Інтерфакс-Україна
19:10 02.08.2013

Янукович пiдписав закон про утилiзацiйний податок

2 хв читати

Президент України Вiктор Янукович пiдписав закони про утилiзацiю знятих з експлуатацiї транспортних засобiв та внесення вiдповiдних змiн про сплату екологiчного податку за їх утилiзацiю до Податкового кодексу.

Як повiдомляється на сайтi Верховної Ради в п'ятницю, закон "Про внесення змiн до Податкового кодексу України щодо сплати екологiчного податку за утилiзацiю знятих з експлуатацiї транспортних засобiв" глава держави пiдписав 30 липня, а "Про утилiзацiю знятих з експлуатацiї транспортних засобiв" - 31 липня.

Як повiдомлялося, Верховна Рада 4 липня ухвалила закони про утилiзацiйний податок, величина якого для конкретного транспортного засобу (ТЗ) розраховується з урахуванням базових ставок та коригувальних коефiцiєнтiв, прив'язаних до об'єму двигуна та залежно вiд того, новий ТЗ чи уживаний.

Базова ставка податку для легкових автомобiлiв - 5,5 тис. грн, на iншi ТЗ (автобуси, вантажнi, вантажопасажирськi автомобiлi або спецавтомобiлi) вона становить 11 тис. грн. При цьому вiтчизнянi виробники звiльняються вiд його сплати пiд гарантiї створення утилiзацiйних потужностей.

Вiд сплати податку звiльнено кузови для промислового складання автомобiлiв.

Закон набуває чинностi 1 вересня 2013 року.

З критикою цiєї iнiцiативи України виступив Європейський Союз, який висловив сподiвання, що Україна зробить усе можливе для того, щоб цей закон не набув чинностi.

"Якщо Україна введе утилiзацiйний збiр, це рiшення матиме дуже серйозний вплив на нашi двостороннi економiчнi вiдносини", - зазначило представництво ЄС.

Українськi автоiмпортери виступили з критикою ухвалених законiв, зокрема, з огляду на низку недолiкiв та вiдсутнiсть чiтких критерiїв визнання транспортних засобiв такими, що пiдлягають зняттю з експлуатацiї та передачi на утилiзацiю.

Глава Держкомпiдприємництва Михайло Бродський також виступив проти утилiзацiйного податку в ухваленiй законом редакцiї, зазначивши, що визначальним параметром для оподаткування має бути маса автомобiля.

На думку ж українських автовиробникiв, що висловили готовнiсть створювати утилiзацiйнi центри, обов'язкова утилiзацiя застарiлих ТЗ створить передумови для нарощування обсягiв виробництва на вiтчизняних автозаводах, що приведе до зростання кiлькостi працiвникiв у галузi та вiдрахувань до бюджетiв i соцфондiв.

Водночас Україна у зв'язку з падiнням обсягiв автовиробництва приєдналася до консультацiй, iнiцiйованих ЄС у рамках СОТ, iз питання введення та дiї утилiзацiйного збору на авто в Росiї (введений iз вересня 2012 року - IФ), а також до запиту Японiї на проведення таких консультацiй.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Обстріли Сумщини 1 вересня: постраждали семеро цивільних – ОВА

Окупанти втратили 144 особи на покровському напрямку - Генштаб

США розглянуть нові обмеження проти РФ через посилення обстрілів українських міст - міністр фінансів

Жовква обговорив із делегацією Норвегії фінансування виробництва українських дронів

Зеленский обсудил с лидерами коалиционных фракций Бундестага финансовую, оборонную поддержку и дипломатию

Підліток постраждала через удар ворожого БпЛА по прикордонній громаді Чернігівщини

Зеленський: Ірландія готова зробити внесок у гарантування безпеки для України

Зеленський і Рютте планують зміцнити позиції цієї осені

Апеляційний суд скасував вирок сторожу, який не відкрив укриття у поліклініці Деснянського району

Зеленський: У четвер на засіданні "Коаліції охочих" обговоримо підготовлені пункти гарантій безпеки

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА