Інтерфакс-Україна
19:10 02.08.2013

Янукович пiдписав закон про утилiзацiйний податок

2 хв читати

Президент України Вiктор Янукович пiдписав закони про утилiзацiю знятих з експлуатацiї транспортних засобiв та внесення вiдповiдних змiн про сплату екологiчного податку за їх утилiзацiю до Податкового кодексу.

Як повiдомляється на сайтi Верховної Ради в п'ятницю, закон "Про внесення змiн до Податкового кодексу України щодо сплати екологiчного податку за утилiзацiю знятих з експлуатацiї транспортних засобiв" глава держави пiдписав 30 липня, а "Про утилiзацiю знятих з експлуатацiї транспортних засобiв" - 31 липня.

Як повiдомлялося, Верховна Рада 4 липня ухвалила закони про утилiзацiйний податок, величина якого для конкретного транспортного засобу (ТЗ) розраховується з урахуванням базових ставок та коригувальних коефiцiєнтiв, прив'язаних до об'єму двигуна та залежно вiд того, новий ТЗ чи уживаний.

Базова ставка податку для легкових автомобiлiв - 5,5 тис. грн, на iншi ТЗ (автобуси, вантажнi, вантажопасажирськi автомобiлi або спецавтомобiлi) вона становить 11 тис. грн. При цьому вiтчизнянi виробники звiльняються вiд його сплати пiд гарантiї створення утилiзацiйних потужностей.

Вiд сплати податку звiльнено кузови для промислового складання автомобiлiв.

Закон набуває чинностi 1 вересня 2013 року.

З критикою цiєї iнiцiативи України виступив Європейський Союз, який висловив сподiвання, що Україна зробить усе можливе для того, щоб цей закон не набув чинностi.

"Якщо Україна введе утилiзацiйний збiр, це рiшення матиме дуже серйозний вплив на нашi двостороннi економiчнi вiдносини", - зазначило представництво ЄС.

Українськi автоiмпортери виступили з критикою ухвалених законiв, зокрема, з огляду на низку недолiкiв та вiдсутнiсть чiтких критерiїв визнання транспортних засобiв такими, що пiдлягають зняттю з експлуатацiї та передачi на утилiзацiю.

Глава Держкомпiдприємництва Михайло Бродський також виступив проти утилiзацiйного податку в ухваленiй законом редакцiї, зазначивши, що визначальним параметром для оподаткування має бути маса автомобiля.

На думку ж українських автовиробникiв, що висловили готовнiсть створювати утилiзацiйнi центри, обов'язкова утилiзацiя застарiлих ТЗ створить передумови для нарощування обсягiв виробництва на вiтчизняних автозаводах, що приведе до зростання кiлькостi працiвникiв у галузi та вiдрахувань до бюджетiв i соцфондiв.

Водночас Україна у зв'язку з падiнням обсягiв автовиробництва приєдналася до консультацiй, iнiцiйованих ЄС у рамках СОТ, iз питання введення та дiї утилiзацiйного збору на авто в Росiї (введений iз вересня 2012 року - IФ), а також до запиту Японiї на проведення таких консультацiй.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

У Черкасах чоловік помер під час проходження медкомісії в ТЦК

Кількість "Томагавків" для України залежатиме від позиції Трампа щодо ескалації

Правоохоронці повідомили колишньому судді одного з районних судів Дніпропетровщини про підозру в отриманні хабаря

Конкурсна комісія сподівається обрати голову Держмитслужби протягом шести місяців

У Києві стався вибух, є загиблий і поранений

Збагачувальна фабрика ДТЕК на Донеччині знов атакована ворогом

Нідерланди та Україна обговорили подальшу підтримку для літаків F-16

Рух поїздів на ніжинському напрямку здійснюється під резервними тепловозами, частина поїздів прямує об’їзними маршрутами – УЗ

У застосунку Резерв+ не можна буде отримати послуги чи оновити документ у четвер вночі

Рада дозволила передавати земділянки колишнім власникам зруйнованого майна без торгів на період воєнного стану

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА