Інтерфакс-Україна
19:10 02.08.2013

Янукович пiдписав закон про утилiзацiйний податок

2 хв читати

Президент України Вiктор Янукович пiдписав закони про утилiзацiю знятих з експлуатацiї транспортних засобiв та внесення вiдповiдних змiн про сплату екологiчного податку за їх утилiзацiю до Податкового кодексу.

Як повiдомляється на сайтi Верховної Ради в п'ятницю, закон "Про внесення змiн до Податкового кодексу України щодо сплати екологiчного податку за утилiзацiю знятих з експлуатацiї транспортних засобiв" глава держави пiдписав 30 липня, а "Про утилiзацiю знятих з експлуатацiї транспортних засобiв" - 31 липня.

Як повiдомлялося, Верховна Рада 4 липня ухвалила закони про утилiзацiйний податок, величина якого для конкретного транспортного засобу (ТЗ) розраховується з урахуванням базових ставок та коригувальних коефiцiєнтiв, прив'язаних до об'єму двигуна та залежно вiд того, новий ТЗ чи уживаний.

Базова ставка податку для легкових автомобiлiв - 5,5 тис. грн, на iншi ТЗ (автобуси, вантажнi, вантажопасажирськi автомобiлi або спецавтомобiлi) вона становить 11 тис. грн. При цьому вiтчизнянi виробники звiльняються вiд його сплати пiд гарантiї створення утилiзацiйних потужностей.

Вiд сплати податку звiльнено кузови для промислового складання автомобiлiв.

Закон набуває чинностi 1 вересня 2013 року.

З критикою цiєї iнiцiативи України виступив Європейський Союз, який висловив сподiвання, що Україна зробить усе можливе для того, щоб цей закон не набув чинностi.

"Якщо Україна введе утилiзацiйний збiр, це рiшення матиме дуже серйозний вплив на нашi двостороннi економiчнi вiдносини", - зазначило представництво ЄС.

Українськi автоiмпортери виступили з критикою ухвалених законiв, зокрема, з огляду на низку недолiкiв та вiдсутнiсть чiтких критерiїв визнання транспортних засобiв такими, що пiдлягають зняттю з експлуатацiї та передачi на утилiзацiю.

Глава Держкомпiдприємництва Михайло Бродський також виступив проти утилiзацiйного податку в ухваленiй законом редакцiї, зазначивши, що визначальним параметром для оподаткування має бути маса автомобiля.

На думку ж українських автовиробникiв, що висловили готовнiсть створювати утилiзацiйнi центри, обов'язкова утилiзацiя застарiлих ТЗ створить передумови для нарощування обсягiв виробництва на вiтчизняних автозаводах, що приведе до зростання кiлькостi працiвникiв у галузi та вiдрахувань до бюджетiв i соцфондiв.

Водночас Україна у зв'язку з падiнням обсягiв автовиробництва приєдналася до консультацiй, iнiцiйованих ЄС у рамках СОТ, iз питання введення та дiї утилiзацiйного збору на авто в Росiї (введений iз вересня 2012 року - IФ), а також до запиту Японiї на проведення таких консультацiй.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Росія закрила на 12 і 13 травня повітряний простір над Капустіним Яром, звідки била "орешником"

У Києві Зеленський та європейські лідери вшанували пам’ять загиблих воїнів

Іран готується поставити в Росію пускові установки для балістичних ракет малої дальності - Reuters

Естонія передала техніку та обладнання для психологічних підрозділів ДСНС України

ЄС підтримує заклик до 30-денного припинення вогню в Україні - Каллас

Станція метро "Майдан незалежності" відновила роботу у звичайному режимі – КМДА

Росіяни вбили двох жителів Донеччини 9 травня - обладміністрація

Рубіо і Вадефуль обговорили припинення війни в Україні - Держдеп

В ЦПД прокоментували умови Кремля щодо перемир’я: Росія продовжує показувати, що миру не хоче

Для встановлення режиму припинення вогню з Україною необхідно зупинити постачання Києву західних озброєнь - Пєсков

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА