти. Крім того, країна є основним двигуном його зростання. Так, протягом останніх п'яти років на КНР припадало в середньому 36% від підвищення глобального попиту на нафту. За прогнозом міністерства енергетики США, в 2020 році ця частка могла наблизитися до 40%. Ще 30% зростання світового споживання нафти припадає на інші країни Азії, зокрема Індію.

Навіть без потенційного впливу коронавірусу очікувалося, що світовий ринок нафти цього року буде профіцитним. Міненерго США оцінювало надлишок постачань приблизно у 250 тис. б/д через зростання видобутку в Штатах, Бразилії, Норвегії та Гайані.

Якщо ситуація з епідемією погіршиться, надлишкова пропозиція може виявитися набагато більш значною. Частково це компенсується падінням видобутку в Лівії через збройний конфлікт у країні, проте поки що неясно, як довго виробництво в країні буде обмеженим, зазначають аналітики агентства.

Дії ОПЕК+ із підтримки ринку, а також чутливість сланцевого видобутку в США до цін роблять малоймовірним варіант затяжного падіння котирувань Brent нижче $50 за барель навіть у разі стресового сценарію, вважають у Fitch. Проте ОПЕК+ може знадобитися подальше скорочення видобутку, якщо епідемія триватиме кілька місяців.

"Ми рейтингуємо нафтові та газові компанії, виходячи з нашої оцінки нафти в $62,5 за барель у 2020 році, $60 за барель у 2021 році і $57,5 за барель у 2022 році і далі, - йдеться в повідомленні агентства. - Завдяки реалізованим заходам щодо скорочення витрат більшість виробників нафти і газу відчувають себе комфортно в діапазоні ціни Brent від $50 до $60 за барель".

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

РЕКЛАМА

ОСТАННЄ

Ранній кінець опалювального сезону заощадить до 500 млн куб. м газу

Пропозиція про реструктуризацію євробондів України, ймовірно, міститиме норму про часткове списання боргу

Найбільший виробник соняшникової олії Молдови зупинив два заводи й вимагає відновлення імпорту українського соняшнику

Латвійська airBaltic через три-шість місяців після відновлення польотів може розмістити в Києві п’ять власних літаків

ВВП України зріс у 2023 році на 5,3% - Держстат

Торгівля має бути взаємовигідною для сільгоспвиробників у Польщі та Україні - заява Шмигаля і Туска

"Запоріжкокс" продовжує капремонт коксової батареї №2 з інвестиціями в 60 млн грн, вкладення в оновлення за 2 роки перевищують 276 млн грн - СЕО

Шмигаль за результатами українсько-польських урядових консультацій: Розуміємо, як будемо рухатися

Прямі збитки українських ритейлерів через війну сягають майже $2,5 млрд - дослідження

"Укрнафта" планує завершити ребрендинг АЗК Glusco у квітні

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА