Україна припускає можливість створення гумкоридору для експорту зерна через Білорусь до портів країн Балтії

Україна не виключає можливості створення гуманітарного коридору через Білорусь для постачання українського зерна до портів країн Балтії через стислі терміни для налагодження експортної логістики, повідомив заступник міністра економіки – торговий представник України Тарас Качка.
"Найбільшу здатність із перевезення комодитизу мають балтійські порти - Литви, Латвії та Естонії. Сумісність залізничних колій у цьому напрямку технічно спрощує перевезення... Якщо ми ставимо запитання про розблокування наших портів, то теоретично можна поставити запитання і про гумкоридори через Білорусь", - сказав він під час дискусії, організованої у п'ятницю проєктом "Ціна держави".
Водночас політично ця опція є ще менш прийнятною, ніж розблокування портів. Ніхто не може гарантувати, що постачання через білоруську територію безпечніше, ніж морем: там фіксують переміщення військ, є проблеми з передбачуваністю дій Білорусі, зазначив Качка.
"Проте Україна не відкидає жодних варіантів. Якби у нас не було тиску часу, можна було б сконцентруватися виключно на західному кордоні. Але час підтискає – питання треба вирішити до осені", - зазначив торгпред.
Україна зверталася по допомогу в цьому питанні до ФАО, Світової організації торгівлі, ООН.
"Те, що забезпечуватиметься міжнародним тиском третіх сторін, те й використовуватиметься... Якщо їхні гарантії дозволять їздити через Білорусь - везтимемо через Білорусь, якщо морем - іще краще", - зазначив Качка.
Як вважають у Мінекономіки, у найближчі три місяці повністю забезпечити експорт через західний кордон буде неможливо, хоча це можна зробити у найближчі роки.
Наразі Україна має не лише логістичні, а й бюрократичні труднощі з експортом зерна через ЄС. Так, покупці українського зерна у Євросоюзі вимагають застарілого пакету документів. Це свідчить про те, що не було традиції торгівлі таким товаром через Румунію, Угорщину чи Польщу.