Кабмiн оприлюднив постанову щодо передання аеропорту "Бориспiль" у концесiю

Кабiнет Мiнiстрiв України внiс державний мiжнародний аеропорт (ДМА) "Бориспiль" до перелiку об'єктiв держвласностi, що пiдлягають переданню в концесiю.
Вiдповiдну постанову №990 "Деякi питання надання в концесiю об'єктiв державної власностi" вiд 26 вересня 2012 р. розмiщено на веб-сайтi уряду.
"Доповнити перелiк роздiлом: майно пiдприємств, якi є цiлiсними майновими комплексами або системою цiлiсних майнових комплексiв, що забезпечують надання послуг у сферi експлуатацiї аеропортiв, злiтно-посадкових смуг на аеродромах - Державне пiдприємство "Мiжнародний аеропорт "Бориспiль", - йдеться в текстi постанови.
Мiнiстерству iнфраструктури, Мiнiстерству економiчного розвитку i торгiвлi, Мiнiстерству фiнансiв наказується передбачити при розробцi умов концесiйного конкурсу щодо майна "Борисполя" та вiдповiдного концесiйного договору зобов'язання концесiонера, зокрема, щодо: виконання зобов'язань цього пiдприємства за отриманими кредитами, зокрема за кредитом, отриманим за угодою мiж урядом України та урядом Японiї про надання кредиту для фiнансування проекту розвитку аеропорту; забезпечення соцiальних гарантiй працiвникiв пiдприємства.
Крiм цього, Мiнiстерству iнфраструктури необхiдно подати на розгляд уряду узгодженi МЕРТ, Мiнфiном i Мiнiстерством юстицiї умови концесiйного конкурсу щодо майна аеропорту.
Як повiдомлялося, прем'єр-мiнiстр Микола Азаров 26 вересня пiдписав постанову, що вносить мiжнародний аеропорт "Бориспiль" до списку об'єктiв держвласностi, що пiдлягають передачi в концесiю на конкурснiй основi.
"Аеропорт "Бориспiль" буде трансформовано в мiжнародний хаб: для цього планується залучити професiйного експлуатанта з мiжнародним досвiдом роботи", - повiдомляло тодi Мiнiнфраструктури.
Згiдно з рiшенням уряду, ключове завдання концесiї - вирiшити низку проблем, накопичених в аеропорту, пов'язаних iз рiвнем обслуговування пасажирiв i авiакомпанiй, забезпечивши ефективне управлiння "Борисполем" i створення умов для збiльшення пасажиропотоку.
"Перевага цiєї форми роботи полягає в тому, що сам аеропорт залишається у державнiй власностi, при цьому iнвестицiйне навантаження бере на себе приватний iнвестор. Для аеропорту "Бориспiль" це дуже важливо, адже все, що було побудовано до Євро-2012, переважно, будувалося кредитним коштом", - зазначав заступник глави Мiнiнфраструктури Дмитро Демидович.
Згiдно з умовами конкурсу, майбутнiй концесiонер "Борисполя" матиме обслуговувати кредитнi зобов'язання в розмiрi понад $600 млн, а також iнвестувати в розширення термiнала "D" з добудовою трансферної зони та термiнальної частини з обслуговування. Внутрiшнiх рейсiв понад $100 млн, а загалом за два роки - не менше за 2,3 млрд грн (близько $280 млн за поточним курсом).
Пiзнiше, в жовтнi поточного року, президент авiакомпанiї "Мiжнароднi авiалiнiї України" (МАУ) Юрiй Мiрошников зазначив, що переможцем конкурсу з вибору концесiонера "Борисполя" має бути визнано мiжнародну компанiю авiацiйної галузi з досвiдом управлiння подiбними об'єктами, оскiльки в Українi такi оператори вiдсутнi.
"Ми вважаємо, що цей партнер має бути, насамперед, авiацiйним. Найголовнiшим я вважав би не наявнiсть грошей, а досвiд управлiння об'єктом подiбного роду. Друге - так, це грошi, тому що у держави є певнi очiкування фiнансових повернень вiд цього проекту, вiд iнвестицiй, якi повинен концесiонер у нього вкласти", - зазначав президент МАУ.