Спроможність Служби освітнього омбудсмена дуже обмежена і не вистачає представників на місцях - Лещик
Освітній омбудсмен Надія Лещик заявляє, що кількість звернень збільшується, проте спроможність Служби освітнього омбудсмена дуже обмежена і не вистачає представників на місцях.
"Зараз інституційна спроможність Служби дуже обмежена, ми маємо всього 15 людей в штаті, і я, як освітній омбудсмен, 16-та. Кількість звернень у нас збільшується. Зокрема, на 14 грудня, порівняно з 2024 роком, кількість звернень збільшилася на 30%. Звернення складні, потребують опрацювання та реагування. Нам би хотілось збільшення штату, та ми розуміємо умови воєнного стану. Але ми працюємо над удосконаленням своєї нормативної бази і розширенням інструментів реагування", - сказала Лещик в ексклюзивному інтерв'ю агентству "Інтерфакс-Україна", відповідаючи на запитання, чи є необхідність масштабування Служби освітнього омбудсмена, створення регіональних осередків і збільшення фінансування.
Також вона наголосила, що Службі не вистачає радників або представників на місцях, і зараз йде робота над цим питанням, але без залучення коштів державного бюджету.
Щодо зростання кількості звернень і скарг, омбудсмен заявила, що збільшення порушень може бути тому, що їх частина спричинена впливом війни на психологічний стан педагогів, учнів і батьків.
"Ми фіксуємо збільшення звернень щодо булінгу і мобінгу. Також у країні відбувається демографічна криза, заклади освіти закриваються і ліквідуються, і у зв'язку з цим також багато звернень. Наразі ця тематика звернень друга за поширеністю", - розповіла Лешик.
Як повідомлялося, освітній омбудсмен Лещик заявляє, що нестача фінансування, освітні втрати, доступ до освіти дітей з особливими освітніми проблемами (ООП) та дітей з тимчасово окупованих територій (ТОТ) є проблемами, які стосуються всіх освітніх рівнів.