07:28 16.05.2020

"Мілкіленд" в I кв. збільшила чистий збиток у 2,1 раза

5 хв читати
"Мілкіленд" в I кв. збільшила чистий збиток у 2,1 раза

"Мілкіленд", молочна група з активами в Україні, РФ і Польщі, за січень-березень 2020 року одержала EUR7,62 млн чистого збитку, що в 2,1 разів більше, ніж за аналогічний період 2019 року.

Згідно зі звітом групи на сайті Варшавської фондової біржі, виручка "Мілкіленд" за перший квартал знизилася на 22,8% - до EUR22,79 млн, валовий прибуток - на 37%, до EUR2,29 млн, тоді як операційний збиток зріс у 1, 6 рази - до EUR2,86 млн. "Мілкіленд" збільшив EBITDA з від'ємним значенням у 5,6 раза - до EUR1,25 млн.

Україна забезпечила 36% виторгу групи в першому кварталі 2020 роки (зростання 12 п.п. у річному обчисленні). Виручка сегмента знизилася на 46% до - EUR10,6 млн переважно через зростання цін продажу готової продукції відповідно до загальних тенденцій ринку.

Польща внесла 7% до виручки групи в січні-березні 2020 роки (зниження на 1 п.п.), виручка сегмента знизилася на 18% - до EUR2 млн на тлі зниження обсягів продажів.

Росія була найбільшим географічним сегментом за виручкою для "Мілкіленду" в першому кварталі 2020 року, забезпечивши 57% (зниження на 10 п.п.). Виручка сегмента знизилася на 16% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року і склала EUR16,9 млн, переважно через скорочення обсягів продажів, викликаних зниженням обсягів переробки.

Суцільномолочні молочні продукти були найбільшим сегментом з точки зору доходів (41% виручки в першому кварталі 2020 року проти 51% в першому кварталі 2019 року). Виручка сегмента знизилася в звітному періоді на 38,4% - до EUR9,3 млн на тлі зниження обсягів продажів.

На частку сиру і вершкового масла довелося приблизно 33% від загальної виручки групи в січні-березні 2020 роки (35% в першому кварталі 2019 року). Виручка сегмента знизилася на 26,4% до EUR7,6 млн через зниження обсягів продажів на російському, а також на експортних ринках.

У сегменті "Інгредієнти" виручка виросла на 41% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року до EUR5,9 млн на тлі зростання обсягів продажів, зокрема, на ринку ЄС. Це сприяло зростанню частки в загальній виручці до 26% з 14% у першому кварталі 2019 року.

"Мілкіленд" у першому кварталі 2020 року знизила загальний обсяг продажів на 40% головним чином через наслідки глобальної кризи COVID-19 на ринках операцій групи. Зокрема, спостерігалися більш низькі обсяги продажів сиру, вершкового масла і цільномолочної продукції, що частково компенсувалося збільшенням обсягів продажів сегмента "інгредієнти".

Прагнучи підтримати прибутковість бізнесу, Milkiland Ukraine сфокусувалася на розвитку продажів продуктів з високою доданою вартістю, серед яких інноваційні безлактозні сири і цільні молочні продукти. Однак, за інформацією компанії, масовий імпорт молочних продуктів в Україну, перш за все з ЄС, що посилює конкуренцію на місцевому ринку, разом із обмеженими експортними можливостями на тлі відносно високих цін на сировину, вивели показник EBITDA Milkiland Ukraine у негативну територію (понад EUR0,2 млн з від'ємним значенням проти EUR0,2 млн з позитивним за аналогічний період 2019 року).

Левова частка скорочення обсягів продажів у січні-березні 2020 року, згідно зі звітом компанії, припала на російську дочірню компанію групи - "Останкіно". Одна з причин - нездатність компанії переконати деяких ключових клієнтів, місцевих рітейлерів, збільшити ціни на готову продукцію на полицях відповідно до загальних тенденцій російського ринку молочної продукції. Як результат у звітному періоді співпрацю з деякими ключовими клієнтами було ослаблено або перервано.

Як вказали в "Мілкіленд", друга причина полягає в тому, що "Останкіно" зіштовхнулося з глибокими негативними наслідками кризи COVID-19 в РФ. Суворі карантинні заходи, введені російським урядом, а владою Москви в березні 2020 року, зокрема, містили закриття торгових центрів, обов'язкову самоізоляцію населення. Остання вимога спровокувала міграцію значної кількості жителів Москви з міста протягом періоду карантину. На тлі ситуації, що склалася, продажі "Останкіно" значно знизилися (більш ніж на 40% у вартісному еквіваленті в першому кварталі 2020 року у річному вимірі), що призвело до виходу EBITDA цієї дочірньої компанії у негативну площину.

Крім цього, 6 березня 2020 року Арбітражний суд Курської області РФ прийняв рішення ввести арбітражне управління на ТОВ "Курськ молоко", дочірнього підприємства Milkiland RU. Відтоді група втратила контроль над його діяльністю і фінансові результати "Курськ молоко" були включені в звітність групи тільки частково. Ця ситуація призвела до труднощів з виробництвом і продажем декількох SKU в асортименті продукції Milkiland в Росії, серед них бренди Dobryana і Latter. Нині керівництво групи прагне укласти договір про врегулювання заборгованості з кредиторами ТОВ "Курськ молоко".

Загалом EBITDA Milkiland RU склала EUR1,05 млн з від'ємним значенням проти EUR0,001 млн із позитивним у січні-березні 2019 року.

Milkiland EU в першому кварталі 2020 року повідомила про незначну позитивну прибутковість на рівні EBITDA - EUR0,014 млн у порівнянні з негативним показником EBITDA EUR0,41 млн у першому кварталі 2019 року у зв'язку із поліпшенням цінової кон'юнктури для продажу сухих молочних продуктів в ЄС і в усьому світі.

У першому кварталі 2020 року "Мілкіленд" продовжила розвивати свої продажі на нових експортних ринках. Milkiland Intermarket вдалося збільшити продажі сухих молочних продуктів у першому кварталі 2020 року на 20% в натуральному вираженні в річному обчисленні завдяки відновленню продажів відповідних товарів, вироблених польським дочірнім підприємством групи Milkiland EU на європейському ринку.

Як повідомлялося, "Мілкіленд" планує змінити місце реєстрації з Нідерландів на Кіпр. Компанія планує завершити процес зміни юрисдикції до кінця серпня 2020 року.

Група компаній "Мілкіленд" - великий виробник молочної продукції. Її виробничі потужності в Україні, Росії, Польщі можуть переробляти 1,33 млн тонн молока на рік. В Україні групі "Мілкіленд" належить 10 заводів, що виробляють широкий асортимент молочної продукції, серед них сири, свіжі молочні продукти і масло, які реалізуються під торговими марками "Добряна" і "Коляда". Також група має заводи в Польщі та РФ.

"Мілкіленд" у 2019 році отримав чистий збиток у розмірі EUR11,6 млн, що в 1,7 рази менше, ніж у 2018 році. Його виручка за минулий рік скоротилася на 5,2% - до EUR125,76 млн.

 

юв

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА