Інтерфакс-Україна
18:17 29.05.2025

Фармацевти звертаються до президента із закликом захистити реформу та зберегти прозорі правила на ринку

2 хв читати
Фармацевти звертаються до президента із закликом захистити реформу та зберегти прозорі правила на ринку

Запроваджені державою заходи регулювання роздрібних цін на ліки призвели до зростання цін на всі препарати за винятком тих, що входять в перелік ТОП-100, а також до згортання програм лояльності, які розвивали аптечні заклади.

Про це йдеться у відкритому листі до президента України та представників державної влади, підписаному головами найбільших профільних фармацевтичних асоціацій, текст якого переданий агентству "Інтерфакс-Україна".

Його автори, зокрема, зазначають, що учасники фармринку висловлюють підтримку ключових реформ щодо зниження цін на ліки для населення, але наголошують на критичності збереження функціонування аптечної інфраструктури як стратегічної складової ланки системи охорони здоров’я.

Підписанти зазначають, що завдяки запровадженим заходам аптечні мережі опинилися під надмірним регуляторним тиском, що не торкнувся фармвиробників, які формують близько 72% вартості ліків.

"Запроваджені обмеження призвели до зупинки аптечних програм лояльності для пацієнтів, звуження асортименту та записів препаратів, підвищення роздрібних цін на ліки до максимально граничних, призупинення інвестування в навчання персоналу та відновлення аптечної інфраструктури", - заявляють підписанти.

Автори звернення зазначають, що заборона маркетингових договорів не дала очікуваного результату щодо вартості ліків, але "поставила під загрозу фінансову стійкість аптек". При цьому вони наголошують, що після трьох місяців узгодженої роботи всіх стейкхолдерів над проектом порядку надання маркетингових послуг на роздрібному фармринку фінальний варіант проєкту, представлений Міністерством охорони здоров'я, "враховує інтереси одного виробника й повністю суперечить узгодженій позиції учасників ринку".

Підписанти листа вимагають передбачити в остаточному варіанті порядку надання маркетингових послуг узгоджений учасниками ринку розмір маркетингових витрат в розмірі 12% від загального обсягу роздрібної реалізації, що забезпечить захист інтересів пацієнтів та прозорість ціноутворення.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

ЄБРР через зміни у статут може заблокувати "Укренерго" EUR141 млн та вимагати дострокової сплати EUR533 млн – член енергокомітету

Канада продовжила на рік безмитний режим для товарів з України

Відміна ATM у торгівлі з ЄС зачіпає 17 тарифних квот, Україна сподівається вирішити проблему днями – Свириденко

НБУ оштрафував "НоваПей" на 90,7 млн грн, ТАСкомбанк на 11 млн грн та "ПрофітГід" на 6,4 млн грн

Сума наданих енергокредитів у травні зменшилась у 5 разів, а сума схвалених зросла у 13,5 разів – НБУ

НБУ чекає від уряду додаткові аргументи подовження валютних розрахунків за групою товарів до 270 днів

Зміна статутів ОГТСУ та "Укренерго" спрямована на посилення позицій керівників компаній перед НР – Галущенко

Дефіцит жита і подорожчання житнього хлібу в 2025/2026 МР буде 100% – галузева асоціація

Мінагрополітики не обмежуватиме експорт олійних культур заради завантаження переробних підприємств – міністр агрополітики

Надходження до місцевих бюджетів по ПДФО зросли на 20%, по акцизному податку - на 38% - Шмигаль

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА