Інтерфакс-Україна
16:03 10.11.2020

"Друк грошей" потрібен виключно для підтримки бізнесу в разі запровадження жорсткого локдауну на 2-4 тижні - Милованов

3 хв читати
"Друк грошей" потрібен виключно для підтримки бізнесу в разі запровадження жорсткого локдауну на 2-4 тижні - Милованов

"Друк грошей" потрібен виключно для короткострокової підтримки бізнесу в разі запровадження жорсткого локдауну на два-чотири тижні замість менш ефективного карантину вихідного дня, і такий крок збільшить інфляцію на 0,5%, повідомив екс-міністр економіки і почесний президент Київської школи економіки Тимофій Милованов.

"Коментар про фінансування за рахунок "друку грошей" стосується виключно ситуації з локдауном у найближчі два тижні. Уряд пропонує запровадити локдаун вихідного дня, тобто локдаун наполовину. Моя позиція - запровадити локдаун набагато жорсткіше, але на короткий час - на два-чотири тижні. Для того щоб збити швидкість поширення захворювання. Це критично", - сказав Милованов у коментарі агентству "Інтерфакс-Україна".

Проте жорсткий локдаун, навіть на короткий період, завдасть збитків бізнесу, тому держава має покрити його втрати, додав він.

"З одного боку, нам треба, щоб люди перестали хворіти, з іншого, щоб вони не збанкрутіли. Як це можна зробити? Жорстко закрити бізнес і дати людям гроші за рахунок майбутнього. Це означає, що дефіцит бюджету треба збільшити. Але це все - лише два-чотири тижні. На жаль, ситуація така, що бюджетний дефіцит досить високий зараз, подобається це нам чи ні. Ніхто правди не говорить. Але в якійсь формі гроші треба буде "надрукувати", - пояснив свою позицію екс-міністр економіки.

Він додав, що Україна не може розраховувати на швидке отримання траншу від Міжнародного валютного фонду (МВФ), тому слід шукати інші канали фінансування, один із таких - резерви Національного банку.

"Ці канали можуть бути такі: резерви Нацбанку ("в лоб" не зробиш, але можна) або просто збільшити кількість грошей в економіці без того, щоб не спалювати резерви НБУ. Можна по максимуму витиснути гроші з державних підприємств, за податками, зменшувати видатки державного бюджету (хоча зменшувати видатки під час кризи - дуже погана ідея). Треба утримувати держборг, фінансувати видатки. Усі розуміють, що це складно. Тому краще, щоб локдаун був короткий, жорсткий, але з підтримкою для бізнесу на ці два-чотири тижні", - зазначив Тимофій Милованов.

"Тобто насправді йдеться не про "друк грошей", а про фінансування цих чотирьох тижнів локдауну", - наголосив він.

На думку президента КШЕ, емісія на постійній основі фінансування дефіциту держбюджету плачевно позначиться на економіці, проте для конкретних короткострокових потреб цей крок може бути виправданий.

"Емісія, в якійсь формі, відбувається постійно. Звісно, якщо її взяти за концепцію, за принцип і сказати, що ми фінансуватимемо дефіцит бюджету в 700 млрд (грн) запозичень через друк грошей - усе розвалиться, буде криза. Але якщо ми говоримо, що нам просто треба знайти гроші для фінансування короткого жорсткого локдауну, на мою думку, це буде виправданим", - зробив висновок Тимофій Милованов.

ОСТАННЄ

Україна відтермінує активний відбір газу з ПСГ ще на 7-10 днів завдяки відновленню імпорту з Польщі – ексміністерка енергетики

Запущено в роботу після ремонту останній 9-й енергоблок АЕС на контрольованій Україною території

Мінрозвитку розпочало розробку Концепції розвитку інфраструктури зарядних станцій для електротранспорту

Працівники "Запоріжсталі" закликають не підвищувати тарифи на вонтажні перевезення, бо це вдарить по конкурентоспроможності

Київ спрямував 548 млн грн на безперебійне водопостачання й водовідведення до 2026 року

Аграрії зібрали 37,6 млн т зернових та 14,7 млн т олійних – на 16,7% та 21,2% менше, аніж на цю дату торік

Німеччина вносить EUR60 млн у Фонд підтримки енергетики України - Свириденко

Улютін виступає за запровадження добровільної накопичувальної пенсійної системи, а не обов'язкової

Закон про безпеку та інтероперабельність залізничного транспорту планується ухвалити у 2025 році

Уряд працює над відновленням Дорожнього фонду, але з включенням в нього залізниці та міського транспорту

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА