18:20 04.02.2020

Мінінфраструктури оспорить рішення суду про призупинення концесії Херсонського морпорту

4 хв читати
Мінінфраструктури оспорить рішення суду про призупинення концесії Херсонського морпорту

Міністерство інфраструктури України не згідне з рішенням Шостого апеляційного адміністративного суду Києва про призупинення дії наказу міністерства №16 від 21 січня 2020 року про затвердження результатів концесійного конкурсу та визначення концесіонера майнового комплексу Морського торговельного порту "Херсон".

Як зазначено на сайті Мінінфраструктури, відповідне рішення суду ухвалено без належної оцінки аргументів міністерства, тому відомство домагатиметься оскарження цього рішення в судовому порядку.

"Сподіваюся, Феміда пам'ятатиме, що Конституція визначає верховенство права і незалежність суду як головні принципи демократичної держави. Якщо ми хочемо, щоб світові інвестори повірили і прийшли в Україну, саме рівень роботи судової системи буде визначальним", - наголосив міністр інфраструктури Владислав Криклій.

У Мінінфраструктури зазначили, що концесійні конкурси в морських портах "Херсон" і "Ольвія" відбувалися відкрито, прозоро та з дотриманням вимог чинного законодавства.

"Інвестори з усього світу уважно слідкують за тим, чи гарантується дотримання їхніх прав та інтересів в Україні і чи неупереджено діє судова система країни", - зазначили в міністерстві.

За даними Мінінфраструктури, ТОВ "Спеціальна компанія морський порт Херсон" (консорціум "Аскет Шиппінг" і "Глобал Грейн", Україна) було допущено до участі в концесійному конкурсі, проте конкурсна комісія міністерства не отримала підтвердження наявності у цієї компанії ліквідних активів (грошей на банківських рахунках або цінних паперів) у розмірі, еквівалентному $8 млн.

Наказ №10 від 17 січня 2020 року про скасування рішення про допуск "Спеціальної компанії морський порт Херсон" до участі в концесійному конкурсі було оприлюднено на сайті Мінінфраструктури.

За даними міністерства, таке рішення було ухвалено з огляду на те, що для відповідності фінансовому критерію компанія-заявник посилалася на інвестиційні сертифікати емітента ТОВ КУА "Український капітал" і подала у складі заявки на участь у конкурсі звіт про незалежну оцінку ринкової вартості цінних паперів, які були оцінені за вартістю, у 80 разів більшою за номінальну.

"У зв'язку з цим у конкурсної комісії виникли обґрунтовані сумніви щодо ринкової оцінки цих цінних паперів", - зазначили в міністерстві.

11 січня 2020 року на адресу конкурсної комісії надійшла рецензія Фонду державного майна України на звіт про незалежну оцінку ринкової вартості цінних паперів компанії-заявника.

"Класифікація звіту та висновки ФДМ, які містяться в рецензії, вказують на те, що звіт містить неповну та неточну інформацію. У свою чергу це означає, що: мав місце факт подання заявником у складі заявки неповної та неточної інформації; звіт не може бути прийнятий до уваги для підтвердження відповідності фінансовому критерію", - наголосили в Мінінфраструктури.

У зв'язку з цим міністерство як концесієдавець своїм наказом від 17 січня 2020 року скасувало рішення про допуск ТОВ "Спеціальна компанія морський порт Херсон" до участі в концесійному конкурсі.

Отже, як наголошують у Мінінфраструктури, конкурсна комісія і міністерство діяли відповідно до положень конкурсної документації та законодавства України.

Як повідомлялося, переможець концесійного конкурсу в морпорту "Херсон" ТОВ "Рисоіл-Херсон" (консорціум "Петро Ойл енд Кемікалс" та Risoil S.A., Грузія, Швейцарія) вважає конкурс прозорим, але не здивований спробою оскаржити його підсумки в судовому порядку.

Раніше Шостий апеляційний адміністративний суд Києва своїм рішенням призупинив дію наказу Міністерства інфраструктури №16 від 21 січня 2020 року про затвердження результатів концесійного конкурсу та визначення концесіонера майнового комплексу Морського торговельного порту "Херсон".

"Рисоіл-Херсон" перемогла в конкурсі на концесію Херсонського морського торговельного порту.

Згідно з інформацією на сайті Мінінфраструктури України, пропозиції "Рисоіл-Херсон" становили: 7% - ставка концесійного платежу; 12,06 млн грн - фіксований концесійний платіж; додаткові інвестиції за перший і другий роки - по 33,284 млн грн, за третій і четвертий - по 8,321 млн грн; 18,089 млн грн інвестицій у розвиток місцевої інфраструктури, 60 місяців зобов'язання незвільнення працівників порту.

Заявки на участь у конкурсі щодо "Херсона" подали компанії Busserk Liman Isletme Loj (Туреччина), ТОВ "Спеціальна компанія морський порт Херсон" (консорціум "Аскет Шиппінг" і "Глобал Грейн", Україна), ТОВ "Рисоіл-Херсон" (консорціум "Петро Ойл енд Кемікалс" та AT RISOIL, Грузія, Швейцарія), а також ТОВ "Укрморпорт" (Україна).

Про початок проведення конкурсів із пілотних проектів концесії в портовій галузі уряд оголосив 12 вересня 2019 року. З переможцем кожного конкурсу буде укладено договір, сторонами якого стануть Мінінфраструктури, АМПУ, компанія-переможець конкурсу, а також підприємство (SPV, т. зв. проектна компанія), яке створить і зареєструє переможець конкурсу в Україні для реалізації проекту.

Техніко-економічне обґрунтування пілотних проектів у портах "Ольвія" і "Херсон" розробив консорціум міжнародних консультантів, сформований ЄБРР та IFC. Під час підготовки ТЕО було проведено системний аналіз ринку, здійснено фінансову, технічну, екологічну та юридичну експертизи. Крім того, відбулися зустрічі з потенційними вітчизняними та зарубіжними приватними партнерами з метою врахування їхніх пропозицій щодо реалізації проектів.

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА